MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 08, 2025 12:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 15, 2006 4:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 4:01 pm
Posty: 23
Witam serdecznie wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc chciałem sie przywitać.
Zawsze chciałem zostać posiadaczem gwiazdy i chyba nadszedł ten moment .Wiem że zawracam troche głowe ale prosze o opinie na temat MB 300TE 24V benzin.Mam takiego do kupienia w Rzeszy.
pozdrawiam
Mateo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 5:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Jest to silnik M104980 na wtrysku KE Jetronic,inne wersje M 104 są na wtrysku HFM Motronic.Ogólnie są to b. dobre silniki,aczkolwiek niektóre części są droższe jak do silnika M103.same kable zaplonowe są powyżej 500 zl,a do 103 za niecałe 200 zl itd.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 6:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 4:01 pm
Posty: 23
OK.Dzieki a może coś jeszcze czy lepiej kupić diesla -wiem że MB 300TE 24Vma zapotrzebowanie na benzyne. aJAK Z INNYMI CZESCIAMI CZY JEST CENOWO OK.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 6:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam ! !

przepraszam, że ja tak troche nie do tematu.

Witaj na forum mateo ! !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 7:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Witam. Ja tylko ze swojej strony dodam ze raczej rzadko sie zdarza zeby samochod o takiej mocy kupowal ktos kto nie lubi sobie "depnac" a wiec roznie moze byc z silnikiem, skrzynia etc Slyszalem ze te silniki maja tendencje do uszkodzen glowicy co chyba raczej wynika z faktu ich "zywiolowej eksploatacji a nie samej jakosci czesci : ) No ale to takie gdybanie bo wszedzie sie to moze zdarzyc, zalezy jak ktos jezdzi.. Ojciec swojego czasu tez napalil sie na 24v ale wtedy wybral 230tke i jakos nie uwazam zeby to byl zly wybor : ) Na nasze drogi taka moc chyba nie jest potrzebna chyba ze ktos lubi jezdzic bokiem a do wyprzedzania 136 konikow z 2,3 w zupelnosci wystarczy. No i czesci sa na pewno drozsze, to niby seryjny silnik ale jakby to powiedziec hmm w 124 dosyc nietypowy. Jesli opcja jest fajna, samochod niekatowany to bym sie dlugo nie zastanawial ale o zagazowaniu to chyba przy tym silniku lepiej nie myslec. Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 4:01 pm
Posty: 23
Z tego wynika ze lepiej kupic 2,3 benzin?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
ja tam bym szukał czegoś z 6 cylindrami, a 2,3 byłby ostatnim jakim bym się zainteresował, może dlatego że 2 znajomych którzy mają 2,3 jakoś nie są zachwyceni. jeden w124 w automacie z gazem pali 20l/100 w mieście ( myślę że 300E nie spali więcej a o kulturze pracy nie wspomnę), a drugi więcej stoi jak jeździ. może to przypadki ale mam lekkie uprzedzenie.

kup coś 6cylindrowego - bulisz ale wiesz za co [zlosnik] ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 4:01 pm
Posty: 23
Kolo W Germanii chce 3000 eur za 91 rok 300 te 24v.Wyposazony jest dosc dobrze oprócz klimy.Myślicie że to dobra cena ,Przebieg 238tys


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Jeżdze takim prawie 2 lata.Jedyna wada - spalanie.12-17 to przedział z jakim trzeba sie liczyć.Nie wiem czy jest dorższy od innych ,bo innych nie mialem ale....rzadko mam okazje sie o tym przekonywać:)
Od 2 lat mam mokro pod głowica i .......jeżdzę, a uznani NA FORUM mechanicy mówią żeby nic nie robić,bo nie ma potrzeby.Pali olej?I dobrze:) ,zawsze na świeżym latam:) 1 L na 1000 km jestem w stanie przetrawić.Za to jak na exkluzywną wersję przystało mam wszystkomający ze wszystkodziałającym wypasem samochód.Bierz i ciesz sie 230 KM pod maską.
Bez klimy.............FUUUUUUUUU.Szukaj z klimą,bo sie będziesz gotował,chyba,że lubisz huk szyberdachu albo otwarte okna.Inaczej się ugotujesz i jazda bedzie męczarnią a nie przyjemnościa.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Ostatnio zmieniony ndz paź 15, 2006 9:39 pm przez agaj666, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
My mielismy dwie 230tki w 124 i jedna w 190tce i prawde mowiac w zupelnosci to wystarczylo. Moze osiagow oszalamiajacych nie ma ale za to spalanie jest zadowalajace i zadnego gazu nie trzeba zakladac. W 124 po miescie nie przekraczal nam 11 litrow a byl z automatem, w 190tce za to palil od 12 w lecie do 14 w zimie i ciezko bylo z tego zejsc ale to juz nadawalo sie pod diagnostyke bo takich roznic nie mozna nazwac bledem pomiarowym. A co do 6cylindrowcow to na pewno nie sa one oszczedne, wujek mial 260tke to 14 leciutko kopcil, teraz ma 123 w 2,5 ktore pali jakies 15litrow no i 124 w 200e tylko z silnikiem gaznikowym to tez pod 14 podchodzi (z tym ze w tym drugim przypadku to chyba jedyny silnik mercedesa ktory sie na prawde nadaje do zagazowania). Ja osobiscie jestem przeciwnikiem wszelkich instalacji gazowych w mercedesach, jak ktos chce oszczedzac to niech lepiej kupi sobie cos w cdi. Gaz w mercedesie jakos tak troche nie pasuje.. No ale to tylko moje zdanie wiec nie wdaje sie w dyskusje na ten temat : ) Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Sokol pisze:
kup coś 6cylindrowego - bulisz ale wiesz za co


No nie da sie ukryc, że 4 a 6 cylindrów to dwa światy, ktore dzieli przepaść.

Jakkolwiek M102 -2,3 -jest super silnikiem- to ja szukalbym jednak czegoś wiekszego. Musisz jednak liczyć w takim przypadku na ZNACZNIE wieksze wydatki. Dodatkowe dwa cycki to droższe kable, więcej świec przy zmianie, wiecej oleju przy wymianie, płynów eksploatacyjnych etc. i zużycie paliwa wieksze o minimujm jakies 2 litry/100km. W skali roku robi sie z tego parę stówek. [zlosnik]
Ja uwazam, że warto ale w przypadku gdyby miałby to być samochód na codzień to niekoniecznie postrzegałbym to tak samo. ;)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 9:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 4:01 pm
Posty: 23
Dzięki za wszystkie porady .co do kabli to sie nie martwie mam do nich stały dostęp-ale w porównaniu do innych i tak sa drogie.co do zuzycia benzynki to moze jakos przezyje ,na codzien pomykam nissanem patrolem który łyka tez 12 litrow ale ropy.zapragnąlem odrobiny luksusu no i padło na MB.-bo jak mówia nie ma jazdy bez gwiazdy.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 10:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Jakbys mial patrola w benzynce to wydawaloby Ci sie ze ten 300 24v nic nie pali : ) No ale skoro spalanie nie jest az tak waznym argumentem to zycze sukcesow za kierownica nowego autka : ) Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 8:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Sokol pisze:
ja tam bym szukał czegoś z 6 cylindrami, a 2,3 byłby ostatnim jakim bym się zainteresował, może dlatego że 2 znajomych którzy mają 2,3 jakoś nie są zachwyceni. jeden w124 w automacie z gazem pali 20l/100 w mieście ( myślę że 300E nie spali więcej a o kulturze pracy nie wspomnę), a drugi więcej stoi jak jeździ. może to przypadki ale mam lekkie uprzedzenie.

kup coś 6cylindrowego - bulisz ale wiesz za co [zlosnik] ;)


Niech twój znajomy jedzie szybko do gaziarzy bo 20/100 napewno nie moze palic!
Do jazdy po Polsce 2,3 w automacie nawet wg mnie wystarcza...Oczywiscie nie jest to rakieta, ale tam gdzie ma sie dac wyprzedzic to auto wyprzedza, z pod swiatel da sie ruszyc dynamicznie...Silnik spoko, a dodatkowo 4 cylinderki to zawsze mniejsze koszty.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 8:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Swój mam prawie 2 lata.
Oprócz tych nieszczęsnych kabli, pompa tez droga ~500 pln, remonty góry to 2xM103 :-), na szczęście nie miałem taie potrzeby. Spalanie LPG od 13-60 średnio. W mieście w upały i korki to i potrafi 20 łyknać.
Auto wybitnie stworzone do przemieszczania się na trasie. przy 140km/h jest komfort jak w AUDI 80 (mój poprzedni) przy 90km/h.
KLIMA TO KONIECZNOŚĆ.
Silnik - prosta konstrukcja - można samemu pogrzebać. Trudno o porządnych fachowców.
LPG znosi dobrze lecz nie jest bezobsługowy. Trudno zestawić/zestroić instalację. Częste wymiany świec. Trzeba mieć ucho do silnika - nie można pozwolić sobie "zapuścić" silnika i dolotu - bo się mści...
Moją instalkę fachowcy ustawiali 3 miechy i zawsze groziło strzałem (miałem ich z 5). Wyedukowałem się sam, ustawiłem i mam spokój przeszło rok.
Ogólnie mój BOLID to cool autko, 1,5 tony trzyma się drogi jak przyklejony, ale potrzebuje trochę mocy (i ją ma), żeby się dynamicznie bujać.
Jedynymi silnikami, na które chciałbym się zamienić to 320 lub mniej 280 na elektronicznym wtrysku i zagazowanie sekwencją.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl