MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz cze 29, 2025 6:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 9:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
mperlak pisze:
a tak z inej beczki, to jaka predkosc w trasie takiego 300d (kombi) jest bezpieczna dla silnika? mam 300td z 89r od 3 miesiecy 300kkm najechane i na autostradach czesto 170-180kmh


Mi się wydaje, że za dużo. Osobiście swoją W201 nie jeździłbym więcej jak 135km/h. Taki 300D to 140-150.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 9:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
ale czemu nie? temp. stoi w okolicach 90stp obroty 4500 oleju nie ubywa, tylko rzepaku momentalnie z baku ubywa;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 9:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Ricco-HoldingPL pisze:
a tak z inej beczki, to jaka predkosc w trasie takiego 300d (kombi) jest bezpieczna dla silnika? mam 300td z 89r od 3 miesiecy 300kkm najechane i na autostradach czesto 170-180kmh


Mi się wydaje, że za dużo. Osobiście swoją W201 nie jeździłbym więcej jak 135km/h. Taki 300D to 140-150.


wg.mnie jest to zbyt duza predkosc, bo w granicy predkosci max i rowniez max obrotow co na pewno silnikowi na dluzsza mete dobrze nie sluzy!mozna oczywiscie sobie na chwile tyle pocisnac ale trzeba przede wszystkim uwazac na temperaturke bo ja swoim bylym 300D tez tak smigalem jak ty i niestety sie motorek przegrzal i robotka byla kosztowna bo to R6 i wiadomo co sie dzieje z alu glowica przy duzych temperaturkach. ja odradzam i predkosc podrozna dla tego motorku to spokojnie 140-150km/h i nic sie dziac nie bedzie! no ale to twoja sprawa ile jedziesz.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 07, 2006 10:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
mperlak pisze:
90stp


Strasznie dużo
[szok] [szok] [totalszok] [totalszok]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 11:43 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
jak duzo normalnie stoi na 85-87st


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 12:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
a tak z inej beczki, to jaka predkosc w trasie takiego 300d (kombi) jest bezpieczna dla silnika? mam 300td z 89r od 3 miesiecy 300kkm najechane i na autostradach czesto 170-180kmh


Jak dla mnie jest bezpieczna, póki nie przekraczasz obrotów mocy max. Silnik najlepiej się czuje między max. momentem a mocą, a nie na 5tym biegu przy 40kmh [usmiech] .

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 12:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
Grzegi pisze:
Cytuj:
a tak z inej beczki, to jaka predkosc w trasie takiego 300d (kombi) jest bezpieczna dla silnika? mam 300td z 89r od 3 miesiecy 300kkm najechane i na autostradach czesto 170-180kmh


Jak dla mnie jest bezpieczna, póki nie przekraczasz obrotów mocy max. Silnik najlepiej się czuje między max. momentem a mocą, a nie na 5tym biegu przy 40kmh [usmiech] .


qrna czytam i czzytam i niewiem co tam mi napisales :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 1:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 05, 2005 1:38 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
mperlak pisze:
qrna czytam i czzytam i niewiem co tam mi napisales :lol:


...ze jezdzisz po prostu za szybko i w moment zarzniesz motor [zlosnikz]
3.000 to spokojna praca silnika, 4.000 to juz lekkie katowanko, ze nie wspomne o 4.500 obr.
Do takich predkosci obrotowych sluza duze benzyniaki, a i im to na zdrowie nie idzie, co widac pozniej po przebiegach miedzyremontowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 1:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
mperlak pisze:
Grzegi pisze:
Cytuj:
a tak z inej beczki, to jaka predkosc w trasie takiego 300d (kombi) jest bezpieczna dla silnika? mam 300td z 89r od 3 miesiecy 300kkm najechane i na autostradach czesto 170-180kmh


Jak dla mnie jest bezpieczna, póki nie przekraczasz obrotów mocy max. Silnik najlepiej się czuje między max. momentem a mocą, a nie na 5tym biegu przy 40kmh [usmiech] .


qrna czytam i czzytam i niewiem co tam mi napisales :lol:


Znaczy ze np. w mojej benzynie najlepsze przyspieszenie jest miedzy 3500 obrotow a 5100 (max. moment - max moc)...powyzej 5100 nie oplaca sie krecic bo wtedy juz wzasadzie tylko zwieksza sie zuzycie, a ponizej 3500 silnikowi ciezko jest jak sie depnie do konca...ale czy nejlepiej moja benzynka czuje sie powyzej 3500 tys to bym polemizowal, jej chyba jak kazdej benzynce najlepiej miedzy 2500 a 3000 tys, a dieslowi w okolicach 2000tys.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 08, 2006 3:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Troll007 pisze:
sluza duze benzyniaki

Mała poprawka - "raczej małe benzyniaki" ;) oprócz mas wirujących, oczywiście kwestia skoku tłoka i konstrukcji.

Polecam studium maks. dopuszczalnych obrotów dla M110, M116 i M117, najlepiej w wydaniach z lat '70. Można dorzucić trochę czterocylindrowych wiertarek do konkursu ;) :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 09, 2006 8:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Grzegi pisze:
Silnik najlepiej się czuje między max. momentem a mocą,


Ale ekonomiczny to wtedy nie bedzie. Będzie szybki.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl