MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 4:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 30, 2006 4:55 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
Witam Serdecznie

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, a od nie dawna również szczęśliwym po raz drugi posiadaczem mercedesa ))

Jeżeli to możliwe to chciałbym Was (starych wyjadaczy) przez chwilkę pomęczyć a innymi słowy po prostu poprosić o odpowiedz w kilku kwestiach, które mnie nurtują, jako, że na innym forum nie otrzymałem wyczerpujących odpowiedzi w tych kwestiach

Wiec tak autko to w124ce z silniczkiem 3.2 z 1993 roku przebieg podobno 190 tyś jakby cos to kiedyś zrobię zdjęcia i podeśle

a oto moje pytania

1)na konsoli mam przełącznik i nie jestem do końca pewien do czego służy http://mackuz.bolinko.org/is/img4/res_1159627229_a.jpg

2)jakim olejem najlepiej zalewać silnik ? w tej chwili jeżdżę na mobilu 1 lać nadal mobila czy może lepiej jakis inny jakie są normy mercedesa dla tego silnika

3)teraz najgorsze mniemam , ze czeka mnie mniejszy lub większy remont skrzyni aut. Objaw jest taki, że przy zmianie z 2 na 3 bieg jest efekt tak jakby ślizgania się sprzęgła (nie zawsze ale przy nieco mocniejszym wciskaniu gazu) co może być powodem a przede wszystkim czy to może się pogorszyć? Oraz czy mogę tak jeszcze jeździć przez jakiś czas bez negatywnego wpływu na prace skrzyni? nadmieniam, że inne biegi skrzynia zmienia wzorcowo - odnoszę też wrażenie, że na pozycji S efekt ślizgania się jest chyba mniejszy ale być może tylko mi się wydaje

4) ostatnie pytanie ) jak zachowuje się ASR w zimie, jakie wrażenia maja posiadacze ?

Z góry serdecznie dziękuję wszystkim za okazaną mi pomoc i Pozdrawiam ))


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 6:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
ja ciągle jeżdze na mobilu i jestem zadowolony mysle ze bez problemu mozesz go lac do fury oczywiscie musisz pamietac zeby nie wlac syntetyka czy pół syntetyka jeśli masz mineralny ale to pewnie wiesz wiec nie potrzebnie to pisze :-)

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 7:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
Witam

dzieki za odpowiedz - teraz jest mobil 1 - ale byly wlasciciel mial go pol roku i nie mam zielonego pojecia co do niego wlewal pierwszy wlasciciel w szwajcarii wiec... ale rozumiem, ze jezeli silnik chodzi i wszystko jest w normie to przy wymianie znow nalac syntetyka ... :)

Pozdrawiam i licze , ze ktos odpowie na pozostale pytania ...

Btw. CDzis sprawdzilem poziom oleju w skrzyni i jest go stanowczo za malo - czy jest szansa, ze to slizganie o ktorym pisalem jest wlasnie tym spowodowane ? Patrzac logicznie to chyba powinien slizgac sie przy zmianie wszystkich biegow a nie tylko z 2 na 3 ?

Jeszcze raz Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł: Olej...
Post: sob wrz 30, 2006 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
Starym wyjadaczem nie jestem, ale też dorzucę swoje 3 grosze do tematu oleju. Poczytaj sobie może tu:
>>KLIK<<
Dyskusja jak widać na temat oleju już była i to nieco burzliwa, ale może Ci się coś nasunie. [zlosnikz]
A co do pozostałych pytań to czy próbowałeś szukać odpowiedzi używając przycisku "szukaj" ??? - to bardzo ułatwia sprawę...

Pozdrawiam.

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578
'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698
"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 8:52 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
Dzieki za linka - owszem probowalem - i jakos nigdzie nie umiem odnalezc informacji odnosnie nurtujacego mnie przycisku jak i problemow ze skrzynia :)))))

Wierz mi nie jestem az tak wygodnicki nim zakupilem samochod przegladalem to forum nie raz :)

Pozdrawiam i Dziekuje :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
ślizgiem skrzyni sie nie przejmuj ale jak sie bedziesz denerwował to podjedz do mechanika od skrzyn żeby wyregulował ci ciśniena na modulatorze, w sumie to drobnostka no chyba że coś tam znajdzie

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
Nio tak latwo sie mowi nie przejmuj sie :) kiedy wszyscy strasza wymiana skrzyni etc.. ja osobiscie mam nadzieje, ze to faktycznie powod niedostatku oleju ale z drugiej strony wtedy poslizg chyba odbywalby sie przy zmianie na wszystkich biegach a nie tylko pomiedzy 2 a 3-cim ? moglbys cos wiecej o tym cisnieniu napisac?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
napisz w profilu jakie masz auto bedzie latwiej
co do skrzyni wymien najpierw olej w skrzyni i zobacz co sie bedzie dzialo do skrzyn manualnych mercedesa leje sie olej taki jak do skrzyn automatycznych :D

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 04, 2006 6:07 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Poddębice -> okolice
liet pisze:
owszem probowalem - i jakos nigdzie nie umiem odnalezc informacji odnosnie nurtujacego mnie przycisku

Cierpliwości... Napewno pomoże Ci z tym przyciskiem kolega Gerri - jak tylko przeczyta Twój post. Ze skrzynią też napewno ktoś coś podpowie. [zlosnik]

_________________
'91 MB W124 250D - Skradziony 29.06.2006r. :-( VIN WDB1241251b543578

'93 MB W124 300D - elektryczna zagadka... :roll: VIN WDB1241301B880698

"Jeśli psujesz coś dostatecznie długo, w końcu ci się uda"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:10 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
sorki nie wiem gdzie mam to wpisac w profilu :))

sunia to w124ce z 1993 roku silnik 3.2 przebieg jak juz wspominalem cos w okolicach 190tys ( podobno :D) generalnie ladnie utrzymana. VIN WDB1240521B985845

Pozdrawiam (widze, ze wieczorem jest tu sporo wiekszy ruch)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
a co jesteś odważny i bedziesz sam próbował ,czy tylko sie pytasz [zlosnikz], a jak pisze sie nie martw to sie nie martw , a guziczek gdzieś miałem jak znajde to napisze

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
[quote="semil05"]a co jesteś odważny i bedziesz sam próbował ,czy tylko sie pytasz [zlosnikz] - prawde mowiac nie za bardzo rozumiem .. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
to nie ma nic wspólnego z poziomem oleju, olej ma być lepiej ciut mniej jak więcej, nieprawidłowosci w działaniu skrzyni z powodu braku oleju są całkiem inne ,a tak to skąd jesteś bo nie widać

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob wrz 30, 2006 4:33 pm
Posty: 9
Wiec tak jestem z Katowic - na innym forum napisano mi, ze wlasnie niedostatek oleju moze byc przyczyna ... fakt faaktem jak dzis sprawdzilem to sie okazalo, ze na rozgrzanym silniku oleju w skrzyni jest tak niewiele, ze ledwo zaznacza sie na bagnecie :| jakic kolega pisal wczesniej o cisnieniu gdzies tak - sorki za malkontenctwo :) ale sie nie rozpisal a ja jestem kapletnie zielony :|

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 30, 2006 9:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 20, 2005 12:06 am
Posty: 123
Lokalizacja: POZNAŃ
wyregulować ciśninie możesz na modulatorze, nie pamiętam jakie powinno być ale i tak pewnie sprzętu nie masz, wiec proponuje wkręcać po trochu i robić próbne jazdy aż stwierdzisz że jest ok <br>Dodano po 1 minutach.:<br> no ale najpierw dolej oleju do stanu bo może faktycznie będzie to, choć u mnie nie było

_________________
300TDT 4MATIC
Mercedes Poznań Club


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl