MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 01, 2025 11:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 2:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
wodzu pisze:
są już z leksza zmatowiałe.


One są matowe oryginalnie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 1:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Gerri pisze:
One są matowe oryginalnie


[wstyd] [uhaha] [uhaha] co to ja chciałem powiedzieć, to muszę te nowe zmatowić - jedna była całkiem nie oryginalna i stopień zmatowienia był jakby większy od reszty plus zabarwienie zbliżające się do czarnego.
ale pozostałe myślałem, że zmatowiały z czasem [uhaha]

pozdr.

_________________
MB 124 200TE

<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 5:48 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:25 pm
Posty: 14
Lokalizacja: opolskie
miałem podobny problem w 124 jedna strona grzał mi non stop i okazało się po rozebraniu elektrozaworu że jest tam sporo poprochuf ponieważ bolec który odbija podczas impulsu zardzewiał w jednym miejscu i sprężyna która tam jest zawiesiła się po wyczyszczeniu tego wszystko działa jak należy.pozdrawiam

_________________
MB 124 230TE COMBI 90r majonez


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 11:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
dzięki za info ale u mnie jest problem ze sterowaniem, zawory działają.
Właśnie rozbebeszyłem układ sterowania - dość nieprzyjemne rozbebeszanie bo boczne obudowy pokręteł są na zatrzaskach i zgrzanych/stopionych bolcach. Podobnie płytka jest zamocowana stopionymi bolcami.
Na razie znaleźliśmy jeden prawdopodobny zimny lut, jeśli to to, to fajnie, jeśli nie to gorzej. Ale trzeba wszystko posprawdzać w stanie rozbebeszenia w aucie, napięcia od termistorów itp.
Nie mam garażu, a pogoda jest jaka jest :(.
Napiszę jaki będzie wynik tego wszystkiego. Mam nadzieję, że to nie padł procesor albo cusik innego nie do zdobycia.
Puki co to taki układ w ASO kosztuje ponad 1 tyś. o zamiennikach nie słyszałem, ewentualnie znaleźć używane.
Do jesieni trzeba zrobić (chyba że to już jest jesień, a lato jakoś przegapiłem [zlosnik] )

pozdr.

_________________
MB 124 200TE



<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 09, 2006 2:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:40 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
i po kłopocie. Chwilę to trwało z braku czasu ale teraz jest w porządku i przetestowane na dłuższej trasie.
Otóż rozbebeszyłem układ sterowania ogrzewaniem. Niestety z założenia ma być to całość do wymiany więc w paru miejscach był niewielki problem. Jaki to za chwilę, zacznę od początku.
Ja się dobrać do to pewnie wszyscy wiedzą więc napiszę :) - zdjąć pokrętła, odkręcić płaskie nakrętki (rozmiar 24) pod nimi, następnie dwa wkręty od spodu deski i zdjąć dochylając do góry. Pod spodem ukazuje się obudowa tego układu.
Następnie odkręcamy cztery śróbki mocujące ze sobą kratkę plastikową kręciołkami i, będące pod spodem, przyciski.
Rizcylając do dołu i do góry, lekko, obudowę wyciągamy prześroczyste okrągław (a właściwie iluś tam boczne "światłowody" z pod oznaczeń pokręteł dmuchawy i regulacji którędy ma dmuchać. Teraz łatwo można zdjąć przykrywkę z nad płytki drukowanej.
Jeśli chcemy pomierzyć w aucie w pracy co i jak reaguje to dobrze jest wyciągnąć całość do przodu ponieważ opis złącza jest od tyłu (numerki przy złączu).
U mnie, po dłuższej chwili pocenia się i ochładzania, okazało się, że termistory są w porządku i trzeba rozgrzebać to do reszty, bo gdzieś po drodze prąd znikał, zaznaczyłem gdzie jest miejsce znikania. Wypinamy wtyczkę i do domciu :)
Tutaj się zaczynają małe schody (do domciu też mam po schodach), obudowy boczne pokręteł są, tak jak juz pisałem, zamocowane na zatrzaskach i zatopionych bolcach. Na zdjęciu pierwszym czerwone strzałki, podobnie na zatopionych bolcach płytka.
Obrazek
Bolce ścinamy lub inaczej "rozbrajamy" i wypinamy na boki obudowy pokręteł. U mnie po każdej stronie ułamał się jeden zaczep :(
Dobrze je wcześniej ustawić w jakiejś dobrej do zapamiętania pozycji, np. na zero. następnie trzeba ywjąć trybiki wsadzone do potencjometrów ale poprzednio zaznaczyć czymś w jakim położeniu zazębiają się z trybem pokrętła.
Obrazek
płytka od spodu wygląda jak na zdjęciu 2 - strzałką oznaczone newralgiczne miejsce - diagnoza: zimny lut. Poza tym przelutowane większość pozostałych i wymieniony jeszcze jeden taki elemencik :) żółta strzałka.
Obrazek
na zdjęciu 3 wyczyszczone i przygotowane do ponownego poskładania.
Zdewastowane wcześniej łączenia (bolce i ułamane zaczepy) sklejone klejem termotopliwym czyli glutem z pistolca. I tyle. Zamontować posprawdzać. Jak działa to na piwo, jak nie działa to wymontować i kombinować dalej. U mnie było piwo :)
Oj przydało się ogrzewanie, wyjeżdżałem o piątej rano i jakoś chłodno było. Gdzie te noce czerwcowe??

pozdr.
PS jeśli ktoś szuka w Krakowie dobrego elektronika od rzeczy niemożliwych [zlosnik] głównie aparaty foto cyfrowe, kamery i różnoraki sprzęt grający to moge polecić.

_________________
MB 124 200TE



<i>kiedy byłem, kiedy byłem małym chłopcem hej ... miałem ulubionego resorowca MB W123 :) <br>to był pierwszy i ulubiony, i nawet miał otwierane drzwi</i>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl