MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 11:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 19, 2006 11:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
AndyS pisze:
U mnie to wyglada mniej więcej tak.

U mnie wąż nr 1 leci do parownika i z parownika na nagrzewnicę nr 2.
Nie ma rozgałęzienia, parownik stoi na "drodze" do nagrzewnicy*

Obrazek

*lub "z" bo nie wiem w którą stronę leci [zlosnik]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 12:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Rad.ek pisze:
AndyS pisze:
U mnie to wyglada mniej więcej tak.

U mnie wąż nr 1 leci do parownika i z parownika na nagrzewnicę nr 2.
Nie ma rozgałęzienia, parownik stoi na "drodze" do nagrzewnicy


Wąż nr 1 idzie od pompy wody.
No to się nie dziw że jak zamkniesz ogrzewanie (czyli nagrzewnicę) to przez parownik nic nie idzie. [zlosnik] Płyn stoi bo nagrzewnica nie puszcza i cześć. [zlosnik]
U mnie trójnik pozwala na cyrkulacje pomimo zamkniętej nagrzewnicy. Ten "patent" działa i Tobie radzę tak zrobić to pokonasz następny problem. Cyrkulacja przez parownik musi być stała i niezależna.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 7:41 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Andy to jest ins LPG w wesji Skandynawskiej -tylko do jazdy zimą a Ty sie czepiasz! to jest piekna mysl techniczna polskich monterow! [zlosnik] :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 9:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
AndyS pisze:
Rad.ek pisze:
U mnie dopływ wody do parownika leci z nagrzewnicy, może jak (lato) daję chłodzenie to zamykam przy okazji dopływ wody?


Zasilanie do parownika powinno być możliwie najbliżej pompy wody. U mnie to wyglada mniej więcej tak.

Obrazek

Ja też mam instalację BRC ale nikt nie wymieniał mi elementu przy mikserze.
Przy okazji Rad.ek: Tak wygląda u mnie zawór przed mikserem - czysto mechaniczny. [zlosnik]


tak czytam i czytam i duzo juz dzieki temu poscikowi wywnioskowalem ale powiedzcie mi o jaki elemnt chodzi przy parowniku bo tez mam instalacje BRC i niestety duze problemy z tym ze auto jest sporo slabsze jak na PB... pisalem do panow z BRC i odpisali mi ze na 100% wina jest zbyt slabo podawany gaz przez mikser ..... mam u siebie ,,typowy,, bunkier do tego gazwonik wsadzil kawalek wygluszenia majace na celu ograniczenie dojscia powietrza w dolocie filtra. Mozna juz jezdzic ale i tak mocy zdecydowanie brak w porownaniu do PB... i nie wiem czy tak to wszystko powinno wygladac ..... Wydaje mi sie ze cos nie halo z tego wzgledu ze sam bunkier zalasnia prawie caly wlot k-j. do tego ta zwezka w dolocie piltra..... jakies pomysly moze ??? jak tylko bede mogl postaram sie pwstryknac jak cale to ustrojstwo wyglada ...

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 12:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
MERCEDES 4 EVER pisze:
Andy to jest ins LPG w wesji Skandynawskiej -tylko do jazdy zimą a Ty sie czepiasz! to jest piekna mysl techniczna polskich monterow!

Masz rację. Nasi są specjalistami od patentów z drutu i innego dziadostwa. Poprawiają nawet konstrukcję Mercedesa - no choćby ten patent z odbojnikiem klapy który ma Rad.ek [zlosnik]

kruszyn pisze:
..... mam u siebie ,,typowy,, bunkier do tego gazwonik wsadzil kawalek wygluszenia majace na celu ograniczenie dojscia powietrza w dolocie filtra. Mozna juz jezdzic ale i tak mocy zdecydowanie brak

Skoro masz stłumiony dolot powietrza to czego się spodziewasz? Przecież nawet w piecu jak się zamknie drzwiczki (czytaj - zdławi dolot powietrza) to efekt jet widoczny. :) Na Pb MUSI słabiej chodzić bo dostaje nie to co producent założył. Mniej powietrza to gorsze spalanie i mniejsza moc. Po to zakłada się w silnikach turbinę aby układ był doładowany (właśnie powietrzem) i mocniejszy. Z LPG jest lepiej bo po prostu jest przez "gazmajstra" ustawiony do tej mniejszej ilości powietrza. Więc ile spali (w "watach, koniach, kilokaloriach" itp. :) ) paliwa z powietrzem to tyle będzie miał i więcej mieć nie może. :-?

kruszyn pisze:
sam bunkier zalasnia prawie caly wlot k-j. do tego ta zwezka w dolocie piltra.....

I to jest sedno sprawy. Już jeżdżę 10 lat na LPG (chyba byłem pionierem "się nie chwaląc") [zlosnik] ale z początku miałem też różne problemy. Od razu nie podobała mi się gąbka w dolocie powietrza więc ją wyrzuciłem. Pojawiły się problemy z gaśnięciem silnika przy hamowaniu. Pomyślałem i problem rozwiązałem. Trochę przez przypadek a trochę poprzez moją interwencję zamontowali mi mikser (czyli bunkier) o stosunkowo mniejszej średnicy i dosyć opływowy. Dodatkowa regulacja metodą prób i błedów "załatwiła" sprawę :lol: Naprawdę nie mam na co narzekać. Wielokrotnie już pisałem że nie czuję różnicy między jazdą na Pb a LPG. A i pozostałe parametry są bardziej niż zadowalające (patrz post [W126] Przyspieszenie 300se automat). Dodatkowo mam dobrze działający antywybuchowy patent. Zresztą kiedyś na krótki czas miałem zdjęty mikser i jakoś nie czułem specjalnej różnicy więc jestem zadowolony. Jedynie zużycie LPG pozostawia trochę do życzenia bo jest wyższe niż opisywane na forum u innych. Ale "koniki" jak są mocniejsze to muszą więcej się napić albo nałykać... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 1:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
czyli co zrobic ??? wyciagnac i wywalic gabke z dolotu powietrza ?? ...to pierwsze potem ..... co zrobic z bunkrem?
Obrazek
kiedys madry czlowke ktory niestety nie mial czasu bo tylko robil szkolenie w warsztacie na szybkiego doradzil mi rozwiercenie z 2-3 co drugiego otworku w bunkrze ... tyle to dalo ze mi odborty sie podniosly ale po wyregulowaniu niestety bylo raczej tak samo .... :/

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 2:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kruszyn pisze:
czyli co zrobic ??? wyciagnac i wywalic gabke z dolotu powietrza ??


Jak najbardziej. Czym mniej stłumiony dolot tym lepiej. U mnie żeby nie gasł przy hamowaniu mam dolot jak fabrycznie tylko wyciąłem otwór (jajowaty) 10x5cm w rurze dolotowej do filtra powietrza z lewej strony.

kruszyn pisze:
Obrazek

...to pierwsze potem ..... co zrobic z bunkrem?

Mikser moim zdaniem masz OK. Mój jest prawie identyczny - ma po prostu troszkę mniejszą średnicę = troszkę lepszy dolot powietrza więc zostawić. Potem wyregulować silnik. Najpierw na Pb a jak będzie idealnie to wtedy na LPG. I poczekaj z regulacją na dzień trochę chłodniejszy albo rób to wieczorem. I to tyle.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 2:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
musze wam dac foto mojego miksera.... moj jest zakładany w serwisie MB w DE tak ze jest chyba odpowiedni jak go mercedes załozył-tego typu to ja bym wywalil za złom-moj jest w 100% inny.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 2:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
MERCEDES 4 EVER pisze:
musze wam dac foto mojego miksera.... moj jest zakładany w serwisie MB w DE tak ze jest chyba odpowiedni jak go mercedes załozył-tego typu to ja bym wywalil za złom-moj jest w 100% inny.

Bardzo chętnie obejrzę. Pomimo że na swój nie narzekam to zawsze gotowy jestem coś ulepszyć jeżeli ma dać pozytywny skutek tym bardziej że mój to faktycznie stary model. A potrafię być cierpliwyyyy.... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 3:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no to teraz tylko jak najszybciej odebrac kijka i zobaczymy w czym kwiatki siedza... :) dzieki za pomoc :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 9:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
moj jest zakładany w serwisie MB w DE

Niech to główny antygazownik klubu przeczyta [zlosnik]

Dodano po 11 minutach.:

AndyS pisze:
No to się nie dziw że jak zamkniesz ogrzewanie (czyli nagrzewnicę) to przez parownik nic nie idzie. Płyn stoi bo nagrzewnica nie puszcza i cześć.

Nagrzewnica zamknięta, parownik zimny a wąż 1 i 2 gorący jak... [szalone]

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 10:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Rad.ek pisze:
AndyS pisze:
No to się nie dziw że jak zamkniesz ogrzewanie (czyli nagrzewnicę) to przez parownik nic nie idzie. Płyn stoi bo nagrzewnica nie puszcza i cześć.

Nagrzewnica zamknięta, parownik zimny a wąż 1 i 2 gorący jak... [szalone]

No to mała zagadka. Bez wizji lokalnej nic pewnego nie mogę powiedzieć. :) Gdzieś tkwi błąd - trzeba go znaleźć. A co sie dzieje jak otworzysz wtedy nagrzewnicę (na Pb)? Jeżeli parownik dostanie temperatury to jednak będziesz musiał wstawic trójnik.. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 11:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Jak jeżdżę na Pb to parownik się nagrzewa, jak przełącze na gaz to po jakimś czasie się schładza [szalone] .
Może pompa słabo daje, jest taka możliwość?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 20, 2006 11:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Rad.ek pisze:
Jak jeżdżę na Pb to parownik się nagrzewa, jak przełącze na gaz to po jakimś czasie się schładza [szalone] .
Może pompa słabo daje, jest taka możliwość?


To jest wyraźny objaw zbyt małego przepływu płynu chłodzącego przez parownik. Pompy nie wykluczam ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Jak pisałem - grzałby sie nadmiernie silnik. Jeżeli na Pb i przy pełnym otwarciu zaworów ogrzewania nadal parownik jest za zimny to jednak szukałbym kamienia/syfu w przewodach albo parowniku. Być może trzeba rozebrać parownik. No i zrobiłbym ten trójnik... [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 21, 2006 6:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tylko wywaliłem to ze srodka-tak ze teraz jest mało co zwezki-jak widac sa dwa weze zasilające,i dzirki wokoło ,od gory nie jest przesłonięty,Antoni mowi ze jest ok ale sa podobno jeszcze lepsze...

Obrazek

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl