MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 11:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 14, 2006 4:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Jak w temacie czym się różną te dwa oleje? Warto więcej płacić za ten 10W50 bo jestem akurat przed wymianą filtrów i oleju i nie wiem co kupic

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 14, 2006 11:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam Szanownych Państwa,

pozwolę sobie na amatorskie stwierdzenie, iż olej wielosezonowy o klasie lepkości 10W50 jest bardziej odporny niż olej 10W40 na spadek gęstości w wysokiej temperaturze (i w wyższej temperaturze zachowuje własności smarne); zalecany jest raczej dla strefy gorącej, u nas ewentualnie warto go lać podczas bardzo gorącego lata.
Natomiast pozwole sobie na sugestię, iż jeżeli przed zimą nie będzie kolejnej zmiany oleju, i założymy, że wielkich upałów już nie będzie, warto rozważyć nalanie raczej 5W40 - zapewnia lepsze smarowanie bardzo zimnego silnika przy i po rozruchu.

Na marginesie, uprzejmie donoszę, że dla W201 (ale W124 mają konstrukcyjnie zbliżone silniki) dla silników benzynowych instrukcja użytkownika zaleca oleje SAE 5W30 i 10W30, stwierdzając, że dla umiarkowanej strefy klimatycznej z temperaturami do +30C oleje W30 mogą być stosowane przez cały rok.
Natomiast z zamieszczonego na tej samej stronie instrukcji wykresu stosowalności olei wynika, że 10W30 jest optymalny w przedziale temperatur zewnętrznych od -15C do +10C (zaledwie). A już przy temperaturach wyższych niż 20C raczej zalecany jest 10W40.

Pozostaje z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 14, 2006 11:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
roznia sie lepkoscia przy wysokich temperaturach :D
ale napisz na jakim oleju dotychczas jezdzil samochod ile ma lat itp .
zmiana oleju na olej o wiekszych mozliwosciach nie zawsze wychodzi slinikom na zdrowie

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
Post: wt sie 15, 2006 12:28 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 21, 2006 7:47 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Brzeg
janus pisze:
Jak w temacie czym się różną te dwa oleje? Warto więcej płacić za ten 10W50 bo jestem akurat przed wymianą filtrów i oleju i nie wiem co kupic


Jeżeli chodzi o dobór oleju to przede wszystkim powinieneś się sugerować tym że jest coś takiego jak europejska komisja ACEA wcześniej nazywała się CCMC odpowiedzialna za stopniowanie jakości oleju. Oleje do samochodów z silnikami benzynowymi otrzymują zależne od jakości klasy ACEA A1-96 do A3-96, oleje do silników wysokoprężnych b1-96 do b3- 96. Najwyższa jakość maja o leje z oznaczeniem A-3 lub B-3
A masz TU klasyfikację lepkości oleju

_________________
"Nas bohaterów pradem"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 2:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
czy zastosowanie oleju o większej lepkośći na zimno w dyzlu może utrudnić rozruch tegoż osiołka zimą?

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 15, 2006 2:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Zbyt gęsty (lepki) olej po pierwsze ogromnie zwiększa opory ruchu, a więc znacznie trudniej rozpędzić silnik do właściwych obrotów przy rozruchu i bardzo wzrasta przy tym prąd pobierany przez rozrusznik, a po drugie bardzo pogarsza się smarowanie współpracujących powierzchni. W skrajnych przypadkach może dojść do pracy praktycznie na sucho i gwałtownego niszczenia powierzchni np. panewek. Gdzieś czytałem, że w bardzo niskich temperaturach (pamiętacie Państwo ostatnią zimę...) zbyt gęsty olej dociera do wszytkich zakamarków dopiero po kilku albo i więcej sekundach...

Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl