MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 9:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 9:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Odczytalem kody bledu trzy razy; lampka mignela za pierwszym, drugim i trzecim razem osmiotkrotnie razy. Czyli: "Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD w tylnym moście" Oczywiscie przeczytalem KLIK ale nie znalazlem tam informacji jak sprawdzic zawor elektromagnetyczny i wylacznik swiatel hamowania (ABS, tempomat i swiatla hamowania dzialaja poprawnie). W ktorym miejscu w moscie szukac zaworu elektromagnetycznego?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 9:46 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
elektrozawór tylnego mostu psuje się b. rzadko, 95% to usterka wył. "STOP" - ma on dwie pary styków, to, że światła działają, nie przesądza, że wyłącznik jest sprawny. Można wyjąć, rozebrać i oblookać - żadna filozofia. Przy wkładaniu trzeba tylko całkowicie wyciągnąć trzpień który naciskany jest pedałem hamulca - to taki układ samoregulacji, jak pedał sie naciśnie, to całość się doreguluje automatycznie na potrzebną długość.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 03, 2006 10:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ok, dzieki za wskazowki. Zajrze do tego wylacznika i dam znac, mam chyba nawet drugi "w razie wojny" :) Przypomnialo mi sie jednak, ze po uruchomieniu silnika spod tylnego siedzenia (mniej wiecej tam gdzie pompa centralnego zamka) dochodzi regularnie, co ok. 8-10 sekund, stukanie, wlasnie jakby pracowal jakis uklad regulacji, moze to i pod podloga, w kazdym razie przed tylna osia i po prawej stronie. Aha, i jeszcze jadno: po przekreceniu kluczyka w stacyjce duza kontrola ASD (ta z trojkatem) miga dwukrotnie bardzo szybko i gasnie a ta mniejsza na dole po prawej stronie swieci caly czas i oczywiscie nie gasnie po uruchomieniu silnika. W innych samochodach z ASD po przekreceniu kluczyka kontrolka z trojkatem swiecila zawsze ok. 2-3 sekunundy bez przerwy zanim zgasla.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 13, 2006 12:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Gerri pisze:
95% to usterka wył. "STOP"
Gerri, zbawco! Oszczedziles mi kupe kasy i sporo roboty! Wymontowalem i pomierzylem wylacznik. Sa tam dwie pary stykow: jedna rozwiera sie podczas wciskania pedalu hamulca a druga dziala odwrotnie. Pogmeralem w nim troche ale nie znalazlem zadnej usterki, wyciagnalem trzpien i zamontowalem wlacznik z powrotem. Skasowalem usterke ASD i kontrolki dzialaja juz normalnie (obie swieca sie caly czas przy wlaczonym zaplonie i gasna po uruchomieniu silnika). Teraz musze jeszcze sprawdzic czy uklad faktycznie dziala... W kazdym razie dzieki za dobra rade bo juz sie nastawialem na wymiane elektrozaworu.

Pozdrawiam

P.S.

Moze moderator przeniesie posty dotyczace ASD gdzies indziej? Nie bardzo pasuja do tematu (przepraszam ale niechcacy tak jakos wyszlo).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 24, 2006 4:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
ostatnio poczynilem pewne obserwacje: problem z wlaczajacym sie na max ogrzewaniem wystepuje rownierz przy wylaczonej klimatyzacji i niezaleznie od tego jak dlugo pracuje silnik. Czasami nawet bezposregnio po uruchomieniu. Podczas jazdy w nocy zauwazylem tez, ze krotko przed tym jak system zacznie swirowac przygasaja na chwile swiatla. Wnioskuje z tego, ze przyczyna niekoniecznie lezy w sterowniku ukladu ogrzewania/klimatyzacji ale byc moze w wahaniach napiecia w instalacji elektrycznej i ze to one zaklocaja prace tego sterownika. W W124 jest jakis przekaznik przeciwko przepieciom. Czy to moze byc jego wina? Jak sprawdzic czy jest uszkodzony?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl