Jeżeli ja miałbym dylemat tego typu "124 czy 210?" zdecydowanie wybrałbym piekną "E-classe" z ostatniego okresu produkcji niz pchał się w "okularnika",dlaczego?dlatego:
1.Konstrukcja po 10 latach produkcji perfekcyjnie dopracowana pod każdym niemal względem,czego na pewno nie można powiedzieć o W210 z początkowego okresu produkcji
2.Na pewno mniejsze koszty eksploatacji W124-ceny części zamiennych
3.Silniki jakie były w tym okresie stosowane do W124 nie róznią się praktycznie dynamiką i jakością od tych stosowanych w W210-a z opinii użytkowników wynika,że szczególnie jesli chodzi o sławetne 290TD to nawet lepsze były w W124
4.Mniejszy stopień skomplikowania konstrukcji
5.w/g mnie zadbana,ładna "E-klasa" urodą bije na głowę "okulara"
6.w podobnej wersji silnikowej i wyposażeniowej znacząco niższa cena zakupu
Ale z tego co wiem,poszukiwania pieknego W124 z turbodieselkiem w automacie i z klimą to zajęcie bardzo żmudne,długotrwałe i nie zawsze uwieńczone sukcesem.
Jeżeli zaś chodzi o BMW to silniki 2,5 TDS nie grzeszą trwałością-szczególnie jesli chodzi o uszczelkę pod głowicą i samą głowicę,a poza tym problemy z elektroniką zastosowaną w tym motorze niejednego juz doprowadziły do rozpaczy,jeżeli chciałbyś troche więcej opinii na temat tego motoru to pozwole sobie wkleić link do dyskusji jaka miała miejsce na sąsiednim forum:
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... w=&sb=5&o=
przebrnij przez ten wątek,a nie pożałujesz,kilka opinii na temat tego TDS'a jest naprawdę wartych uwagi
A jeżeli jeszcze się będziesz zastanawiał nad BMW to swego czasu był w "Auto Swiecie" artykuł porównujący MB 300 DTurbo i BMW 5 TDS,wiadomo,że fachowością to pisemko nie zawsze błyszczy nie mniej jednak warto chyba zerknąć-tu masz skany tego artykułu:
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... =5&o=&vc=1