MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 7:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 11:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
swietnie tylko nic mi to nie mówi a rysunku niewiele rozumiem...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(
MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)
MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 1:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jarecki pisze:
swietnie tylko nic mi to nie mówi a rysunku niewiele rozumiem...

bo to jest oferta ERY 4 w 1 [zlosnik]
A tak na poważnie elektroniczne moduły nowych aut mają zapisane różne mapy zapłonu i w zależności od:
-obciążenia motoru
-prędkości obrotowej
-położenia przepustnicy
-temperatury powietrza zasysanego
-temperatury motoru
-rodzaju paliwa
dobierają sobie mapę a sterowanie odbywa się za pomocą podciśnienia (bo jest stosunkowo szybkie i dokładne) najlepieij działanie podciśnieniowego wyprzedzacza zapłonu widać tam gdzie cięgno przesuwające płytkę jest odkryte (patrz Polonez) i jak ono pracuje [oczko]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 2:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam , no właśnie podobnie jak jarecki ja mam wersję bez przyspieszacza zapłonu czyli ta opcja odpada , 2 - zrobiłem tak jak pisał Jurand tz. odłączyłem 3- pinową wtyczkę od wtrysku i wtedy już wogóe nie wchodził na obroty :( , a co do postu Wojtyła (moduł) czy to znaczy że potrzebne będzie podpięcie do komputera żeby to wszystko wyregulować ? czy żle to zrozumiałem ? :-? i jeszcze jedno czy to znaczy że u mnie niema wogóle tego przyspieszacza zapłonu czy może jest w innym zainstalowany miejscu ? :-? POZDRAWIAM ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 2:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
no wlasnie ja tego podcisnieniowego wyprzedzacza nie mam... rozumiem ze tym steruje wtedy komputer wybierając odpowiednią "mapę" pszyspieszenia ale tu obale te teorie!!! bo ja mam gaz!!! i co???? wtedy komp mi nie jest do niczego potrzebny bo komp steruje mieszanką paliwo-powietrze a w przypadku gazu nie ma czym sterowac!!!!
i dalej pytanie brzmi gdzie szukac dziury????

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 4:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
jarecki pisze:
rozumiem ze tym steruje wtedy komputer wybierając odpowiednią "mapę" pszyspieszenia ale tu obale te teorie!!!

to po co symulatory sondy lambda?wtrysków itd.
przełączenie na gaz nie oznacza wyłączenia kompa tylko pracy pompy no chyba że się mylę [szalone] ale jak wymyślą inne źródło napędu to i tak komp w aucie musi chodzić bo nikt nie będzie wszystkiego wyliczał na piechotę [zlosnik]
tak na marginesie Ci, którzy nie mają katalizatorów a na biegu jałowym mają zbyt bogatą mieszankę to z wydechu czuć paliwo a te auta które mają kata to to co się nie zdążyło spalić w komorze dopala się w kacie a komp poprzez analizę z lambdy ustala mieszankę i tak samo przy przyśpieszaniu pedał w podłogę lambda poniżej 1 dodać paliwa + obciążenie chwilowe takie - to mapa zapłonu taka jak się zmienia to zmieniamy kolejno wg kryteriów do sterowania motorem
A z paliwem to tak jak któryś z Kolegów ma w podpisie chyba MYCHA że silnik musi coś spalać albo paliwo albo gaz albo zawory....i dlatego ja zawsze przyśpieszam zapłon jeśli chodzi o zasilanie motoru gazem o ok. 3 st.przed ZZ
a w nowych modułach tak jak ma np.190 jak na rysunku przyśpieszenie zapłonu jest podciśnieniowe tylko nie przez aparat ale przez złącze na module (wyjmij wtyczkę z podciśnieniem i spróbuj przygazować) a aparatem zapłonowym możesz kręcić w obie strony (+/- i gwarantuję że nie przestawisz zapłonu bo jest sterowany przez kompa i bierze odczyt wstępny od czujnika położenia wału - Halla)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 5:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
Cytuj:
a w nowych modułach tak jak ma np.190 jak na rysunku przyśpieszenie zapłonu jest podciśnieniowe tylko nie przez aparat ale przez złącze na module (wyjmij wtyczkę z podciśnieniem i spróbuj przygazować) a aparatem zapłonowym możesz kręcić w obie strony (+/- i gwarantuję że nie przestawisz zapłonu bo jest sterowany przez kompa i bierze odczyt wstępny od czujnika położenia wału - Halla)


i ja tak mam!!!!
to co jest źle???? mi się też dławi przy biegu jałowym jak próbuję mu depnąć!!!!
szukamy tu odpowiedzi gdzie szukać problemu w takiej sytuacji a narazie bardzo dużo się dowiedziałem tylko o zasadzie działania a nic o usunięciu awarii bądź jej przyczynach... moduł do wymiany???? czy podciśnienia nie ma???? czy jeszcze Bóg wie co innego???? czy tez mam pół roku jeździć żeby przez przypadek namierzyć usterke???

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 22, 2006 8:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
witam , Wojtyla bardzo ładnie to wszystko opisałeś i wyjaśniłeś teoretycznie brawo i dzięki (już wiem więcej) , ale dołącze się do pytania jareckiego - CO JEST NIE TAK ??? co naprawiać ??? . A apropos smrodu benzyny z rury to właśnie u mnie strasznie śmierdzi paliwem a mam katalizator :o może to będzie jakaś ważna wskazówka :-? co jest nie tak i co reperować . POZDRAWIAM :)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 12:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
merclin pisze:
A apropos smrodu benzyny z rury to właśnie u mnie strasznie śmierdzi paliwem a mam katalizator


Wygląda na to, że katalizator sie kończy i jest przypchany - może tutaj szukaj rozwiązania problemu.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 7:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
po weekendzie będę wymieniał cały kolektor ssący razem z rozdzielaczem, wagą itd... kompletny wtrysk z ssącym... zobaczymy co to da...
a na boku to skąd jest brane podciśnienie do modułu do sterowania wyprzedzeniem zapłonu???? bo może tego podciśnienia nie mam???bo szczerze mówiąc już nie wiem czego się czepić i dla pewności wymieniam komplet... oprócz modułu cewki i aparatu...

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 23, 2006 8:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
jarecki pisze:
skąd jest brane podciśnienie do modułu do sterowania wyprzedzeniem zapłonu????


Z kolektora ssącego nie pamiętam gdzie to jest w 2.3 ale napewno jest rurka między modułem a kolektorem. Możę zapodaj foto prawej strony komory silnika bedzie łatwiej [oczko] zobaczyć co tam masz.
Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 24, 2006 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 17, 2004 3:27 pm
Posty: 228
Lokalizacja: Stęszew pod Poznaniem
jest tam otwór wyjściowy na 3 garku kolektora ale on jest zaślepiony!! <br>Dodano po 1 minutach.:<br> to wygląda tak jakby stamtąd miało te podciśnienie gdzieś iść ale normalnie jest zaślepione!!!! <br>Dodano po 2 minutach.:<br> wezmę może dzisiaj i zdejmę filtr powietrza i moze uda mi sie zobaczyć skąd idzie te podciśnienie ale z tego co pamiętam to jak ostatnio próbowałem dojrzeć gdzie idzie ten wężyk od modułu to szedł chyba gdzieś pod kolektor... :(

_________________
MB W123 200D 79r. biały sprzedany... - :-(

MB W201 200 85r. czarny metalic automatic + gaz - sprzedany :-)

MB W124 230E czarny mafioso :-P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 25, 2006 12:15 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam , a czy to nie jest przypadkiem coś z przepływomierzem bo ja jak sobie przypominam miałem podobne objawy kiedyś w BMW i po wymianie przepływomierza objawy (tz. ja mu w gaz a on nie chce jechać :-? i nie wkręcał się od razu na wysokie obroty na postoju ) ustąpiły :) a gdzie w 124 TE jest przepływomierz ??? :o :oops: a może jeszcze gdzie jakieś lewe powietrze :-? ale to by chyba bardziej wolne obroty "falowały" ???? :-? CO TO MOżE BYYYYć ??? :roll: PS. czy to jest może przepływomierz ??? http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1159135196_MERC.jpg PS 2- do czego jest ten czujnik ? (czy to jest może przepływomierz ? :o ) http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11591 ... zujnik.jpg sorki za słabą jakość zdjęć ale to z telefonu. POZDRAWIAM ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 25, 2006 9:07 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
jarecki pisze:
jest tam otwór wyjściowy na 3 garku kolektora ale on jest zaślepiony!!

bo jest jeszcze z drugiej strony kolektora ssącego musisz go wymacać wyjąć z modułu i zaślepić wężyk by nie brał lewego powietrza odpalić i sprawdzić czy coś się zmienia jeśli nie to wiesz już co jest nie tak [zlosnik] a jeśli nie to upsss.... [szalone] trzeba kombinerkować dalej [zlosnik]
merclin pisze:
[img]http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1159136046_czujnik.jpg%20sorki
[/img]
coś mi się bzdura że to czujnik temperatury zasysanego powietrza(chyba [zlosnik] ale mogę sięmylić)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 26, 2006 12:22 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
witam, dzisiaj wymieniłem filtr paliwa (bo ktoś mi tak poradził) ale to niestety nie tu leży pies pogrzebany :-? już wiem gdzie jest przepływomierz [zlosnik] sorki za to może głupie pytanie :oops: ale w porównaniu do przepływomierza w BMW (który już dał mi kiedyś "popalić") to różnica jest jak czarne i białe :o . A czy może to być wina sondy lambda ? POZDRAWIAM :)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 26, 2006 9:40 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
merclin pisze:
A czy może to być wina sondy lambda ?

A może zapchany katalizator :roll: ?!?
odłącz kata i zrób próbę jazdy (wystarczy go poluzować by nadmiar gazów mógł spokojnie wyjść bokiem) wtedy będzie prościej o jakąś diagnozę
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl