MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 5:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 31, 2006 1:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Od jakiegoś czasu obserwuje niepokojąco wysoką temperaturę na silniku.

Sprawdziłem termostat poprzez zagotowanie go w garnku - działa (ale i tak mam nowy na wymiane), wisko na ciepło całkiem dobrze trzyma wiatrak, więc też zakładam, że jest dobre. Do sprawdzenia została mi chłodnica i styki na instalacji czujnik - wskaznik...
...ale kolega Kruszyn oświecił mnie, że przy wysokich temperaturach powinien mi się włączać wiatrak od klimy.

I teraz pytanie jest takie: gdzie w bloku jest podłączony czujnik sterujący włączeniem tegoż wiatraka od klimy?

Ja na bloku mam wkręcone pierwsze cztery czujniki licząc od pasa przedniego. Wiem, że ostatni z tych czterech to czujnik temperatury połączony z wskaźnikiem w kabinie. Jeden kabelek z wtyczka pasującą do czujnika temperatury, przy tych czujnikach, wisi nie podłączony nigdzie.

Przed chwilą dzwoniłem do warsztatu, natchniony rozmową z Kruszynem i dowiedziałem, że zmieniając mi silnik nie przełożyli jednego czujnika, bo albo go nie mogli wykręcić ze 'starego' bloku, albo nie mogli wykręcić broka/broku z 'nowego'. Podejrzewam, że tu leży pies pochowany, ale chętnie zasięgne opinii Szanownych.

Fotki wrzucę po powrocie do domu. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 3:53 pm przez harrier, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 3:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
No Panowie :) BARDZO ladnie prosimy z Harrierem o ruszenie tyleczkow z foteli odstawienie piwka i podejscie do aut w celu pstrykniecia fotek jak to u was jest podlaczone :) ja mam podobny problem i tez chcialbym zobaczyc na ,,zywo,, jak to wyglada ... :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 4:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
No ruszyłem tyłeczek [hihi] z fotela i odstawiłem piwko, podreptałem do auta, zaglądam pod maskę a tam....







...keine klimaanlage ! [hehe]

Sorry ale ja naprawdę nie mogę pomóc [szalone] .

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 31, 2006 5:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Na moim bloku mam takie czujniki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać jeden kabelek jest nie podłączony, bo nie ma czujnika. Od czego on może być? Wygląda identycznie jak wtyczka od czujnika temperatury. Ustaliłem, że pierwszy podłączony czujnik od lewej to temperatura, ale od czego jest reszta?

Dzisiaj trochę stałem w korkach na Trasie Łązinkowskiej i miałem czas przyglądać się temu co wyprawia wskazówka od temperatury. Przez jakiś czas skakała mi gwałtownie między 90C a troche ponad 100C, a potem zatrzymała się na 100C. Po dojechaniu do domu sprawdziłem termoparą temperaturę pracującego silnika, przykładając ją tuż obok czujnika temperatury i tu miernik pokazał 90C. Zwarzywszy na doskonałe przewodnictwo cieplne metalu pomiar powinien być wiarygodny. W tym samym czasie wskazówka w pokazywała 100C, a wiatrak od klimatyzacji się nie włączał...

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 7:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 1:16 pm
Posty: 18


Ostatnio zmieniony śr sie 09, 2006 10:15 am przez traser, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt cze 23, 2006 7:48 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
traser pisze:
złe połączenia elektryczne min. ,masę' między rozrusznikiem a podłużnicą .


Jeżeli to połączenie byłoby wadliwe, to w pierwszym rzędzie objawiłoby się obniżonymi obrotami rozrusznika

traser pisze:
W momencie podniesienia się temperatury np. do 100C włącz długie swiatła i zobacz czy wskaźnik w tym momencie nie pokaże niższej temperatury. Sprawdzając przewód masowy dobrze oczyść miejsca gdzie jest przykręcony.


Czujnik temperatury bierze masę z silnika, natomiast reflektory z nadwozia.

Ten pomiar nie da nic nowego.

Dodano po 3 minutach.:

harrier pisze:
Jeden kabelek z wtyczka pasującą do czujnika temperatury, przy tych czujnikach, wisi nie podłączony nigdzie.


Dlaczego nie wpadłeś na prosty w swej genialności pomysł podania koloru tego kabelka? Ktoś, kto ma schemat mógłby w prosty sposób sprawdzić jego przeznaczenie [szalone]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 23, 2006 9:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 1:16 pm
Posty: 18


Ostatnio zmieniony śr sie 09, 2006 10:16 am przez traser, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 3:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
ja obstawiam tak : od lewej
1 deska
2 wtry. rozruchowy
3 czerwony od chłodnicy [ 100 - 95* ]
a druty ? co na to druty ?

_________________
... jasiu powiedz panu co on może panu majstrowi ...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 11:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
Dlaczego nie wpadłeś na prosty w swej genialności pomysł podania koloru tego kabelka? Ktoś, kto ma schemat mógłby w prosty sposób sprawdzić jego przeznaczenie

Auto mam teraz w warsztacie, ale z tego co pamietam i tak widać na zdjeciach to kolorek tych kabli za bardzo nie rozni. Nie przyszlo mi do glowy, że w tym przypadku kolor moze mieć jakieś znaczenie.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl