MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 11:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 25, 2006 7:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Ktoś orientacyjnie wie ile przeciętnie wytrzymują świece żarowe w w123
Chodzi mi o ten najnowszy model - wąskie szybkogrzejne, oczywiście orginały BERU
Moje mają 6 latek i jakieś 60 tys km z przewagą w ruchu miejskim. Zastanawiam się czasem czy one nie są przyczyną problemów, ale raczej nie. Poza tym ciekaw jestem na ile takowe zwykle starczają.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 05, 2006 11:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
najczęściej świeczki padają jak padnie automat który rozłącza je po upływie odpowiedniego czasu i zwyczajnie grzeje tak długo aż je przepali, poza tym raczej nie ma reguły co do zywotności świec żarowych,

często przy odrobinie szczęścia można "zregenerować" świece palcową - w tym celu należy użyć młotka i kowadła - jedno konkretne uderzenie w cześć grzejną świecy tak aby troszkę ją spłaszczyć i czesto wskrzeszają się do zycia (w mojej 300D jedna ze świec żyje już tak około roku)

pozdrawiam


Na górę
Post: śr kwie 05, 2006 4:45 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Do sprawdzenia swieczek wystarczy probnik (opis operacji jest na stronach McKruza w skanie ksiazki do w123). Swieczki wytrzymuja sporo, wiecej niz 6 lat i 60tkm, o ile nic sie nie dzieje z motorkiem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 06, 2006 2:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Ja dla dobrego samopoczucia wymieniłem jesienią na Championy, a stare Beru, które wyjąłem, wyglądają przecudnie (troch przyczernione i tyle). Uruchamianie silnika... no, powiedzmy, że jest lepiej.* [zlosnik]

*tzn. źle nie jest, ale muszę sobie wmawiać, że się polepszyło.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 03, 2008 12:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 16, 2006 2:08 pm
Posty: 20
Lokalizacja: chełm
wiem ze temat stary ale dla tych co nie chcą szukać jak sprawdzić świece żarowe podpowiem
odpinamy większą wtyczkę z przekaźnika sterującego świecami w zaleznosci od modelu silnika będziemy mieli 4,5... itd wejść we wtyczce, bierzemy multimeter i nastawiamy go na ciągłość sygnału (buzer) jedna sondę przykładamy do masy silnika - najlepiej jak najbliżej gniazd świec - a drugą do wtyczki, zaczynamy sprawdzanie od pierwszej dziurki we wtyczce i idziemy tak aż do ostatniej, tam gdzie nie będzie ciągłości sygnału (brak dźwięku akustycznego) świeca jest spalona.
jeżeli nie mamy w mierniku ciągłości sygnału nastawiamy go na oporność i zaczynamy od pierwszej dziurki i lecimy aż do ostatniej tam gdzie nie ma oporności albo jest duża różnica w oporności w stosunku do poprzednich , świeca jest spalona.
Żeby mieć wszystko sprawdzone możemy sprawdzić jeszcze przekaźnik, przy wyciągniętej wtyczce i przekręconym zapłonie sprawdzamy miernikiem bolce w przekaźniku zaczynamy od pierwszego bolca przykładamy sondę z miernika - miernik ustawiamy na zakres DCV na 12 V - drugą sondę przykładamy do masy silnika, miernik powinien nam pokazać 12V na każdym z bolców - jeżeli na którymś z bolców nie ma napięcia, przekaźnik jest do wymiany - oczywiście musimy sprawdzić przekaźnik w ciągu 20 - 25sec ponieważ odcina od po upływie tego czasu napięcie.
Jeżeli nie mamy miernika możemy posłużyć sie zwykłą żarówką z kablami na 12 V jeżeli żarówka nie zaświeci na którymś z bolców - przekaźnik jest do wymiany

_________________
To jest moje odkrycie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 28, 2008 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Pantera pisze:
wiem ze temat stary...

Witam,

Podepnę się pod temat, bo mam pewien problem ze świecami w dieslu. Ostatnio padła mi jedna, a po niej cała reszta świec. Wymieniłem komplet świec tydzień temu, dziś znów następna padła - pierwsza z nowego kompletu. Sprawdziłem przekaźnik - po odpaleniu silnika grzanie świec jest wyłączane, więc nie wiem gdzie jest problem, bo na logikę to właśnie przekaźnik jest padnięty, albo włącza się sam kiedy nie powinien. Kontrolka po zgaszeniu nie zapala się już podczas pracy silnika.
Jeśli ktoś z Was miał podobny problem to proszę o podzielenie się doświadczeniem.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
teope pisze:
często przy odrobinie szczęścia można "zregenerować" świece palcową - w tym celu należy użyć młotka i kowadła - jedno konkretne uderzenie w cześć grzejną świecy tak aby troszkę ją spłaszczyć


Ale "extra" pomysł, nie ma to jak zaoszczędzić kilkadziesiąt PLNów a potem rozbierać głowice bo elementy pokruszonego żarnika zatkały otwory w komorze spalania i 1 lub więcej garnków nie pali ( o uszkodzeniu wtryskiwaczy nie wspomne).
Rany, czasy kuźni już się skończyły, części zamienne sie kupuje w sklepie...

pozdro.
Jakub <br>Dodano po 12 minutach.:<br>
Seweryn pisze:
Wymieniłem komplet świec tydzień temu, dziś znów następna padła - pierwsza z nowego kompletu.


Świece będą się przepalały jeśli żarnik dotyka komory spalania ( lub głowicy). Sprawdź po wymontowaniu czy na czubku świecy nie ma śladów otarcia i czy cały żarnik jest przydymiony na czarno.
Albo zapodaj fotkę to polookamy.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 2:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 02, 2006 5:57 pm
Posty: 78
Lokalizacja: Wrocław
Dodam, że częstą przyczyną przepalania się świecy jest uszkodzona(zużyta) końcówka wtryskiwacza - zamiast "mgiełki" leje po żarniku świecy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl