MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 07, 2006 9:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam
Spaliłem 4 alternatory tj. dokładnie diodę wzbudzenia co robić? Boję się założyć 5 alternator. 1 się spalił, 2 po 20km się spalił, 3 po 1km, 4 po 2km. Komputer pokazuje tylko BATERIE LAUDEN i ładowania nie ma!!!!!
Po założeniu nowego jest ok. 14-14,40. PROSZĘ O POMOC JEŚLI KTOŚ COŚ TAKIEGO MIAŁ LUB SŁYSZAŁ

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 07, 2006 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
Witam!
A co regulatorem napięcia, może jest wadniwy,czy jest nowy!

Pozdrawiam!

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
Post: pt kwie 07, 2006 10:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Oktas pisze:
Witam
Spaliłem 4 alternatory tj. dokładnie diodę wzbudzenia co robić? (...) PROSZĘ O POMOC JEŚLI KTOŚ COŚ TAKIEGO MIAŁ LUB SŁYSZAŁ

To samo było we aucie moich znajomych (alternator BOSCH). Któryś z kabelków w czasie jazdy robił zwarcie. Nie zapalała sie lamka ładowania przy włączeniu stacyjki (myśleli że żarówka). Trzeba dokładnie przejrzeć instalacje wokół alternatora i wiązce doprowadzającej.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 08, 2006 6:41 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Regulator nowy!!!
Kontrolki ładowania w tym modelu nie ma!!!

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 10, 2006 4:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Oktas pisze:
Spaliłem 4 alternatory tj.

Wymieniłeś 4 alternatory [totalszok]
A co z AKU?
Wymień chociaż jeden. Może twój ma zwarcie, ale tylko w specyficznych warunkach ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 9:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Aku też wymieniony. Teraz już 5 spaliłem bo kupiłem nowy po regeneracji na giełdzie i też mu dałem radę [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 11, 2006 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Podaj rok tego E- dlaczego twierdzisz ze nie ma kontrolki ładowania? na 100% jest!!!! jesli sie nie swieci wogole to ładnie tam jest namieszane!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 12:25 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Jeżeli jest wyświetlacz wielofunkcyjny, to informacja o braku ładowania jest w formie słownej na wyświetlaczu, i kontrolki nie uświadczysz. Zupełnie nowe alternatory są już wykonywane jako urządzenia z wbudowaną "yntelygencją" - potrafią w bardzo szerokim zakresie dopasowywać swoje działanie do warunków zewnętrznych (zapotrzebowanie na prąd, obroty silnika - aż do chwilowego wyłączania ładowania w czasie pracy silnika w sytuacjach koniecznych) i kontaktują się z kierowcą nie poprzez prymitywną kontrolkę, ale poprzez linię komputerową "CAN"
Wg mnie, w tym przypadku brak jest rzetelności mechanika: jak można wsadzać jeden alternator za drugim mając pewność, że wina leży po stronie instalacji pojazdu? Czyżby z nadzieją na cudowne ozdrowienie instalacji? Najprawdopodobniej jest zwarcie do masy przewodu wzbudzenia alternatora (ten, który wcześniej zasilał kontrolkę, natomiast teraz wywołuje komunikat na wyświetlaczu) Proponuję na próbę odłączyć przewód kontrolki od alternatora i na jego miejsce wstawić zwykłą żaróweczkę 4W połączoną z plusem akumulatora. Jak układ będzie fungować, to wina jest po stronie przewodu j/w.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 12, 2006 9:17 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 11, 2005 9:55 am
Posty: 35
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Alternator na krótko chodzi idealnie tz. gruby kabel podłączony do + a na cienkim (wzbudzeniu założony bezpiecznik 5A i mała żaróweczka)
Auto odpalam i chodzi ładowanie 14,4 w czasie jazdy nagle pojawi się komunikat "bateriie laudung" i wtedy wiem że bezpiecznik spalił, wtedy badam ładowanie jest 14,4. zgaszę auto zaczekam ok 2min odpalam (przy spalonym bezpieczniku) komunikat "bateriie laudung" badam ładowanie ok12V tyle co akumlator, dotykam kontrolką do + od akumlatora dostaje wzbudzenia i ładowanie jest lub zakładam nowy bezpiecznik) Podaję też VIN WDB2102171A218159

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
Witam,
Ponawiam temat, mam następujacy problem, wyswietla sie komunikat o braku ladowania, aleternator zmieniony i dalej to samo. Mierze napiecie na przewodzie od wzbudzenia i wychodzi mi 1.2V, niezależnie od tego czy silnik jest uruchomiony czy nie. Czy ktos orientuje sie gdzie znajduje sie jakis przekaznik lub sterownik od wzbudzenia alternatora?
auto to
w210 2.9D
Za pomoc z gory dziekuje

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 11, 2009 11:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Z tego co pamietam u kolegi Oktas zwalony byl uklad ogrzewania REST (tego co dziala jak silnik jest wylaczony). To powodowalo padaczki altkow (choc u Ciebie moze byc calkiem co innego)

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl