MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 10:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprzęgło?
Post: sob paź 07, 2006 2:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Witam...

Kolejny problem do rozwiązania. :lol:

Chodzi mianowicie o dziwny dzwięk jaki mój samochód wydaje przy zmianie biegu z 1 na 2. Czasem ten sam dzwięk jest słyszalny przy redukcji z 5 na 4 ale w mniejszym stopniu i krócej.
W wypadku zmiany biegu 1/2 dzwięk pojawia się gdy przy puszczaniu sprzęgła dodam delikatnie gazu. Jeżeli za to najpierw puszczam sprzęgło do końca a dopiero potem dodaje gazu, problemu nie ma.
Sam dzwięk trudno mi określić, jest to wysoko tonowe zgrzytanie :lol: Tak jak by obcierać o siebie dwa koła zembate z dużą prędkością.
Mówiąc szczerze nie mam pojęcia co to moze być. Wiadomo, że samo przez się nasuwa się sprzęgło... ale w takim razie co z nim nie tak? W poprzednim moim autku "ślizganie" sprzęgła nie było połączone z jakikolwiek dźwiękami.
A więc... będe wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł: Re: Sprzęgło?
Post: sob paź 07, 2006 4:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Gabriel pisze:
(...) Tak jak by obcierać o siebie dwa koła zembate z dużą prędkością.... będe wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdrawiam

Stawiam na skrzynie. Mogę podać analogiczny przykład u mojego kolegi. 300D 87 - 5 biegów. Myślę że słyszałem podobne dźwięki - w pewnym sensie przypominające piłę tarczową. Okazało się że w skrzyni jest sporo za mało oleju (ze 3 lata nie sprawdzał). [no] Skutek - synchronizatory i któreś łożyska do wymiany. Teraz skrzynia chociaz działa dobrze jest już głośniejsza. :(

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 07, 2006 8:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
Dawno dawno temu jak miałem sprzęgło to zgrzytało mi łożysko przy docisku - właśnie przy puszczaniu sprzęgła , gdy nabierał obrotów... Mniej optymistycznej wersji, czyli padniętej skrzyni też nie wykluczam - po prostu trzeba to rozebrać i zobaczyć..

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł: Re: Sprzęgło?
Post: pn paź 09, 2006 11:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
AndyS pisze:
Stawiam na....synchronizatory i któreś łożyska do wymiany:(

Choć porady techniczne to nie plebiscyt, ja także "zagłosowałbym" na synchronizator i ew. łozysko. A dzwięk "piły tarczowej" to na bank koła zębate, które nie mogą się zazębić.
Pozostaję z wyrazami szacunku

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzięki za podpowiedzi.

Spieszę jednak z wyjaśnieniem 8) Dzwięk o którym piszę nie wydobywa się ze skrzyni. Parę razy moja nie wprawna lewa noga spowodowała zgrzytnięcie skrzyni lecz nie ma to nic wspólnego z tym o czym piszę wyżej.
Dokładniej opisując ten cholerny dzwięk mogę powiedzieć, że kojarzy mi się to ze ślizganiem się jakiegoś elementu... dlatego odrazu podejrzenia padły na sprzęgło.
W czwartek bedę u mechanika ale boję się, że nie starczy czasu bo autko trzeba w w wielu innych płaszczyznach doprowadzić do porządku (wiskoza, termostat, tylne zawieszenie, uszczelniacz przy wale etc :x ).

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 12:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
leopold pisze:
A dzwięk "piły tarczowej" to na bank koła zębate, które nie mogą się zazębić.

nie koła zębate ale zęby synchronizatora bo koła wszystkie oprócz wstecznego (zwrotnego) są ze sobą zazębione cały czas [zlosnik]
może klęknął docisk jak jest na pozostałych biegach przy normalnej jeździe z naciskiem na pośpiech i jak "wchodzi" wsteczny?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 2:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 29, 2006 3:10 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa
3, 4, 5 bez najmniejszego zarzutu czy robił bym to szybko czy w stylu "Wożąc pannę Daisy". Za to wrzucenie jedynki jest dużą sztuką, z dwójką jest już trochę lepiej ale i tak nadgarstek nie naturalnie się gimnastykuje.
Wsteczny wchodzi praktycznie bez zarzutu chociaż czasem się buntuje ale jest to w normie praktycznie każdego samochodu.
Tajemnicze sekretne "wzzziiiuuummm" :lol: pojawia się po wrzuceniu 2, w trakcie odpuszczania pedału sprzęgła i zbyt wczesnym dodaniu (delikatnie) gazu. To samo ma miejsce przy redukcji z 5 na 4 ale jak już pisałem w zdecydowanie spokojniejszym prawie nie odczuwalnym tonie.
Te gumowe okrągłe tulejki pod skrzynią mocowane na końcach cięgieł wymieniłem na dzień dobry. Ale dalej jest lipa.

_________________
W124 E 200, 94' M111 [LPG], golas manual - niestety sprzedany
W210 E 220 CDI, 00', Elegance, automat. 430 tys. km i szybko rośnie
W124 250TD, 92', maunal - istne cudo! 380 tys.
Autor powyższego postu najczęściej plecie bzdury...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Coś mi się bzdura że trzeba będzie ją zrzucić oczywiście z Kolegami co do syynchro sięzgadzam wymieniłbym na 1,2,4 i szczególną uwagę zwróciłbym na łożysko pomiędzy V i I biegiem tak na wałku głównym jak i na wałku pośrednim [oczko]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 5:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wojtyla pisze:
nie koła zębate ale zęby synchronizatora bo koła wszystkie oprócz wstecznego (zwrotnego) są ze sobą zazębione cały czas [zlosnik]

Racja!!! Zęby sprzegła kłowego synchronizatora. Trochę mi się epoki pozajączkowały ;)
Pozostaję z wyrazami szacunku, zacofany Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl