MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 09, 2025 4:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob maja 06, 2006 7:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
gorex pisze:
laudan ile razy mam Ci powtarzać... 124 250D jest dynamiczniejsze od 190 2.0D...


Ty kolego miales Taxe, a one maja odprezone silniki [zlosnik] Sprobowalbys kiedys sie z cywilna 190D. Moja pokazuje na liczniku tyle samo co Sebianowe 250D.

Jarzyna-W201 pisze:

Silnik OM601 w W201 jest IMO bez sensu.
Laudan, ile Ci pali twoja 201-ka? Moja pali około 6 (do 110km/h) i około 7 (do 135km/h) i nic więcej nie chce Jak dla mnie to bardzo zadowalające spalanie, a na paliwie z Shella, można naprawdę dynamicznie się tym poruszać

To zależy co kto woli, bo jeżeli więcej mocy ma kosztowac te 4 PLN to ja wole zapłacić Nie wyobrazam sobie jazdy z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem W201 z OM601.

A czy OM602 jest skomplikowany?


Ad1. Moja pali w miejscie 6-7 l OR, ON wychodzi o 0.5 mniej. W trasie pali ok 6. Milem trase 200km, gdzie przez polgodzinki jechalem za Ferarri i spalanie bylo 6.2 [zlosnik]

Ad2. Ja jezdzilem w201 do pelna naladowana 1150km. Mocy nie brakowalo, za to zawieszenie nie wyrabialo (auto bylo mocno podsterowne, czego przy podobnym obciazeniu w w123 nie dawalo sie odczyc).

Ad.3 ON60x maja modulowa budowe i poza liczba cylindrow niczym sie nie roznia. Roznica jest dla kieszeni w koszcie czesci:) Dla 300D jest to juz 50% wiecej niz dla 200D. Oba tak czy inaczej nie nadaja sie do wyscigow. Moj 190D to polykacz tkm i jego zadaniem jest to, aby robil to jak najtaniej, szczegolnie przy obecnych cenach ON. Jakby mial sluzyc jako autko weekendowe to pewnie zastapilby go jakis sec560 [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 08, 2006 4:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw mar 02, 2006 7:01 pm
Posty: 15
zgadzam sie całkowicie z kolegą LAUDAN jesli chodzi o osiagi mozliwosci
wytrzymalosc itd itp 190 D 200D a śmiem twierdzić im starsza tym wytrzymalsza :-) natomiast co do 124 250 d i moja 190 200 d ostatnio mialem okazje sie scignąc z kolegą i faktycznie koleś sie musial ostro namachać tym swoim 250 w 124 zanim chwycil obroty godne mojej biednej dwusetki :-) takze KOLEGO
proponowal bym KUPIC TAKą 201 z przykladowo 86 roku w bardzo dobrym stanie a nizeli zajechanego rzecha po taxie z przelotem 900 tysiecy z silnikiem 200 D który własnie wtedy niema juz niestety mocy :-) i rzeczywiscie nadaje sie tylko do powożenia aniżeli jezdzenia
mialem wiele mercedesów JEŹDZIŁEM W123 W niemczech 200D ktora miala przejechane 75 tysiecy autko było bardzo dynamiczne i zadziwialo mnie swoim przyspieszeniem jak na OM615 co tu duzo mowic sam posiadam 190D 86 rok rok temu sprowadzona z niemiec przebieg 200 tysiey kilometrow uwierz mi w tym silniku taki przebieg to dopiero dotarcie :-) i SZCZERZE CI POWIEM WIELE NOWYCH AUTEK NA ULICY WĄCHA DYMEK a zajechane taxy 250D nie maja startu

_________________
Mój Mercedes
W201 200D 86 rok stan salonowy :-)
W123 240D 76 sprzedany

W rodzinie :W124 E 300 TD 94, W201 200D,W201 200 E, od 1984 do 1996 W115 200D niestety sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 8:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
zaczynacie tworzyć legendy...
spojrzcie na czasy do 100km/h, na wykres mocy i momentu..

teorie o wyjechaniu ex-taxi to wiecie tym co nie mieli ex-taxi ;)

ja miałem 3 szt. ;)

jesli chodzi o budowe om 601 i 602. wisko, ilość świeć, ilość oleju itd...

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 09, 2006 2:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
gorex pisze:
zaczynacie tworzyć legendy...
spojrzcie na czasy do 100km/h, na wykres mocy i momentu..


To jeszcze porownaj wage 190D i 250D oraz przelozenia mostu, a sporo sie wyjasni [oczko] Co do wisko, to byly i 200d z nim, ale jak jest elektomagnes to tylko+ [oczko] Swieca o 1 wiecej, czyli o tyle ile cylindrow wiecej:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 11, 2006 1:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Panowie i tak mi nie uwierzycie, ale mój ojciec w 300D robi na trasie spalanie rzędu 6,2 notorycznie od 11 lat [zlosnik] - jeździ ok 120 km/h, skrzynia manual, ofkorss 5-speed.
Auto ma dzisiaj 343 tys. km i uważam, że jest to najlepszy motor do tej budy, a mniej się zmacha niż 200D czy 250D jesli chce się uzyskać taką samą dynamikę, zatem i mniej spali.
Polecam zatem OM 603, ale niezajechany - sprawuje się wyśmienicie. [cool]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 26, 2006 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Mam pare pytań:
1. Czy silniki o pojemności 2,5 i 3 litry (diesel) mają bezpośredni wtrysk?
2. Jeśli tak to czy mają też świece żarowe?
3. Jak się sprawował przy 20 stopniowych mrozach?
4. Jak szybko rozgrzewa się silnik (km)?
Zastanawiam się nad kupnem w124 i ciekaw jestem jak jest z odpalaniem w zime.

Z góry dziękuję :)

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 26, 2006 8:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
może kiedyś wymyslą silniki 3.0 diesel, które będą miały po 150KM przy spalaniu do 5l/100km i przebiegach sięgających 1mkm :lol:

co tu dużo mowić o silnikach faktycznie najwięcej zależy od stopnia zużycia, od tego jak silnik był eksploatowany... ja mam 200D z 85r. sprowadzony w 1989r. ktory miał wymieniany silnik w polsce (niestety nie udało mi się ustalić z którego roku i jaki ma faktyczny przebieg) rok czasu jeździł na taxi i mam porównanie z brata 200D z 86r. który ma nakręcone prawie 40tkm i był sprowadzony jesienią z niemiec... i okazuje się że mój ma dużo lepsze przyspieszenie, sprawdzałem VIN i obydwa są zwykłe 200D nie żadne tam wersje taxi...
Co do spalania to chyba trochę zależy też od tego jakie macie koła założone ;) ja mam 16/205/55 i spalanie wychodzi mi w granicach 6,5 - 8 l/100km, zimą jak miałem koła 15/195/65 to spalanie było o ok 0,5l mniejsze. Dynamika jest taka, że jak startuje na światłach to ustawiam się na prawym pasie żeby nie chamować pseudowyścigówek a jak już sobie wejde spokojnie na obroty na 4 biegu to i tak ich wszystkich wyprzedam ;P

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 1:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
OK a jak jest z wtryskiem, czy jest bezpośredni czy pośredni?

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 5:00 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Grigorij0 pisze:
OK a jak jest z wtryskiem, czy jest bezpośredni czy pośredni?


Bezposredni wtrysk to CDI, w OM60x masz komore wirowa, mimo to odpala w takie mrozy jak wiekszosc benzynowcow moze o tym pomarzyc. Kazdy diesel ma swiece zarowe. Rozgrzewanie im wieksza sprawnosc silnika, tym dluzej.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 1:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
laudan pisze:
Bezposredni wtrysk to CDI, w OM60x masz komore wirowa...

dzięki, o to mi właśnie chodziło :P

laudan pisze:
Kazdy diesel ma swiece zarowe

Może w osobówkach każdy, ale np w ciężarówkach i maszynach już nie ma świec (pewnie są wyjątki)

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
laudan pisze:
Bezposredni wtrysk to CDI, w OM60x masz komore wirowa, mimo to odpala w takie mrozy jak wiekszosc benzynowcow moze o tym pomarzyc. Kazdy diesel ma swiece zarowe. Rozgrzewanie im wieksza sprawnosc silnika, tym dluzej.


A czy CDI to nie common-rail, czyli cos jeszcze bardziej sprawnego i precyzyjnego od wtrysku bezposredniego? W koncu common-rail wypral silniki z wtryskiem bezposrednim.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
Na codzien ujezdzam 190 2,oD pieciobiegowa, mialem okazje troche pojezdzic W124 2,5D oraz W124 E300D 24V.

Wrazenia we wszystkich wymienionych przypadkach przemawiaja za moim osiolkiem (ktorego nota bede mam dosyc i chetnie bym na cos wymienil, niestety duzo jezdze i nie stac mnie na utrzymanie takiego wozu, jaki bym chcial miec).

Jazda dwuipollitrowka (kombi, ok 400kkm) przypominala ujezdzanie slimaka w ostatnim stadium anemii. Dynamika porownywalna z moim autem, ale wieksza buda i inaczej zestopniowana skrzynia biegow potegowala wrazenie mulowatosci.

Jazda E300 (kombi, '95, ok 200kkm) byla dla mnie zaskoczeniem roku. Takie auto bylo moim targetem do momentu przejazdzki. Owszem, jedzie lepiej od W201, ale nie wyskoczylbym z >20kpn za taki samochod. Trzylitrowe W124 nie wydaje sie byc dobrym pomyslem - za drogie w eksploatacji dla kogos, kto chce tanio jechac, a za slabe dla kierowcy ceniacego sobie potencjal pod prawym butem. Innymi slowy jest samochodem mocno przereklamowanym - najwiekszy diesel tamtych czasow stal sie fetyszem fanow nafty.

Reasumujac: jesli ktos jest skapy lub nie ma kasy na paliwo, OM601 jest najlepszym wyborem. Jesli chcesz cos wiecej i masz troche grosza, daj sobie spokoj z dieslem. Ladna benzyne latwiej kupic, jest lepiej wyposazona, mniej wyeksploatowana i pojedzie, pod kazdym wzgledem, lepiej niz ropa.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 10:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Wolf nie jestes pierwszym ktory sie zawiodł na dynamice modelu T,,, wiesz czemu? sprawdz przełozenie mostu w Combi.....Pozmieniali tłumoku mosty na wolniejsze i auto nie jedzie w stosunku do sedana.Sedan z 300D to niezle chodzi-tym juz mozna zapierniczac ;)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 10:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
MERCEDES 4 EVER pisze:
Wolf nie jestes pierwszym ktory sie zawiodł na dynamice modelu T,,, wiesz czemu? sprawdz przełozenie mostu w Combi.....Pozmieniali tłumoku mosty na wolniejsze i auto nie jedzie w stosunku do sedana.Sedan z 300D to niezle chodzi-tym juz mozna zapierniczac ;)

ten pan wyżej tak się nie wypowiadał!!!!!!!!!

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 27, 2006 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 7:38 pm
Posty: 665
Lokalizacja: Puławy
piotrmozdzen pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
Wolf nie jestes pierwszym ktory sie zawiodł na dynamice modelu T,,, wiesz czemu? sprawdz przełozenie mostu w Combi.....Pozmieniali tłumoku mosty na wolniejsze i auto nie jedzie w stosunku do sedana.Sedan z 300D to niezle chodzi-tym juz mozna zapierniczac ;)

ten pan wyżej tak się nie wypowiadał!!!!!!!!!


Miejmy nadzieję że miało być "i" na końcu i tylko niechcący wyszło "u" ;)

_________________
EX:Mercedes W115 '72, Mercedes W126 '82, BMW E30 '91
BMW E32 '89


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl