MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 9:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 02, 2006 5:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Witam wszytkich:)

Tak sie zastanawiam ( a ze jestem młodym urzytkownikiem MB to jeszcze malo wiem :oops: ) jakie są zasadnicze róznice pomiedzy kolejnymi wersjami W123 czyli serii I - II - III. Wiem ze zmieniały sie światła z okrągłych na kwadraty i zagłówki ,ale wiecej... -> wie ktos ?? ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 5:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Wszystko to było już omawiane wiele razy ,użyj wyszukiwarki.
Cytuje jeden post:

I seria - do -1979

II seria - do polowy 1982

III - pozniej:)

roznice:

w II serii,
Mocniejsze silniki, inna pompa wtryskowa (palenie i gaszenie z kluczyka ), inna instalacja ,szybkiego grzania, inne zegary (inne strzalki kierunkow, przesuniete kreski na cyferblacie, napisy na wskazniku oleju/temp/paliwa w innym miejscu), i zmieniona regulacja nawiewow (2
suwaki). Inna kierownica, taka jak pozniej byla w w201, w124. W 2 serii pojawily sie nakladki z tworzywa sztucznego na chlomowanych ramkach w okolicy przedniej szyby.
III seria:
Nowa tapicerka (wzor jak w w201), bez wstawek skajowych, boczki ze wstawkami z materialu, inny podlokietnik, inne oparcie siedzen przednich, zmiany byly takze w 1 sprezynie siedzen (inaczej skrecona). Zegary bez chromowanych dodatkow (tylko z ikonkami, bez napisow).
Nakladki plastikowe w okolicach tylnej szyby (dyfuzory, czy jak to sie nazywa) - ale to chyba pojawilo sie dopiero po 83 roku.
Prostokatne reflektory.
Wspomaganie kierownicy w standardzie.
To sa takie zmiany, ktore widac golym okiem. Sa jeszcze roznice w skrzyniach, po 82 montowano swiece szybkiego grzania o mniejszym gwincie, inne sprzegla,pompki sprzegla, elementy centralnego zamka itd. W sumie po 20 latach samochod moze byc niezla mieszanka, bo
choc wiekszosc tych elementow jest zamienna to cena ich jest rozna. Bywa (200%)
_________________

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 6:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Światła kwadratowe od początku miały wszystkie 280.

Zmieniały się:
W drugiej serii pojawiły się na słupkach A deflektory zapobiegające brudzeniu się bocznych szyb.
Wraz ze zmianą serii zmieniały się obicia tapicerskie, n.p. w 3 serii nie było już skajowych boczków na fotelach i kanapach - całe były z materiału.
Tylko 1 seria miała piękne 114/115 zagłówki i kierownicę z 2 serii /8 i ze 116.
W pierwszej serii inne były zegary - kontrolki kierunkowskazów miały wygląd trójkącików, a nie strzałek jak to było później. Na lewym zegarze nie było ikonek, tylko napisy (Tank, Oel, Temp).
Pierwsza i druga seria miała metalowe "jopki" na osiach wskazówek. Trzecia niestety już miała plastikowe czarne.
Regulacja nawiewu - w pierwszej serii był 1 suwak, potem 2.
Trzecia seria miała zawsze "małe" drewno - czyli na desce rozdzielczej. Wcześniej za dopłatą.
W 3 serii inne były przyciski sterujące elektryką szyb.
W 1 serii inny był przełącznik awaryjnych - taki wielki z chromowaną obwódką (chyba w 2 też jeszcze taki był).

Zapewne o czymś zapomniałem, ale zaraz ktoś uzupełni. Generalnie najwięcej zmian było wewnątrz i pod maską. Diesle dostały większą moc (240 z 65 na 72, 300 z 80 na 88, a 200 z 55 na 60 KM). 230E inny wtrysk.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 6:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
Dziekuje Panowie, z tego co czytam to wychodzi na to ze mam z kazdej po troszeczku ;) Pozdrawiam

_________________
W123 300D 83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 29, 2004 10:16 pm
Posty: 66
Lokalizacja: Świdnica
apropos pomp wtryskowych i gaszenia - mam 300D z 1977 i ma gaszenia w kluczyku...........

_________________
W123 300D (zprofanowany na 220)
UAZ 469B


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 10:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Mieszko pisze:
apropos pomp wtryskowych i gaszenia - mam 300D z 1977 i ma gaszenia w kluczyku...........

W pierwszej serii tylko 300-tka ma gaszenie z kluczyka ,reszta nie .Później wszystkie wersje silnikowe to miały .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 02, 2006 11:18 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
VALENTINE123 pisze:
Mieszko pisze:
apropos pomp wtryskowych i gaszenia - mam 300D z 1977 i ma gaszenia w kluczyku...........

W pierwszej serii tylko 300-tka ma gaszenie z kluczyka ,reszta nie .Później wszystkie wersje silnikowe to miały .

Mniej więcej, bo jak zresztą przecież wiesz, zmiana silników przebiegała niezależnie.
Osobiście to potwierdziłeś choćby u mnie [ok]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 7:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a plastikowe korby od szyb to II czy III
a tak wogóle october 1982 to która seria bo po dacie też chyba można dojść ,chyba że sie myle

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 11:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
plastikowe nakładki na korbkach to 3. seria,

Bukol pisze:
W 1 serii inny był przełącznik awaryjnych - taki wielki z chromowaną obwódką (chyba w 2 też jeszcze taki był).

wielki ale z czarną ramką (wystający) w 2 jest już mały "kołyskowy" (jak od podgrzewania szyby).
Ze szczegółów to czarne plastiki w 1 i 2 serii mają inną fakturę. A z rzeczy które niedawno zauważyłem to linka od prędkościomierza ma różny dławik (średnica) i zakończenie w skrzyni.
No i skrzynie biegów są różne (200D). W 1. serii żeliwna obudowa, w 2. aluminiowa.
Dalej nie bede wymieniał bo bardzo wiele się zmieniło np. zatrzaski pasów, wajcha kierunkowskazów ... itd.

Zrób zdjęcia fury i wklej to zobaczymy która seria.
Aha wzorki na fotelach się zmieniły. W 1. była "kratka", w 2. "jodełka".

Dodano po 6 minutach.:

http://www.astralsilber.de/farbcodes/

w zakładce: "Polsterungen im W123"
tu masz troche zdjęć z wnętrz różnych serii

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 12:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Grigorij0 pisze:
w 2 jest już mały "kołyskowy" (jak od podgrzewania szyby)


Chyba nie koniecznie. U mnie w II Serii włącznik awaryjnych jest jeszcze starego typu - podobnie jak przyciski do szyb.

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 12:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Boulik pisze:
Chyba nie koniecznie. U mnie w II Serii włącznik awaryjnych jest jeszcze starego typu - podobnie jak przyciski do szyb.

el. szyb nie mam, ale popatrzyłem troche po zdjęciach i rzeczywiście: jedne mają wciskane awaryjne, a drugie "kołyskowe", z przewagą wciskanych. :-? dziiwne, widocznie jest to kolejna rzecz zmieniona w tzw. międzyczasie, dobrze wiedzieć ;)
Musieli to zmienić między 80' a 81' (mój jest z tego roku i ma "kołyskę")

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 7:13 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
coś mi nie wychodzi to wklejanie

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 4:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
wielki3333 pisze:
a tak wogóle october 1982 to która seria


3.

Zmiana serii była w lipcu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 5:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
a oktober to jaki miesiąc ?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 04, 2006 5:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:08 pm
Posty: 50
OKTOBER - to październik ;)

_________________
W123 300D 83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl