MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 1:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 27, 2006 6:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Witam.Poradzcie gdzie szukać problemu bo już mi ręce opadają. 124 kombi 1988r model z silnikiem 102 2litry na wtrysku + gaz. Na początku był problem z jazdą na benzynie dławił się i ksztusił -wymienione przewody,świece,palec,pompa paliwa,przewody gumowe od odmy-załapał i zaczoł normalnie pracować.Potem był problem z jazdą na gazie przy hamowaniu gasł i nie miał mocy-w autogazie naprawiony parownik ,wymieniony filterek gazu i wyregulowany-zaczoł jeżdzić i na gazie.I radość wielka na jeden dzień. Zaczeły się problemy z obrotami zaczeły falować i to zarówno na gazie jak i na benzynie a nawet jak chodzi przez chwilę dobrze to po dodaniu gazu przy obrotach 4-5 tyś dławi się i obroty góra-dół i na gazie i benz.Podczas jazdy jak ruszy to od ok 50 na szafie zaczyna się kangurek czyli przerywane przyspieszanie i dodam że im bardziej rozgrzany motor tym bardziej przerywa i nie chce odpalić na benzynie .A jak nie odpali na benzynie to automat nie przełączy go na gaz i jazdy nie ma. Ratujcie bo go chyba podpalę.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 9:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Trzeba sprawdzić regulator wolnych obrotów,potencjometr klapy spiętrzającej oraz sondę lambda.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz maja 28, 2006 2:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Po odpięciu sondy też przerywa, kostki od potencjometra na klapie też przerywa .A jak rozgrzeje sie do ok 90stopni i wyżej to potrafi zgasnąć i już potem nie chce zapalić na wtryskiwacz rozruchowy nie dochodzi prąd podczas próby zapalenia a na świecach iskra jest..Z rana jak jest zimny pali jak marzenie i nie ksztusi się im cieplejszy tym objawy czkawki się nasilają.Już chyba wszystko zostało przejrzane,przeczyszczone oprócz modółu i cewki zapłonowej.I jak wcześniej pisałem ksztusi się i na gazie i na benzynie tyle że na benzynie jak jest ostro ciepły to nie chce wogóle jechać i gaśnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 29, 2006 9:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Usterka zlokalizowana.Winna była pompa paliwa która była połączona z drugą pompą przy samym zbiorniku ale po co?Dwie pompy w jednym aucie? Odłączyłem ją i przewody i autko odpaliło od pierwszego a za czkawkę winny był czójnik przykręcony na głowicy obok czójnika załączającego wentylator.Mam nadzieję że poranny rozruch i jazda będzie już bez niespodzianek.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 10:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
No i rano klops -odpalił ale obroty zaczeły falować na wyższych obrotach ok. ładnie się wkręca a gdy tylko puszczam gaz zchodzą na niskie i znowu falowanko a do tego potrafi sam zwiększyć obroty i stanąć na ok 3000 potem opaść na normalne i tak wiele razy ---? A może przyczyna tkwi w przepływomierzu.Ktoś ma na zbyciu? POMOCY.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

A sprawdzałeś, czy gdzieś nie ciągnie Ci lewego powietrza?
Może to jest przyczyna, bo podobne objawy miałem w passacie 1,8 i wariował podobnie -> cięzki rozruch rano - zgaśnięcie, na wolnych nierówna praca i falowanie, na dużych obrotach normalnie i jazda ok, ale spalanie dużo za duże.

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 9:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Przyjrzyj sie dokladnie regulatorowi wolnych obrotów i potencjometrowi klapy spiętrzjącej.Sprawdź również przewód odmy czy dobrze siedzi na króccu pod przepustnicą i czy nie jest jaki zmurszały.
patrząc na to z innej beczki w swoim aucie do niedawna mialem trochę podobny przypadek,że co prawda nie falowały obroty, ale potrafiły wejść na ponad 1000 i nie chciały zejść, a po ponownym uruchomieniu silnika były wlaściwe.Głowne podzespoły silniki były sprawne.W pewnym momencie parownik lpg zaczął juz mi tak siadać,że na gorącym silniku potrafił się oziębić i stanął silnik.Zamiast bawić się w wymianę mebran,zaworków wymieniłem cały parownik na nowy model trójkomowrowy i od tego czasu (koniec marca) ani razu nie wskoczyły wyzsze obroty.Po rozebraniu starego parownika stwierdziłem,żę mebrany są stalowe :lol: , wodna przyrdzewiala do dekla i wniosek z tego,że za wzrost obrotów winę ponosił parownik, a raczej jego mebrany.
Poniewaz Ty masz lpg to może być podobny problem.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 10:56 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Przewody od odmy są nowe parownik wymieniony,przewody i chyba wszystko inne też .Wkręciłem mu w miejsce tego regulatora wolnych śrubę od regulacji gazu i daje się go ustawić na gazie z benzyną już gorzej bo na wolnych potrafi zgasnąć.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 11:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
stanleym126 pisze:
wymieniłem cały parownik na nowy model trójkomowrowy


czy aby nie na OMDV??

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 12:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
witam
sprawdź to dziadostwo odpowiada za wolne obroty
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=19086
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 5:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
ro2man pisze:
stanleym126 pisze:
wymieniłem cały parownik na nowy model trójkomowrowy


czy aby nie na OMDV??

Tak OMVL

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 2:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
PO kłopocie.Wizyta u elektronika sam. była zbawienna.Autko pracuje aż miło posłuchać .Dla mających te same problemy kilka wskazówek: nigdy gazu w KJ Tronic. Rozwalona była sonda która przestała działać i jakiś stycznik na dolnej przepustnicy pod klapą spiętrzającą.Elektryk zrobił jakiś skrót biorąc sygnał zamiast z rozwalonego stycznika z tego za cięgnem gazu pokręcił coś śrubą imbusową na klapie taką w wystającym na klapie elemencie i autko zaczęło normalnie pracować i po dodaniu gazu schodzi na jakieś 800obr. Koszt 200zł .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 06, 2006 2:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
hruścik pisze:
nigdy gazu w KJ Tronic. Rozwalona była sonda która przestała działać i jakiś stycznik na dolnej przepustnicy pod klapą spiętrzającą


co ma piernik do wiatraka?

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 07, 2006 10:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
hruścik pisze:
Elektryk zrobił jakiś skrót biorąc sygnał zamiast z rozwalonego stycznika z tego za cięgnem gazu

Zamiast stycznika wychylenia przepustnicy, ze stycznika biegu jałowego.
Dziwne jeden jest 0-1, a drugi 2 stanowy?
Jeden informuje, że nie naciskasz pedału przyspieszenia - tryb wolnych obrotów.
Drugi informuje na temat wychylenia przepustnicy.
hruścik pisze:
pokręcił coś śrubą imbusową na klapie

Regulacja wzbogacenia mieszanki

hruścik pisze:
Koszt 200zł .

Ale cię skroił, za tak naprawdę regulację dwie stówy!
Dodatkowo będzie Ci palił więcej Pb (brak CUT-OFF), dla LPG to nie ma znaczenia...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 07, 2006 10:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Nie za samą regulację ,w elektronice ktoś grzebał a i kopółka -nowa-dawała przebicie jak i przewód wysokiego na 4 cyl. miał przerwę i wiele innych drobiazgów.Dla mnie te 200zł w porównaniu do wcześniejszych kosztów są znikome-a zakup miał być taką okazją.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl