MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 08, 2025 12:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 17, 2006 8:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
janus pisze:
zebda
zebda pisze:
Pojechalem do gaziarzy


zebda tak mowileś że już gazu nie założysz i co czyżbyś się przełamał :P


Prawie sprzedalem auto...Ale w dniu w ktorym pan mial oderbac i zaplacic nie pojawil sie, nawet nie zadzwonil wiec sie dosc mocno na niego zdenerwowalem...a ze wczesniej oddalem auto na super myjnie gdzie je wyczyscili tak ze hoho to sobie na tego Mercedesa popatrzylem i pomyslalem:
- Takie sliczne auto a ja je sprzedaje?
No i postanowilem znow z gazem sprobowac...Pojechalem do gaziarzy ktorzy kuzyna kumplowi zagazowali 190tke 2,6 bodajze i jezdzi nia 2 lata bez strzalu...Jak sie nie uda no to znow na otomoto wystawie i pomysle o 190ce 2,0D. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Aha a czy oplaca sie zakladac swiece na ktorych bedzie znaczek Mercedesa...oryginaly znaczy? Czy na nich chodzi elegancko na gazie?

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 8:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Prosze podpowiedzcie cos z tymi swiecami bo musze jakies kupic! A czas nagli!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 8:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Kup normalne i zrób przerwę o 0,1 mm mniejszą niż na benę
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 9:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
zebda pisze:
Aha a czy oplaca sie zakladac swiece na ktorych bedzie znaczek Mercedesa...oryginaly znaczy? Czy na nich chodzi elegancko na gazie?


Ja kupiłem ostatnio ze znaczkiem - BERU. Jak wymieniałem to trafiłem na Championy też markowane przez MB. Powiem tak, wydaje się, że wszystko jedno. Cena również podobna bo 11PLN w serwisie, czyli można się szarpnąć jak kto chce.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 10:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wojtyla pisze:
Kup normalne i zrób przerwę o 0,1 mm mniejszą niż na benę

Na stronie ISKRY (cytowanej w tym wątku) są takie zalecenia:
0,8mm dla Pb (standard dla NGK)
0,6mm dla LPG
wiec zmiejsz o 0,2 mm.
Trudno mówic o zmiejszaniu o coś, przecież najlepiej użyc szczelinomierza-a wtedy podajesz jaka ma byc przerwa. Chyba, ze masz TAAKIE oko. [zlosnikz] <br>Dodano po 14 minutach.:<br>
zebda pisze:
Prosze podpowiedzcie cos z tymi swiecami bo musze jakies kupic! A czas nagli!

Przecięż wiekszość wypowiadajacych się w tym wątku powiedziało:
KUP NGK V-LINE , zmiejsz szczelinę do 0.6 mm.
Ja chciałem spróbować ISKRY, ale ciężko je dostać (a są dedykowane do gazu) do Twojego: FET65PS GAZ.

I PRZESTAŃ MARUDZIĆ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 10:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Juz nie marudze tylko kupuje! [zlosnik] [zlosnik]
Dzieki za info!

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 11:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mza pisze:
wiec zmiejsz o 0,2 mm.

ale ta świeca jest z przerwą do gazu i typowa do gazu to ok. ale zwykłą do beny ustawiam na 0,7 mm [zlosnik] żadnych strzałów i problemów z odpalaniem
Tylko pomyśl gaz ma więcej oktan niż bena to po cholerę aż tak mocno ją zacieśniać? jak kiedyś przechodziło się na inne paliwo (na żółtą z niebieskiej) to zapłon do przodu i przerwa w górę
Moim skromnym zdaniem na 0,7 będzie miodzio a i tak jak kupi świece to nie będą miały odstępu 0,8 mm a jak nie przypilnuje magika to mu nawet jej nie ustawi [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wojtyla pisze:
tak jak kupi świece to nie będą miały odstępu 0,8

Dwa tygodnie temu zmieniałem świece (NGK nr 7) i sprawdziłem wszystkie szczelinomierzem - miałem 0,8 mm. Ustawiłem wg zaleceń na 0,6 mm. Nie wiem czy bardziej miodzio jest 0,7 czy 0,6 :roll:.
Mam nadzieję, że ktoś te 0,6 wyliczył dla gazu...bo po co podawać na stronach.
Co daje mniejsza przerwa? szybszy/łatwiejszy zapłon?
prawdę mówiąc nie czułem róznicy jak miałem 0,8 i jak mam 0,6.
Jedyne co jest za to wolniej będzie powyżej 0,8 w trakcie używania ... :-) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A co do ustawień zapłonu to mam problem :(
U mnie robi to czujnik spalania stukowego i nie mam możliwości regulacji zapłonem. brak gwiazdy N-S.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 4:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jezeli juz to zmniejszyc szczeline bo

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 5:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
tak więc, znów miałem rację [zlosnik] :
Wartość napięcia podawanego na świecę zapłonową zależy od parametrów cewki zapłonowej i budowy układu zapłonowego:
- w układach zapłonowych wytwarzających maksymalne napięcie wtórne poniżej 25 kV, np. akumulatorowych lub tranzystorowo-cewkowych, występujących w samochodach starszej generacji, zaleca się stosowanie świecy zapłonowej o zmniejszonym odstępie elektrod o 0,1Ö0,2 mm; odstęp ten nie może być jednak mniejszy niż 0,6Ö0,7 mm (zaleca się stosowanie ăna gazieÓ szczeliny 0,6 mm, jeżeli producent samochodu przewidział w instrukcji obsługi szczeliny do 0,8 mm oraz do 0,9 mm przy szczelinach większych niż 0,9 mm)

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 9:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mza pisze:
np. akumulatorowych lub tranzystorowo-cewkowych, występujących w samochodach starszej generacji,

Nie mam zamiaru się sprzeczać każdy robi wg Swojej praktyki tylko wytłumacz mi b.proszę dlaczego np. Polnez ma przerwę od 0.9 do nawet 1,0 na świecach przy tej samej lub nawet gorszej budowie układu zapłonowego (jakoścowo) chodzi mi o lata 86-92 ?
bo chyba czegoś nie kumam [szalone]
A drugie - starszych tzn jakich ?
- cewka z aparatem z przerywaczem?
- może moduł z aparatem bez przerywacza taki jak ja mam w swoim z '78
- może silniki na pełnej szprycy z samolotów z II wojny światowej ? bo też Niemcy to mieli a nie gaźniki !?
Nie "piję" tu do Ciebie tylko do gościa który wypisuje coś o czym ma powiedzmy blade pojęcie (ja też nie jestem alfą czy omegą) ale generalnie żadnych obliczeńtylko suche dane a przecież jeżeli napięcie od strony pierwotnej wzrośnie z 12 do 14,4 V to na stronie wtórnej też się coś zmieni [szalone] CHYBA!
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 10:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wojtyla pisze:
Witam
mza pisze:
np. akumulatorowych lub tranzystorowo-cewkowych, występujących w samochodach starszej generacji,

Nie mam zamiaru się sprzeczać każdy robi wg Swojej praktyki tylko wytłumacz mi b.proszę dlaczego np. Polnez ma przerwę od 0.9 do nawet 1,0 na świecach przy tej samej lub nawet gorszej budowie układu zapłonowego (jakoścowo) chodzi mi o lata 86-92 ?
bo chyba czegoś nie kumam


Czepiasz sie ;-)
Moze polonez ma duzo wieksze perzelozenie na cewce co daje duzo wieksze napiecie na uzwojeniu wtornym. Gosc tam wyraznie napisal ze sa uklady z roznymi napieciami WN i stosuje sie swiece z odstepem ponad 1.1mm. Fakt ze bardzo generalizowal ale artykul ma byc zrozumialy dla lajkonikow takze ;-)
Najwazniejsze jest to - przewodnosc mieszanki powietrzno gazowej jest 30% mniejsza niz powietrzno-benzynowej. Duzo trudniej sie jonizuje wiec iskra przy takim samym napieciu przeskoczy na mniejszy dystans. Koniec kropka!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 10:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
TReneR pisze:
Czepiasz sie

dobra czepiam się [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl