MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 7:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 29, 2006 12:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Witam. A ja z takim krótkim pytaniem, czy zakup W210 kombi z silnikiem 2.3 benzyna lub 2.2 , 2.9 diesel z początku produkcji 1996 to dobry pomysł czy raczej niekoniecznie? Chodzi mi głównie wady konstrukcyjne tzw. wieku dziecięcego, których bardzo często nie ma jak usunąć i pozostają nawet gdy pozostały stan techniczny, zależny od stopnia zużycia, jest zadowalający. Alternatywa to odpowiednio W124 z podobnymi silnikami ale za to z ostatnich lat produkcji.

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
Post: wt sie 29, 2006 1:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Zielony pisze:
. Alternatywa to odpowiednio W124 z podobnymi silnikami ale za to z ostatnich lat produkcji.


I to jest ZDECYDOWANIE lepszy pomysl. ;)

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 9:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
niekoniecznie lepszy bo takich 124 raczej już nie ma. szukałem z kumplem 3 miesiące i niestety chłopak zniechęcił się nawet do marki. nawet 200d golas '93 za 21800zł to był złom z parchami na dachu i błotnikach, odpadającą tapicerką stukającym zawieszeniu i pukającym dyfrem..... oczywiście według sprzedawcy przez telefon "igła jak z fabryki"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 9:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
To musieliscie jakiegos zloma totalnego trafic.. MB ma ocynk blach jak wiecie dobrze, wiec parchy na dachu musialy byc (zwlaszcza w tak "mlodym" aucie) wynikiem dzwona.
Moj MB124 jest z 92 roku i jest na prawde igielka. Nic nie puka ani nie stuka, o parchach gdziekolwiek mozesz zapomniec calkowicie. Dodam ze na wielu srubach zawieszenia (amortyzatory) i silnika sa orginalne plomby. Wiem ze u nas auto w takim stanie trafic to prawie cud, a jesli juz ktos takie auto ma, to sie go nie pozbywa.
Poza tym, nawiazujac do tematu. W210 to nowoczesne auto, w ktorym poduszki powietrzne, komputer, elektronika sa juz w mniejszym czy wiekszym stopniu standardem. W 124 takie rzeczy byly rzadkoscia, nawet w ostatnich rocznikach (E-klasa). Obiegowa opinia, jak pewnie wiesz jest taka, ze W210 lubia sie paskudnie zepsuc, a ich naprawa wyniesie majatek. Sa juz na szczescie dzisiaj bazy czesci uzywanych, gdzie mozna je dostac po normalnych calkiem cenach.
Pamietam kiedys, jak krolowaly W123, a W124 bylo drogim autem. Mowilo sie, ze nie warto kupowac W124 bo czesci drogie, auto drogie, jak sie zepsuje to kaplica. Ale wtedy wiekszosc W123 jeszcze tak nie gnila jak dzisiaj (brak ocynku, wiekszosc auto powypadkowych z racji owczesnych przepisow celnych), a W124 byl dosc nowym autem.
Moje skromne zdanie jest takie, ze za te 22tys zl lepiej poszukaj sobie bardzo ladnego W124 (najlepiej cos od wujka Helmuta), bo za te pieniadze ladny W210 bedzie najprawdopodobniej ladnie uformowanym i polakierowanym przystankiem autobusowym...Mysle ze wiekszosc forumowiczow, ktorzy troche tych aut ogladali, zgodzi sie ze mna...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 7:23 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn sie 28, 2006 7:51 am
Posty: 3
Witam zgodze sie przedmówcami lepiej py pierwszy w drugije lidze niż ostatnim w pierwszej . 210 tka sie psuje jak cholera przeważnie elektryka pod podłogą , klima , i mankamet tego modelu sterownik wtrysku bagatela około 800pln . Naprawde polecam W124 nawet w testach ma lepsze wyniki niż następca (...jak dopóści Włochów do konstrukcji to im spaprali marke.) POZDRAWIAM [zlosnikz]

_________________
200D ex TAXI aut


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 9:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Coz.. za kilka lat, jak czesci do 210 stanieja i bedzie nas stac na modele po kilku latach produkcji to pewnie taki okularnik bedzie ciekawym kąskiem.. Ale poki co wole starego dobrego 124 ;)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 29, 2006 10:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja miałem z 97 roku i nic mu nie było.... jezdził i sie nie psuł...Mało palił-cholernie szybki i nawet wygodny.Moze te z roku 95 bedą gorsze ale to praktycznie kazdy model obecnie tak ma nietylko MB.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 30, 2006 9:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Moze to kwestia dobrego egzemplarza i to nie z poczatku produkcji.. A oczywiscie informacje o awaryjnosci klada cien na cala rodzine W210, moze nie do konca slusznie..
A co do ekonomiki. Ostatnio spotkalem na stacji dwoch facetow. Tankowali W210 i nowego okularnika (sprowadzili go z francji). Jechali widac juz z kupionym autem. Tankuja i gosc mowi, ze te nowe wiecej pala niz te stare (o ile W210 mozna nazwac starym, hehe)..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 30, 2006 11:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Hmmm. Mam 210 (116 KM) z 2001 roku , czyli CDI (z tego co wiem to już druga generacja CDI), no i na trasie poniżej 5 nie zejdzie. Przy normalnej jeżdzie (ok. 120) to śmiało ma sie te 5.0 . Jeżeli sie sunie po autostradzie te 230 km/h (więcej jest blokowane) to 6 raczej też nie przekroczy. Przy przyśpieszaniu to spala napewno nie mało, ale w fotel wgniata - w końcu "konie trzeba karmić". Po mieście to różnie - od 7 do 8,5 (zimą w korkach). Tak więc jak sie uważa na ciężką noge to są to samochody ekonomiczne (w swojej klasie :] )

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 9:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 02, 2005 8:38 pm
Posty: 82
Lokalizacja: okolice Otwocka
Witam
Początek produkcji to 1995 rok. Właśnie takiego mam.
3l diesel 24 zawory bez turbo automat, czyli silnik taki jak w124.
W210 porównując do W124 są bardzo podobnie zbudowane. W210 jest następcą, który jest rozwinięciem modelu W124.
Spalanie w trasie przy prędkości 120 około 6l przy ostrej jeździe 9l, warszawa w korkach 8,5 do 9l.
Użytkuję to auto dość długo jedyne co wymieniałem to końcówki drążków i górny lewy wahacz (to był oryginalny wahacz i po przebiegu 220 tys.km) miał prawo się trochę sfatygować. Myślę, że to dobry samochód warty uwagi. części do tego modelu są w porównywalnych kwotach jak do 124. No może po za zderzakiem przednim który wymieniałem za 700zł - elegance.

pozdrawiam

_________________
w210 e300d-elegance 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 10:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Witam posiadałem W124 i powiem ze jezdziło się nim dobrze teraz posiadam W210 i równiez jezdzi sie nim dobrze .Nie moge powiedzieć ze auto psuje się bo się nie psuje , wymienione zostały częsci które zsię zużywaja podczas eksploatacji i jest bardzo dobrze .Pozdrawiam

_________________
V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 8:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Hehe.. bo Mercedesy to bardzo fajne auta :)
W takim razie skad sie wzial mit psujacych sie W210? Nie mam takiego auta, wiec opieram sie tylko na pogloskach i tym co przeczytam. Zgodzicie sie ze mna, ze W210 sa bardziej skomplikowane, jest tam elektronika sterujaca wtryskiem (CDI), wiecej czujnikow i innich pierdol, ktore jak sie zepsuja (a w starych autach psuje sie wszystko poza numerami rejestracyjnymi) to ich naprawa staje sie klopotliwa. Coz, to cena postepu. Za to CDI sa duzo szybsze i oszczedniejsze niz stare diesle.
Cytuj:
W210 porównując do W124 są bardzo podobnie zbudowane. W210 jest następcą, który jest rozwinięciem modelu W124.

No dokladnie. Ostatnio widzialem na ulicach Wroclawia taxi, z daleka wygladal na W210. Jak sie blizej przyjrzalem, byl to W124 do ktorego ktos przykleil dziobek i tylek z W210 :) Troche smiesznie to wygladalo, ale dla strasznego laika bardzo nie odbiegal od oryginalnego okularnika. Bryla auta w okolicach przedzialu pasazerskiego jest w obydwu modelach bardzo podobna. Dopiero W211 jest calkiem inny...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 9:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt maja 22, 2007 5:21 pm
Posty: 1
Witam.
Podobnie jak chyba większość zabierających glos mam 124. Fakt że maly silnik bo zwykla 200D ale spalanie i bezawaryjność to wielki plus tego autka. Niestety sprzedaję go w przyszlym miesiącu i chcę kupić 210. Z tego co już uslyszałem nie ma mowy o 220D-przeraża mnie ta lucasowska pompa wtryskowa. Nie mówiąc już o dużej liczbie naprawionych po kolizjach no i malowanych ex taxach. w grę jak narazie wchodzi 290TD lub 280E. Chyba że ma ktoś inny Ciekawszy pomysł na silnik. (o 300Td raczej można pomarzyć :cry: -zbyt rzadko spotykane...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 22, 2007 10:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 2:50 pm
Posty: 174
na temat w210: ja mam 1996r a u nas w firmie jezdzi sporo okularow z roznych rocznikow i z tego co gadam z taksiarzami to starsze roczniki sie mniej psuja niz nowsze. wszystko

_________________
E220 TAXI

W210 1996r 2.2D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 23, 2007 12:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 18, 2006 6:30 pm
Posty: 66
mialem okulara z 1995r 3,2 benz jeszcze R6,bardzo dobre auto nigdy nie zawiodlo na drodze,i do tego ekstra osiagi, nawet motocykle odpadaly czasem:),bardzo dobrze wspominam to auto .polecam w210-tki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl