MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 7:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 05, 2006 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Witam, czy oporność tych drucików jest taka sama dla benzyny i diesla?
Szukałem w postach i czytałem w "warsztacie" o czyszczeniu itd ale nie dowiedziałem się co do benzyny i diesla, a mam czyściutki z benzynki, chcę wykręcić ten z diesla i przeczyścic ale może pójść coś nie tak i mogę go uszkodzić dlatego wole się wcześniej dowiedzieć
Dzięki i pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Ostatnio zmieniony śr kwie 05, 2006 10:05 pm przez Elwood BLUES MOBIL, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 9:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
strzel sobei browarka przed wyciąganiem czyjnika zeby ci się rece nei trzesły i popostu go delikatnei wyciagnij. Jesli ja dalem rade wyciagnac ten czujnik nei uszkadzajac go to tobie tez sie uda....

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 9:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
z wyciągnięciem z benzyniaka nie miałem problemów, z diesla jeszcze nie wyciągam bo śnieg zaczoł dzisiaj padać a nie mam garażu :(, może w sobote sobie w zakładzie u ojca wykręce :), chodzi mi tylko o to czy są takie same bo ten wyciągnięty jest czysciutki to bym se go tylko wkręcił

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 10:34 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
żeby sprawdzić czy sa takie same wystarczy najzwyklejszy uniwersalny miernik. zmierz oporność i będziesz wiedział - przy okazji napisz czy są różnice czy nie

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 10:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
teope pisze:
żeby sprawdzić czy sa takie same wystarczy najzwyklejszy uniwersalny miernik. zmierz oporność i będziesz wiedział - przy okazji napisz czy są różnice czy nie

pozdrawiam


tyle to też wiem, z czystego lenistwa nie chce mi się mierzyć, o dziwo jeden z moich zawodów to technik elektronik (jakimś cudem :)) tak więc podobno nie będe mieć problemów według zapewnień szkoły, z podłączeniem i mierniki też jakieś posiadam w ilości sztuk 2, ale tak jak pisze lenistwo przeze mnie przemawia, ale może i podłącze a wtedy napewno napisze.
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 07, 2006 5:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
witam, no i w koncu rozebrałem czujnik z diesla i na oko bez mierzenia druciki są chyba deczko grubsze, w każdym bądź razie czujnik z benzyny był 15cm krótszy, więc i tak nie pasował. Poskładałem wszystko do kupy i zamontowałem do baku, zaraz po przekreceniu wskazuwka na zegarach fajnie skakała. I teraz mam pytaie, gdy wyciągnołem czujnik i zajrzałem do baku zauważyłem że jest chyba więcej paliwa niż pokazuje za zegarze:), włożyłem czystego badyla i wyszło mi że w baku jest prawie 1/3 paliwa a na wskazniku jest na pierwszej kreseczce zaraz za rezerwą, czy oszukuje na zegarze czy tak powinno być, Według obliczeń to około 22L w baku powiedzmy że mniej około 18, na rezerwe jakies 8L to co dobrze pokazuje czy nie?
Pozdrawiam

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 07, 2006 5:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
Witam,
napisze jak to wygląda u mnie:
niedawno wyciągnąłem bak w celu płukania/czyszczenia, gdy go wyjmowałem wskazówka znajdowała sie na pierwszej kresce od zera a z baku wyleciało 20L +-0,5L.
Fakt jest faktem, że w moim pływaku nie ma już oryginalnych drucików tylko dorabiane mniej więcej...
Mimo wszystko wskazania są prawidłowe a bynajmniej nie odbiegaja wiele od normy ponieważ gdy wskazówka pokazuje pół baku i tankuje go do pełna wchodzi około 33,5L pod korek. Od pełności do połowy wskazówka spada bardzo powolutku, od połowy do pierwszej kreski strasznie szybko a od pierwszej kreski do momentu zapalenia się rezerwy idzie wolniutko.

Z tego co pamiętam to jeden z drucików w pływaku jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za zapalenie sie komornika więc jego różna oporność sprawi tylko tyle co przy innym litrażu będzie zapalała się rezerwa - oryginalnie powinna zapalać sie przy 9L a po jego zmianie zapali się wcześniej albo później no chyba, że sie przesadzi z opornością to może się palić przy pełnym baku (znam takowy przypadek)

Reasuując - myślę, że wskazania Twojego czujnika są adekwatne do tego co jest w baku.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 07, 2006 9:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
hej... a napewno mowa o W123?

Pan karbowniczek mówił że w Diesel'u i benzynie był ten sam czujnik!!
Pojechałem na szyszkową to samo mi powiedzieli - wsadziłem od benzyny
do Diesel'a i wskazuje dobrze... :o

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 07, 2006 9:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
Cytuj:
Pan karbowniczek mówił że w Diesel'u i benzynie był ten sam czujnik!!

może i tan sam, u mnie obydwa różniły się trochę jakimiś tam numerami na obudowie, a obydwa się chyba zaczynały od 123, chciałem sobie wymienić obudowę z jednego do drugiego ale się okazało że jest krótsza 0 1,5cm od poprzedniej......może któryś mam z jakiegoś innego mietka :)

Może z czystej ciekawości podłącze ten od benzyny i zobaczę co będzie wskazywać :)

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 8:55 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Elwood BLUES MOBIL pisze:
Cytuj:
Pan karbowniczek mówił że w Diesel'u i benzynie był ten sam czujnik!!

..... ale się okazało że jest krótsza 0 1,5cm od poprzedniej......może któryś mam z jakiegoś innego mietka :)

Czujniki muszą sie róznić ponieważ są rózne pojemności zbiorników .Sam bezskutecznie poszukuję czujnika do zbiornika 90-cio litrowego bo mam tam czujnik z 60-tki i niespecjalnie prawidłowo mi pokazuje .30 litrów to 1/3 baku a nie połowa :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 6:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Irek pisze:
Czujniki muszą sie róznić ponieważ są rózne pojemności zbiorników .Sam bezskutecznie poszukuję czujnika do zbiornika 90-cio litrowego bo mam tam czujnik z 60-tki i niespecjalnie prawidłowo mi pokazuje .30 litrów to 1/3 baku a nie połowa :)


Bardzo możliwe - przekazałem co usłyszałem [oczko]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 18, 2006 3:33 pm
Posty: 405
Lokalizacja: Rybnik-Gliwice
a jaki czujnik powinein być do OR ? :):):)::)

_________________
ex: w123 2,3 taxi 37tyś przebiegu ;)
ex: w123 2,4 taxi 146tyś przebiegu ;)
ex: w123TE 250tyś przebiegu, mój rdzawy kwiatuszek
w123 230c 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl