MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 10:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 07, 2006 10:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
witam,chciałbym się dowiedzieć co oznacza klasa S a co SE chodzi o model z silnikiem 2.8


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 10:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
S to oznaczenie wersji z silnikiem gaznikowym.
SE to wersja z silnikiem zasilanym wtryskiem K-Jetronic. E od 'Einspritzung'.

BTW, wbrew pozorom motor M110 ma pojemnosc 2,7 a nie 2,8 litra. [zlosnik]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 11:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
a czy ten silnik na gaźniku jest ogólnie dobry ?czy duża jest różnica tego z gaźnikiem i tego z wtryskiem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 11:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Uzyj wyszukiwarki na tym forum - haslo 'M110'.

W skrocie:
Wersja gaznikowa jest rzadka, podobnie jak specjalisci od gaznikow w dzisiejszych czasach. Reszte wywnioskuj sam.

Szansa na trafienie czegokolwiek w stanie uzywalnosci w tym kraju jest nikla. Na 95 procent bedzie to smiec, prawdodobnie jeszcze zagazowany, co nie wplywa korzystnie na ten motor.

M110 samo w sobie jest trwalym silnikiem, w wersji wtryskowej calkiem mocnym. Wydaje do tego bardzo ekscytujacy dzwiek. Ale kultura pracy, jak na rzedowa szostke, zdradza, iz jest to motor z zupelnie innej epoki (pojawil sie w 1972 roku). Do tego jest paliwozerny.

A na koniec - nawet w wersji wtryskowej, do ciezkiego 126 jest to po prostu silnik za slaby.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 12:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
psinthos pisze:
A na koniec - nawet w wersji wtryskowej, do ciezkiego 126 jest to po prostu silnik za slaby.


126 wcale nie jest takie ciężkie - tylko 85 kilo cięższe od 123. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 1:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
126 wcale nie jest takie ciężkie - tylko 85 kilo cięższe od 123. ;)


Porownujac golasa do golasa moze tak, ale zauwaz, ze przecietne 126 jest zdecydowanie lepiej wyposazone od przecietnego 123. [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 2:02 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
psinthos pisze:
Porownujac golasa do golasa moze tak, ale zauwaz, ze przecietne 126 jest zdecydowanie lepiej wyposazone od przecietnego 123. [oczko]


Taak, ale porównując masy, porównujesz ten sam silnik (w tym przypadku M110). W tym przykładzie 2.8 w 126 jest najmniejszą wersją silnikową a 123 najmocniejszą. W123 z M110 często jest lepiej wyposażone niż S klasa z najmniejszym silnikiem. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 2:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Cem pisze:
psinthos pisze:
Porownujac golasa do golasa moze tak, ale zauwaz, ze przecietne 126 jest zdecydowanie lepiej wyposazone od przecietnego 123. [oczko]


Taak, ale porównując masy, porównujesz ten sam silnik (w tym przypadku M110). W tym przykładzie 2.8 w 126 jest najmniejszą wersją silnikową a 123 najmocniejszą. W123 z M110 często jest lepiej wyposażone niż S klasa z najmniejszym silnikiem. ;)


To ja mam chyba jakąś niszową wersje dla rolnika z NRD, bo z wypasu mam szyberdach i wspomaganie [zlosnik]

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 3:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Fuuura pisze:
To ja mam chyba jakąś niszową wersje dla rolnika z NRD, bo z wypasu mam szyberdach i wspomaganie [zlosnik]


W tych czasach doslownie WSZYSTKIE dodatki byly platne. :roll:
Domniemywam, iz masz czterospeedowy manual? [zlosnik]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
psinthos pisze:
Fuuura pisze:
To ja mam chyba jakąś niszową wersje dla rolnika z NRD, bo z wypasu mam szyberdach i wspomaganie [zlosnik]


W tych czasach doslownie WSZYSTKIE dodatki byly platne. :roll:
Domniemywam, iz masz czterospeedowy manual? [zlosnik]


A tu Cie zaskocze, bo mam cy-stopniowy ałtomat [oczko] Chyba częsciej spotykany przy tym silniku niż manual.

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 3:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Fuuura pisze:
A tu Cie zaskocze, bo mam cy-stopniowy ałtomat [oczko] Chyba częsciej spotykany przy tym silniku niż manual.


Czesciej - ale trzeba bylo za niego doplacac.
BTW - jest czterostopniowy. [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 3:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
psinthos pisze:
Fuuura pisze:
A tu Cie zaskocze, bo mam cy-stopniowy ałtomat [oczko] Chyba częsciej spotykany przy tym silniku niż manual.


Czesciej - ale trzeba bylo za niego doplacac.
BTW - jest czterostopniowy. [oczko]


Liczysz wsteczny bieg?
Do przodu mam D,S,L wiec w moim skromnym pojęciu jest on trzystopniowy. Chyba, że coś źle licze? [usmiech]

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 4:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Fuuura pisze:
Do przodu mam D,S,L wiec w moim skromnym pojęciu jest on trzystopniowy. Chyba, że coś źle licze? [usmiech]


Zle liczysz. [zlosnik] Mialem 280E przez 5,5 roku. Znam to auto 'dosyc' dobrze. ;) Wprawdzie masz skrzynie 722.1xx a ja mialem 722.409, ale tryby pracy sa takie same.
Twoja skrzynia startuje normalnie z 2 biegu.

L - wymuszony start z jedynki, zakres pracy 1-2.
S - start z 2, normalny tryb pracy 2-3, mozliwy start z 1 poprzez kickdown.
D - start z 2, normalny tryb pracy 2-4, mozliwy start z 1 poprzez kickdown.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 6:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
psinthos pisze:
Fuuura pisze:
Do przodu mam D,S,L wiec w moim skromnym pojęciu jest on trzystopniowy. Chyba, że coś źle licze? [usmiech]


Zle liczysz. [zlosnik] Mialem 280E przez 5,5 roku. Znam to auto 'dosyc' dobrze. ;) Wprawdzie masz skrzynie 722.1xx a ja mialem 722.409, ale tryby pracy sa takie same.
Twoja skrzynia startuje normalnie z 2 biegu.

L - wymuszony start z jedynki, zakres pracy 1-2.
S - start z 2, normalny tryb pracy 2-3, mozliwy start z 1 poprzez kickdown.
D - start z 2, normalny tryb pracy 2-4, mozliwy start z 1 poprzez kickdown.


Jestes pewny, że tak to się liczy?
Kiedyś ktoś mnie oświecił mówiąc mi, że ilość stopni to ilość liter bądź liczb, które sa przeznaczone do jady do przodu. Stąd moje twierdzenie o 3-stopniowym automacie.
Czyby to była bajka jak ze świetym mikołajem? :)

Ale dziekuje Ci, ze mi napisałeś jak startuje z tych biegów. To bardzo ciekawe.
Dziadek, mając kiedyś piekne w116 280 z tą samą skrzynią, uczył mnie że:
L - pod górki
S - sport
D- zwykła jazda

Aaaaa byłbym zapomniał,
podwojne zderzaki w W116 -wersja amerykanska :):):)
Z tego na szczescie szybko sie wyleczyłem ;)

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"

W123 250

W201 2.0 '85


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 07, 2006 8:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Fuuura pisze:
Kiedyś ktoś mnie oświecił mówiąc mi, że ilość stopni to ilość liter bądź liczb, które sa przeznaczone do jady do przodu. Stąd moje twierdzenie o 3-stopniowym automacie.


Znaczyłoby to, że wszystkie W123 i W114/115 miały tylko trzy biegi? [zlosnikz] Trochę za łatwe rozumowanie. Dopiero W124 mialo chyba oznaczenie cyfrowe (2, 3, 4).

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl