MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 09, 2025 8:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 12, 2006 5:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Witam. Próbowałem coś znaleźć na ten temat ale mi się nie udało, więc pytam...
Jak bardzo może się zmienić zużycie paliwa po zmianie kół ze 195\65 R15 na 215\45 R17??? Do tej pory moja qpeta z silnikiem 230E bez problemu mieściła się w cyklu mieszanym w granicach 9 do 10 litrów benzyny. Typowo miejska jazda to niestety około 12 litrów a na teasie nie przekraczało 8. Czy może to byc więcej jak litr??? Możek toś już praktykował upiększanie pięknego i ma jakieś doświadczenia z tym związane...
Dziękuję i pozdrawiam!

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 12, 2006 7:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Z czysto technicznego punktu widzenia szersza opona będzie miała większe opory toczenia, a co za tym idzie i większe spalanie.Nie wiem czy ktoś możę to dokladnie określić ponieważ samo zyżycie paliwa poza oponami zależy jeszcze od bardzo wielu czynników.Mysle jednak,że zużycie wzrośnie o 1-2 litra.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Post: wt wrz 12, 2006 8:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wojkek pisze:
Możek toś już praktykował upiększanie pięknego i ma jakieś doświadczenia z tym związane...


215\45 R17 nie upiekszy tego auta. Poza tym na tak niskim profilu wiele stracisz z komfortu jazdy. Co do spalania roznica nie bedzie duza, bo to tylko 2cm. Kiedys w 240D zalozylem z tylu 215. Wzrostlo zuzycie paliwa, stracila dynamika, auto sie inaczej prowadzilo, ale nie powiem ze lepiej, komfort do bani. Oponki nie zrobily 500km, jak wrocily stare:) Masz benzyne, a wiec straty dynamiki za mocno nie poczujesz.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 12, 2006 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Co do "upiększenia" nie będę się wypowiadał - rzecz gustu, choć na tym forum (zauważyłem w innych postach) nie znajdziesz zwolenników tuningu (choć może zmiana opon na szersze to to jeszcze nie tuning ? :roll: )
Ale chciałbym Ci zwrócic uwagę na jeszcze jeden aspekt - bezpieczeństwo. Samochód na szerokich oponach lepiej się trzyma w zakrętach - jest stabilniejszy. Ale na ślizgiej nawierzchni wydłuża się w sposób odczuwalny droga hamowania. Wiąże się to z tym, że nacisk jednego koła rozkłada się na większą powierzchnię, a więc nacisk powierzchniowy na np. centymetr kwadratowy powierzchni jest mniejszy. Zmniejsza się zatem siła tarcia, co powoduje zwiększenie drogi hamowania. Odczułem to już nieraz w Passacie w którym orginalnie były opony o szerokości 185, a ja zmieniłem felgi i opony o szerokości 205. Droga hamowania na mokrej nawierzchni bardzo się wydłużyła. Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578
'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698
"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 12, 2006 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
stanleym126 pisze:
Z czysto technicznego punktu widzenia szersza opona będzie miała większe opory toczenia, a co za tym idzie i większe spalanie.(...)
zużycie paliwa poza oponami zależy jeszcze od bardzo wielu czynników

Teoretycznie tak, a praktycznie - myślę że sporo w tym przesady. Wg mnie te inne czynniki mają przytłaczająco większe znaczenie.
stanleym126 pisze:
Mysle jednak,że zużycie wzrośnie o 1-2 litra.

Nie strasz kolegi... ;)
Z mojego doświadczenia: przesiadłem się z seryjnych (chyba 205, nie pamiętam) na 235 z przodu i 265 z tyłu i pali ile palił (tzn. jeśli jest różnica to ginie w standardowych wahaniach pomiarów).


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 12:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
to i ja sie wypowiem w kwestii spalania jak to u mnie wygląda...

silnik 2.0D 75 KM
na oponach 195/15/65 - trasa 6l, miasto do 8l
na oponach 205/16/55 - trasa ok 7l, miasto do 9l

PS. jak założyłem na próbę z tyłu 215/16/50 to miałem problem żeby rozpędzić auto do takiej prędkości żeby dało się właczyć IV bieg :o

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 7:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:12 pm
Posty: 288
Numer GG: 5288954
Lokalizacja: Świdnik [LSW]
Wielkie dzięki. Z tym upiększaniem pięknego troszkę przesadziłem ale co szkodzi spróbować. Zawsze można zmienić koła na mniejsze :) Z drogą hamowania też macie rację bo nawet Mercedesem fizyki nie oszukam ;)
Pozdrawiam...

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy...
W201 190 2.0 '84 --> kundel 2,3E elpidzi - ex
C124 230CE '92 - ex
W123 240D '80 - w rękach dziadka
C124 320CE '92 - Viola
Suzuki GSX 750 F '97 - Zuzia


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 13, 2006 8:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
Ale chciałbym Ci zwrócic uwagę na jeszcze jeden aspekt - bezpieczeństwo. Samochód na szerokich oponach lepiej się trzyma w zakrętach - jest stabilniejszy. Ale na ślizgiej nawierzchni wydłuża się w sposób odczuwalny droga hamowania. Wiąże się to z tym, że nacisk jednego koła rozkłada się na większą powierzchnię, a więc nacisk powierzchniowy na np. centymetr kwadratowy powierzchni jest mniejszy. Zmniejsza się zatem siła tarcia, co powoduje zwiększenie drogi hamowania.


I odwrotnie, na suchej ulega skróceniu. [usmiech]

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 6:58 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
rozkłada się na większą powierzchnię, a więc nacisk powierzchniowy na np. centymetr kwadratowy powierzchni jest mniejszy. Zmniejsza się zatem siła tarcia, co powoduje zwiększenie drogi hamowania

Siła tarcia to współczynnik tarcia x siła nacisku, nie ma nic o powierzchni. Znaczy uprzejmie proszę o rozwinięcie tematu, bo chyba jestem niedouczony.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
airkomin pisze:
Siła tarcia to współczynnik tarcia x siła nacisku, nie ma nic o powierzchni. Znaczy uprzejmie proszę o rozwinięcie tematu, bo chyba jestem niedouczony.


Napewno są na tym forum ludzie, którzy lepiej Ci wyjaśnią czemu tak jest. Jedno jest pewne JEŚLI ZMIENISZ OPONY NA SZERSZE NA MOKREJ POWIERZCHNI WYDŁUŻY SIĘ DROGA HAMOWANIA w stosunku do wcześniej używanych węższych opon - znam to z autopsji. Myślę że niejedna osoba Ci to potwierdzi. [zlosnik]
Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 9:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
Ogólnie można przyjąć, że mocniejszy silnik w mniejszym stopniu odczuje zwiększenie oporów jazdy i mniejsze w związku z tym będą różnice w zużyciu paliwa. Oprócz wydłużania się drogi hamowania na śliskiej nawierzchni, w przypadku szerokich opon mamy również zwiększone zjawisko aquaplaningu (ślizgania się opony po warstwie wody - np. przejeżdżając przez kałużę). Oczywiście takie rozważania można snuć nie biorąc pod uwagę różnej rzeźby bieżnika, mieszanki gumy, itp. Dodatkowo szerokie opony powodują większą wrażliwość samochodu na koleiny, a tych mamy nie mało.

_________________
W126 300SE '86
Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 11:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Hmm, no to ja sobie pobęde upierdliwy. Prowadzi sie lepiej w zakręcie, ale nie bardzo hamuje. Dwie siły tarcia? Zakrętowa i hamulcowa? W dodatku zależna od powierzchni styku? Ja zdaje sobie sprawę, że pod szerszą gumą więcej się dzieje i może to mieć rozmaity wpływ na prowadzenie. Urzekł mnie jednak ten wykład i bardzo proszę o jeszcze Alexsie drogi [dwa_zlosniki].

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 12:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 12, 2005 7:36 pm
Posty: 208
Lokalizacja: Polska
Przemo-MEL pisze:
Oprócz wydłużania się drogi hamowania na śliskiej nawierzchni(...)
Przemo-MEL pisze:
mamy również zwiększone zjawisko aquaplaningu
Przemo-MEL pisze:
Dodatkowo szerokie opony powodują większą wrażliwość samochodu na koleiny

Wszystko to prawda, ale jak fajnie wyglądają kiedy w letni dzień wysiadasz z samochodu...
Są rzeczy których nie da się wycenić. :lol: ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 12:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 02, 2005 1:52 pm
Posty: 61
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Wszystko to prawda, ale jak fajnie wyglądają kiedy w letni dzień wysiadasz z samochodu...
Są rzeczy których nie da się wycenić.


Dlatego o nich nie pisałem :) bo to rzecz gustu.
Swoją drogą to uważam że całkiem nieźle wygląda w124 na takich kołach (zakładając oczywiście że dobierze się odpowiedni wzór felgi), ale raczej nie na standardowych sprężynach. Przeciwnikom 17-tek można przypomnieć, że w124 w wersji E500 mógł być również fabrycznie (bez dopłaty) wyposażony w 17 calowe obręcze - zamiast 16-tek.
Ale w zasadzie, to kolega Wojkek pytał o wzrost zużycia paliwa, a tu jak zwykle temat rowija się w kierunku wyższości świąt BN na Wielkanocą...
Ja myślę że wzrost można przewidzieć na 0,5-1 litra/100km maks.

_________________
W126 300SE '86

Ex: W123 230C '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 14, 2006 3:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
MB123 Pb.
E-36 320
Tipo 1.4

Cal,dwa w górę,10-40mm na szerokości.
Od 1l do 2l wiecej.
Najbardziej Tipo z 13 na 15\215.Ale Fiat to Fiat.:)
Także 124 spali więcej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl