MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 11:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 21, 2006 10:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt cze 20, 2006 12:12 am
Posty: 23
Lokalizacja: Stargard Szczec
Witam wszystkich mam pytanie jak dostać się do silnika wentylatorów od klimy, a dokladnie do szczotek, posiadam MB 124 93r poj silnika 2,8 motor podobno m104 i jeszcze pytanie jak mam wymienić wisko proszę o algorytm czynności.Z góry dziękuję za pomoc pozdro dla wszystkich.


Na górę
Post: czw cze 22, 2006 5:24 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
melon410 pisze:
jak dostać się do silnika wentylatorów od klimy, a dokladnie do szczotek


Lepiej porzuć ten temat - kup sprawne, używane.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Gerri pisze:
Lepiej porzuć ten temat - kup sprawne, używane.

Niemiła wiadomość. Po ustaleniu na tym forum, że dwa powinny chodzić razem, poczekałem na korek i wyższą temperaturę... niestety też chodzi mi jeden.
Gerri na prawdę, muszę kupić komplet, jeżeli tak to jak to wymienić?, trzeba wyciągać chłodnicę?
MOże jakiś kabelek nie zwiera?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 12:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Największy problem to wyjąć te wentylatory ,robiłem to ze 2 lata temu i pamiętam ,że nie musieliśmy wyjmować chłodnicy ,ale na bank musieliśmy ją odkręcić.Trzeba odkręcić klaksony przed wentylatorami i ten plastik (wokół wiatraków) ,który jest na takie rozporowe kołki .Pamiętam ,że wyszło to bardzo ciężko ,i jak ktoś nie ma smykałki do tego ,to niech się nie bierze za to.Myślę ,że nie ma co szukać nowych wentylatorów bo będzie problem z zawieszonymi szczotkami .Same szczotki były jeszcze bardzo długie ,ale brud spowodował ich zatrzymanie ,tak że spręzyna która je dociska ,nie mogła pokonać tego oporu.Nie musiałem rozbierać silników ,ale z zewnątrz udało się oczyścić szczotki .generalnie upierdliwa robota ,nie chciałbym tego robić jeszcze raz

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 2:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No właśnie - do środka dostaje się woda i kurz, z tego robi się taka breja która blokuje szczotki; wszystko rdzewieje i ogólnie widok jest nieciekawy. Jeżeli zakręcisz wentylator ręką, i kręci się bez żadnego oporu to prawie na pewno szczotki wiszą. Jeżeli szczotki dobrze dolegają, to jednak widać, że jakiś minimalny opór jest, i wentylator się zatrzymuje. Jest również duży problem ze zdjęciem wiatraka z silnika - nie zostało to pomyślane jako rozbieralne [wscieklosc]

Dodano po 1 godzinach. 14 minutach.:

Jeszcze potwierdź, czy klima jest oryginalna - bo jeżeli to jakiś "wynalazek", to nic do tego nie kupisz.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 24, 2006 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Gerri pisze:
Jeżeli szczotki dobrze dolegają, to jednak widać, że jakiś minimalny opór jest, i wentylator się zatrzymuje

W moich obydwa mają minimalny opór, jednak kręci się jeden.
Gdzie są przewody, co sprawdzić od strony zasilania?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 26, 2006 10:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
ja mam inne pytanko ... co wymienic zeby wiatraj sie zalączał ... u mnie jest jeden wiatrak i sie nie załącza nawet jak temp silnika jest koło 100 stopni (korek gorąco na zew na włączonej klimie na max)... na krótko podłączony działa ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl