MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 5:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 27, 2006 11:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
witam
miałem poszukać
Cytuj:
Wpisz w wyszukiwarkie "elektrozawór".

to rada z innego wątku ale szukam i nic co by dotyczyło ogrzewania.
objaw:
mimo skręcenia pokręteł na zero. dalej grzeje brr a tu coraz cieplej :o)
na forum mb.org znalazłem podobny problem ale właściwie nie wyjaśniony.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 11:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
mam to samo w w126 i nie wiem jak sie z tym uporac [oczko]

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 11:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Chłopaki, wrzućcie do szukaja hasło "ogrzewanie", jest co najmniej kilka wątków pt. ogrzewanie w w124 albo w126. Podłubać wreszcie tematów,potem w aucie i daję 90% że rozwiążecie problem. :)

P.Sdokładnie to powinno chyba być zawór elektromagnetyczny :roll:

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 27, 2006 11:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
wodzu pisze:
mimo skręcenia pokręteł na zero. dalej grzeje brr a tu coraz cieplej )


Witam,

Zacznij od najprostszych rzeczy: tzn bezpieczniki.
U mnie w 124 spalił się w zeszłym roku po 18 latach właśnie bezpiecznik odpowiedzialny za elektrozawory i grzało na maxa [zlosnik]
Bezpiecznik rozpadł się ze starości (pękł) ale nie było tego widać na pierwszy rzut oka - rozsypał się dopiero po jego wyjęciu.

Pozdrawiam
Piotr

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 28, 2006 12:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
ok szukałem w różnych tematach o ogrzewaniach i chyba najlepiej poczytać tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 13d33bf6fb

ale chyba nie bezpiecznik bo światło cofania działa.

dzięki i pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 12, 2006 11:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
i ciąg dalszy,
bezpieczniki w porządku (zresztą były tak zaśniedziałe, że wmieniłem wszystkie :lol: )
sprawdzałem dalej, wg porad z forum, i okazało się, że przy skręconych pokrętłach na "0" na stykach złącza zaworów, prądu jest jedynie 0,2 V.
Mam pytanie do "wiedzących" w związku z tym, jak sprawdzić co tam trafiło w sterowaniu ogrzewaniem i czy to jest rozbieralno-naprawialne czy nie. Już prawie wymontowałem element z pokrętłami ale nie chcę tego rozbierać w ciemno. Jak by ktoś może miał jakiś schemat budowy tego ustrojstwa, był bym wdzięczny?

pozdrawiam

_________________
MB 124 200TE

<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 13, 2006 12:10 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Niektóre sterowania rozbierają się łatwiej, inne trudniej (różni producenci)
Często pękają punkty lutownicze w miejscu połączenia potencjometrów ("kręciołków") do płytki - tzw. "zimne luty"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 13, 2006 12:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
dzięki, czyli w przyszłym tygodniu to wymontuję i rozbieram. Jak by co to mam znajomego świetnego elektronika i jeśli sam wymięknę to on pewnie da radę.
Za każdą radę będę bardzo wdzięczny :)

pozdrawiam

_________________
MB 124 200TE



<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 14, 2006 11:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 9:48 am
Posty: 126
Lokalizacja: Olesnica / Wrocław
Cześć, sprawdz czy grzeją obie strony, jeżeli tak to mało prawdopodobne żeby oba "kręciołki" naraz padły, przyczyna musi być gdzie indziej. Ja ztym walczę już drugi sezon, wygląda to tak jakby chwilami elektrozawór nie miał zasilania (zaczynają grzać nagle obie strony). Niestety nie doszedłem do przyczyny tego "zjawiska" i zastosowałem rozwiązanie "tymczasowe", jednak własnie w zasilaniu elektrozaworu szukałbym przyczyny.

_________________
W124 '85 230E...
tak, tak, oczywiście ze LPG.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 10:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
hmm ...
Jak już pisałem, najprostsza przyczyna czyli bezpiecznik odpada.
Czy rozwiązanie tymczasowe polego na jakimś mostku, tak aby prąd dochodził stale na wtyczkę (1 i 3) zawodów? Zrobić mostek od środkowego bolca na oba boczne? Ale chyba wtedy wypiąć wtyczkę aby nie szło napięcie z powrotem do sterowania, nie wiem co by się mogło tam podziać gdyby dostało napięcie z drugiej strony.

Prawy i lewy tak samo nie dostają prądu, czyli jak u Ciebie. W tym tygodniu będę się z tym grzebał ale skoro może to nie być sprawa samych pokręteł, to w takim razie zaslania w innym miejscu w tym module sterowania. Nie wiem jeszcze nawet jak to wygląda (pewnie jakaś płytka drukowana i coś tam na niej). Jeśli znajdę przyczynę to napiszę.
Ciekawi mnie też jak by się układ zachowywał gdyby był zepsuty czujnik temperatury. Z tego co doczytałem są trzy prawy lewy i górny. Rozumiem, że prawy ma wpływ na prawą stronę i lewy na lewą ale może sprawdzić ten górny. Tylko nie wiem jeszcze gdzie on jest i jak się do niego dostać.

_________________
MB 124 200TE



<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 4:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pozycje "min" i "max" działają bez wykorzystania czujników

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 15, 2006 5:15 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Przyznam , że u mnie po oczyszczeniu górnego czujnika objawy ustąpiły!!! zbieg okoliczności??? ;)

_________________
Mercedes-Benz W126 500se 1986r "Miecio"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 3:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Zabrałem się wreszcie za to supergrzanie, jak się trochę pogotowałem przy 25 plus w cieniu :( na lato trzeba toto naprawić bo mi się dzieciaki przegrzeją.
Sprawdziłem czujniki temp. wyglądają dobrze [zlosnik] mam nadzieję, że dobrze też dziłają
Sprawdzam sobie, po raz kolejny napięcie na wtyczce zaworów i tu pierwsza niespodzianka:
przy skręconych pokrętłach na "0" pądu niet ale za to, przy pokrętłach na max. jest napięcia max. (13 V) [totalszok] czyli całkowicie odwrotnie niż przeczytałem na forum???? aby na pewno przy pokrętłach na zimno ma by max. napięcia????
przy skręconych pokrętłach podaję prąd na styki zaworów i następna niespodzianka:
elektrozawory milczą bez względu na to jaki prąd im podawać :(
Na razie wymontowałem układ sterujący z pokrętłami i zobaczę co tam w nim jest zepsute - a może nie jest zepsute :roll:
muszę też dobrać się do zaworów i pewnie przy okazji wymienię płyn.
Na forum mb.org przeczytałem, że mobile 119 plus jest b. dobry :) i warto nim zalać - a możę oryginalny MB??
i to tyle z walki z zaworami

pozdrawiam.

_________________
MB 124 200TE



<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 3:34 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
wodzu pisze:
przy skręconych pokrętłach na "0" pądu niet ale za to, przy pokrętłach na max. jest napięcia max. (13 V) [totalszok] czyli całkowicie odwrotnie niż przeczytałem na forum???? aby na pewno przy pokrętłach na zimno ma by max. napięcia????
pozdrawiam.


BŁĄD!! Zawory sterowane są MASĄ!!
Na środkowym bolcu jest napięcie po stacyjce, na bocznych masa pojawia się lub znika. Jak chcesz robić obejście, to trzba podać masę na zewnętrzne bolce, a nie żadne napięcie. Pomiar wolomierzem zrób względem środkowego bolca, wtedy bedziesz miał właściwy odczyt

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 3:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
ano to mam jasność - dzięki gerri - dobrze, że jeszcze nie zacząłem rozbebeszać tego układu :), zaświtała nadzieja, że w takim razie może być dobry.
Przynajmniej wymienię sobie żaróweczki podświetlające, są już z leksza zmatowiałe.

pozdr.

_________________
MB 124 200TE



<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl