MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 9:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 27, 2006 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Czy mozna dolac do 0W40 torche oleju 10w40 bo niebawem czeka mnie wymiana oleju a ubyło go torche, silnik oleju nie berze ale chyba ma pewna nieszczelność, mam jeszcze do przejchania z 3-4 tys olej oczywiscie tej samej firmy Mobil.


Chyba zrobiłem błąd na samym początku bo nie wiedziałem jaki olej był wlany wczesniej (nie było nigdzie zadnej karteczki) i zalałem pełnym syntetykiem. Wczesniej silnik był czysty jak łza a teraz troszke się zabrudził :(

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
Post: wt cze 27, 2006 8:57 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
troche mozna dolac! nic mu nie bedzie! w sumie "dobrze" ze nalales z poczatku pelen syntetyk! silniczek ci przepluka i potem wlej ladnie 10W40 czyli polsyntetyk. i bedzie gut...

pozdr. [oczko]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 9:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 20, 2006 6:45 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Zgierz
proponuje szybko wylac syntetyka i zalac dobrym mineralnym. ja tez tak zrobilem i ladnie mi wszystkie uszczeleczki przeplukalo....uszczelnienia zaworow, uszczelke pod glowica, uszczelnienie na wale korbowym....
jak bierze olej to zmieniaj ino myk :)

_________________
MB 201 1.8 92r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Borat pisze:
proponuje szybko wylac syntetyka i zalac dobrym mineralnym. ja tez tak zrobilem i ladnie mi wszystkie uszczeleczki przeplukalo....uszczelnienia zaworow, uszczelke pod glowica, uszczelnienie na wale korbowym....
jak bierze olej to zmieniaj ino myk



W sumie to chyba az tak duzo nie bierze, a czy jak sie zmieni na półsyntetyk to bedzie git ? bo teraz to sie troche przestraszyłem

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 27, 2006 10:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 20, 2006 6:45 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Zgierz
a ile to jest az tak duzo? u mnie bral coraz wiecej

_________________
MB 201 1.8 92r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 10:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
witam
jeżeli zmienisz z synta na pół i na minerał nie ma obaw w kierunku przeciwnym nie radzę [zlosnik] bo będzie pisz pan przeje...ne
to że się poci to nic, tylko zapodaj jak ciśnienie na pompie oleju?jak ok to zostawiłbym synta dłużej motor popracuje Nie wiem czy widziałeś minerala po np.3kkm? tak jak olej tak i kanały mają wygląd, syntetyk nie brudzi i zachowuje się lepiej niż minerał ale motor musi być zdrowy,
zawsze możesz go wymienić w dół (na mineralny) ale moim zdaniem szkoda motoru bo jeśli zaczyna brać olej to nawet jak go zmienisz to nic nie da. Pamiętać należy że motor bierze olej głownie na trasie a nie w mieście (dlugie utrzymywanie wysokich obrotów) i np. w mieście jest ok a na trasie po przegonieniu ciśnienie idzie w dół to normalne tylko ile w dół?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 12:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 20, 2006 6:45 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Zgierz
jak silnik jezdzil na mineralu i teraz zalales go pelnym syntetykiem to powoli caly syf (ktory w starych silnikach jest przydatny : uszczelnia, trzyma kompresje itd) sie wyplucze. a jak sie wyplucze to w najlepszym wypadku do wymiany uszczelnienia na zaworach pojda sie gonic. w najgorszym wypadku pierscionki do wymiany. mozna obadac co sie dzieje po ocenie koloru oleju, po tym ile bierze i cisnieniu oleju (bedzie spadac..).

ja uwazam tak: jesli nie wiadomo co bylo to lej dobry mineral spelniajacy norme mercedesa.

PS: tez kiedys chcialem tak dobrze dla swojego autka i zalalem mu Moblia formula Racing...no i ostatnio wydalem 700 zl na wszystkie uszczelniacze i ich zmiane.

uwazam ze w tej sytuacji powinienes jak najszybciej wylac to z silnika i wlac mineralny, oleje mineralne tez sa dobre i kiedys na tym smigaly silniki i jak widac dozyly do teraz

_________________
MB 201 1.8 92r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 1:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Borat pisze:
ja uwazam tak: jesli nie wiadomo co bylo to lej dobry mineral spelniajacy norme mercedesa.



a tam zaraz mineralny! mineralny leje sie do silnikow z duzymi przebiegami! a jak motor nie ma duzo nabiegane albo wyglada na w miare zdrowy to ja osobiscie zaczalbym od polsyntetyka i patrzyl co sie dzieje. tj.czy wycieki i czy duzo bierze i potem ewentualnie i ostatecznie na mineral.
ale kazdy leje co chce.w koncu jego sprawa...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 1:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob maja 20, 2006 6:45 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Zgierz
porownaj sobie parametry DOBREGO oleju mineralnego a oleju syntetycznego, szczegolnie w bardzo niskich i wysokich temp
tylko ze jak juz zalejesz polsyntetyk to tez bedzie plukal rtylko ze znacznie wolniej...wiec wczesnije czy pozniej sie uszczeleczki i popychacze odezwa.
zreszta masz racje. niech kazdy leje co chce, pozniej bedzie wydawal pieniazki

_________________
MB 201 1.8 92r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Borat pisze:
porownaj sobie parametry DOBREGO oleju mineralnego a oleju syntetycznego, szczegolnie w bardzo niskich i wysokich temp
tylko ze jak juz zalejesz polsyntetyk to tez bedzie plukal rtylko ze znacznie wolniej...wiec wczesnije czy pozniej sie uszczeleczki i popychacze odezwa.
zreszta masz racje. niech kazdy leje co chce, pozniej bedzie wydawal pieniazki



nie no ty z pewnoscia tez masz racje bo ja tez na pewno wolalbym zalac ( jak juz nie wiadomo co bylo wczesniej lane) minerala niz pelnego syntetyka! tylko mi chodzilo ze jak silnik jest jeszcze gut a nie 500tys.km to zaczalbym spokojnie od "polowki".a do MB z przebiegiem ok.300tys. nigdy nie wlalbym fullsyntetyka, bo jak sie to skonczy to raczej jest wiadomo. ja u siebie mam ok.300tys. i uzywam polsyntetyka i jest super.0 wyciekow i nic nie bierze. i tu wlanie minerala byloby troche szkoda, bo wiadomo ze ma gorsze wlasciwosci i parametry niz polsyntetyk.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 2:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
chłopie zaglądnij do książki ile ma prawo Ci łykać oleju na danym przebiegu!!! po co robić jubel jak może się okazać że wszystko jest ok.
Nowe Peugeoty mają normę 0,5l / 1000 km [zlosnik]
kurna Ty masz motor '92 a nie '80 czyli po modernizacjach przez konstruktorów jak chcesz porównać dane to ok tylko do czego :evil: do lat '70-ych? niech Ktoś Ci zapoda jakie powinno być zużycie oleju na 1kkm lub 10kkm i wtedy będziesz wiedział czy jest syf czy nie! NIE MA SILNIKÓW KTÓRE NIE SPALAJĄ OLEJU !!! tylko różnica polega na tym iż auta po mieście łoją go dużo mniej niż na trasie [totalszok]
jeżeli masz wyciek lub zużyte uszczelniacze trzonków zaworów to się skończy na tym, że za 5-10kkm będziesz lał mazut by nie ciekło (żart) ceny uszczelniaczy trzonków zaworów 2,5 pln za sztukę [zlosnik] i można to zrobić bez demontażu głowicy
wycieku na uszczelkach nie zatrzymasz jeśli się zaczął to i tak to wyjdzie tylko że w najmniej oczekiwanym momencie! [zlosnik]
pozdo

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 3:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
co ty nie powiesz, tj.napiszesz! :roll: skad ty mozesz wiedziec ile moj motor zuzywa oleju?!?! [uhaha]
ja leje jak pisalem polsyntetyk i wymieniam go co 12tys.km i tylko raz na jakis czas musze dolac moze z 0,5L miedzy wymianami.a robie glownie i wlasciwie tylko dlugie trasy!
tak ze prosze mi nie sugerowac co i jak bo to i tak nic nie da [oczko]

Dodano po 4 minutach.:

Wojtyla pisze:
chłopie zaglądnij do książki ile ma prawo Ci łykać oleju na danym przebiegu!!!



a z drugiej strony ksiazka ksiazka a praktyka praktyka! z ksiazki tak samo sie nie nauczysz jezyka obcego jak w zyciu codziennym, choc nie wiem ile bys ja czytal! [zlosnik]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 3:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Dobra to mam takie pytanko
"jak uszczelniłeś pierścienie na zamkach skoro jak motor jest zimny to ma większą przerwę niż rozgrzany?a wg danych powinien mieć min 0.2 mm"
jeżeli jeździsz tak szybko że przy 70 masz łzy w oczach a trasę ze Swidnicy do Wrocka robisz w 4 godziny jak kiedyś PKP przez Sobótkę to i tak się dziwię że zżera Ci 0,5 l oliwki od zmiany do zmiany
może też tak być że trafiłeś na dobry egzemplarz i powinieneś go na rękach nosić
tak przy okazji co z postem o oliwce dałeś spokój?
chodzi mi tylko o to że chłopakowi trzeba pomóc a nie ja mam cacane a Wy gów......ne bo macie inny olej
Nie wiem czy słyszałeś o czymś takim jak tolerancja wykonania!?!
jedno będzie brało 300ml oleju i będzie ok
drugie 500ml i będzie ok
a inne 100 i też będzie ok bo producent przewiduje np. że max może zeżreć np. 600 ml oliwki
Tak se bzduram po tonie Twojego pisania czy to nie Ty wyzywałeś chłopaków z MB Silesia Club za to że jakiś gostek ma jaja na miejscu i zaaplikował silnik dmuchawy od Żuka? [blabla]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 4:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Wojtyla pisze:
może też tak być że trafiłeś na dobry egzemplarz i powinieneś go na rękach nosić



moze... ;)

Dodano po 1 minutach.:

Wojtyla pisze:
Dobra to mam takie pytanko
"jak uszczelniłeś pierścienie na zamkach skoro jak motor jest zimny to ma większą przerwę niż rozgrzany?a wg danych powinien mieć min 0.2 mm"



nic nie uszczelnialem i nic z motorem nie robilem odkad mam auto (2 lata) tak ze Ci na to pytanie niestety nie odpowiem.

Dodano po 1 minutach.:

Wojtyla pisze:
Nie wiem czy słyszałeś o czymś takim jak tolerancja wykonania!?!



nie!a co to takiego...?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 28, 2006 4:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wojtyla pisze:
ceny uszczelniaczy trzonków zaworów 2,5 pln za sztukę i można to zrobić bez demontażu głowicy

Ciekawe, chociaż mam 24V, czyli 60pln za same uszczelniacze, do tego 120pln? robocizna - wskaż mi Zakład - może być w Świdnicy, gdzie mi to zrobią. W sumie to urodziłem się w Świdnicy.
Mój "bierze" ok. 0.4 na 1kkm. Wychodzi tak, że kupuję 3x4l (8l w motor, 4 na dolewki) co 10kkm 10w40 (MIDLAND), czyli co 2-3 miesiące. Za w/w cenę bym zmienił uszczelniacze trzonków :P , tak na próbe - może pomoże. Ogólnie jak lubi niech pije...co mi tam szkoda, 80gr/100km?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl