MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt cze 27, 2025 7:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2001 8:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 17, 2001 1:00 am
Posty: 14
Lokalizacja: Piaseczno
Moi drodzy,
Jestem dumnym posiadaczem W 123 300D '83.
Przeszedłem już przez wymianę półosi i tylnego łozyska, naprawę alternatora, naprawę linki od wolnych obrotów, zatykanie silikonek dwóch drobnych dziurek pod siedzeniem pasażera, wymianę wtryskiwanyczy (w WZM) wymianę piór wycieraczek. Przymierzam się teraz do wymiany szyby przedniej i klaksony (obecny mój klakson to puszka z przerdzewiałą dziurą w miejscu membrany).

Autko w pali nawet przy trzaskającym mrozie -17 st. Celsjusza. Dał jednak za wygraną przy -22st. ale miał prawo - moich dwóch sąsiadów (polonezowiec i cieniasowiec) z nadzieją w oczach liczyli że będzie ich miał kto pociągnąć - ale sorry - natura ma swoje prawa.

Tak więc przejdźmy do sedna - byłem na giełdzie i przejechałem się inną trzysetką - była cholernie żwawa w porównaniu z moją. ja musze walczyć o cześć Mesia z maluchami.
mam strasznie zmulony motor - co to jest?
1. Wtryski zmienione
2. most ma przełożenie 3,46
3. skrzynia czwórka
4. sprężanie - zajebiste
5. pobór oleju ok. 800gr/ 7000 km

CO JEST? HELP!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 17, 2001 10:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

A co z rozrzadem i pompa wtryskowa?

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 18, 2001 9:02 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A jak chodzi motor równo, nie za glośno, nic nie stuka podejżanie.
Jak wykręcasz 100/h silnik nie chce wyskoczyc spod maski???

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 19, 2001 10:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Zacznij od wymiany filtrów paliwa ,jeżeli to nic nie da to trzeba ustawić początek wtrysku na pompie .U mnie wymiana wtrysków i ta regulacja dała duze rezultaty.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 25, 2001 8:44 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 17, 2001 1:00 am
Posty: 14
Lokalizacja: Piaseczno
Przed świętami pompiarze są zarobieni. spróbuje po nowym roku.
Rozrząd chyba jest OK - jak twierdzi pan Grzesiek - rozrządowiec - nie ciągało się auta nagminnie do odpalania.

Dam znac po robocie pomcy. Jakby co to bedziemy szukać dalej.

Wesołych świąt.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 25, 2001 8:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 17, 2001 1:00 am
Posty: 14
Lokalizacja: Piaseczno
A co do zmęczenia - maksymalna prędkość mojej trzysetce jaką osiągnąłem to prawie 140 ale i wtedy wydawało mi się ża motor z ramy nie ma zamiaru wyskakiwać.

100/h do idealna dla mojego wozu prędkość przetokowa (jak mówią w kolejnictwie). Wtedy współczynnik hałasu ze skrzyni biegów (tradycyjne wycie) i prędkości jest akceptowalny - nawet radyjko morze sobie brzeczeć i wszystko gra.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 25, 2001 11:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Te 140km/h ,to mało.Ja na mojej 300D osiągnąłem katalogowe 154km/h (skrzynia 4-biegowa),przy 3 pasażerach.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2001 10:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Cytuj:
On 2001-12-25 23:20, VALENTINE123 napisał:
Te 140km/h ,to mało.Ja na mojej 300D (...)

Ano. 240TD rozbujalem do 140tu i mozna bylo jeszcze (W-wa - Plonsk, 2 ludzi i pies).. ale nie lubie, jak temperatura idzie w gore ;-)

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 27, 2001 10:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
to faktycznie coś mało te 140. Normalna zdrowa 300D pojedzie dużo więcej, bez chwalenia się oczywiście moja leci na prostej 170, a rekord na autobanie do Krakowa to 180 (dwie osoby i lekka górka):o. oczywiście to głupota takim dziadkiem jechać non stop do dechy, na trasie nie przekraczam 130. Jeśli chodzi o twój przypadek, to prawdę mówiąc nie wiem co jest tego powodem.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 28, 2001 1:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Widzę, że ten temat pomalutku zamienia się w małą licytację "ile pojedzie mój samochód" [zlosnikz] ) to około 100 km/h - autko jedzie spokojnie, nie spala za dużo, a i temperatura jest w normie....a przede wszystkim w środku da się rozmawiać [palacz] Pozdrawiam wszystkich!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 01, 2002 2:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 29, 2001 2:00 am
Posty: 226
Lokalizacja: Wrocław
Ja się licytował nie będę [zlosnikz]. Co do "żwawości" to składa się na nią bardzo wiele, co już w większości przerabiałem. Jak powiedział Szymon. Najwiecej dał mi nowy rozrząd i regulacja pompy wtryskowej. A czyste filtry to w ogóle podstawa.

_________________
Pozdrawiam,
Mateusz

E220 T '93 NA SPRZEDAŻ


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2002 12:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
moj kolega ma 116 280S, niestety przerobiony na gaz. jego problem był zbliżony- gdzie się podziało to ponad 150km? auto nie jechało więcej niż 120 nawet na benzynie. problemem okazały się być cięgła gazu, zapieczone i żle wyregulowane. po zrobieniu było dużo lepiej.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 14, 2002 9:28 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 17, 2001 1:00 am
Posty: 14
Lokalizacja: Piaseczno
UWAGA!!!
Chłopcy z WZM zdołali poprawić Mojego 300D. Wystarczyła rezulacja pompy wtryskowej za "stówkie" i normalnie auto idziejak przeciąg. Oczywiście zgadzam się, że w beczce nie chodzi o szaleństwo , ale o bezpieczeństwo. Mając lekki zapas pod pedałem czuje się zupełnie bardziej bezpiecznie.

Dziekuję wszystkim za pomoc a dla potomnych krótkie podsumowanie:
Dla poprawienia bystrości w moim 300D należało:
1. Wymienić filtry paliwa
2. wymienić końcówki wtryskiwaczy na nowe!!!
3. Przeregulować wyprzedzenie na pompie wtryskowej.
I to wszystko. !!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 15, 2002 3:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
No tak......w mojej "beczułce" wymieniłem już filtry paliwa (zresztą robię to przy każdej wymianie oleju) kilka dni wemu zmieniłem wtryski, ale pompy chyba nie będę ruszał, bo mechanik powiedział, że najprawdopodobniej nie ma takiej potrzeby. Zresztą jak na 240D i tak jest dość żwawa. Pozdrawiam!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl