MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 8:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 11:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Grzegi pisze:
kiedyś widziałem schemat takiego interfejsu. Pozdrawiam.


Jest oczywiscie wtyczka diagnostyczna i p rzy chodzacym silniku miernikiem wypelnienia przebiegu mozna zdiagnozowac bledy.
http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... w=&sb=5&o=

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 12:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Czyli czegoś na myśl współczesnych komputerów nie ma. Może to i dobrze, nadmiar elektroniki nie zawsze jest dobry.

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 12:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
melios pisze:
Czyli czegoś na myśl współczesnych komputerów nie ma. Może to i dobrze, nadmiar elektroniki nie zawsze jest dobry.


Jasne, że nie ma magistrali CAN, światłowodów i innych tym podobnych rzeczy. Zgadzam się, że nadmiar elektroniki nie zawsze jest dobry.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 12:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Ale jeśli chodzi o diagnostykę to chyba raczej nie, bo byle japoniec z początków lat 90 miał złącze diagnostyczne z diodą LED i 10 min wiedziałeś wszystkie błędy z silnikiem i elektroniką. A w 124 niby wszystko jest OK. ale można czasami włosy rwać.
Nie wiem jak u was ale na moim terenie jeśli chodzi o MB to mało kto się zna na naprawie benzynowych KE a jak się zna to kasuje strasznie.
Przypadki takie znam, że nikt by nie uwierzył.

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 4:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
ro2man pisze:
jak zwał tak zwał natomiast jest bezsporne
melios napisał:
czy w MB W124 200E rok 1991 występuje ustrojstwo zwane komputerem, które można podpiąć pod odpowiednie oprogramowanie i pokaże błędy i inne nieporozumienia w silniku


nie ma takiej możliwości


Powtórzę jst gniazdo diagnostyczne (a nawet dwa). jedno koło AKU:
Zgodnie z Gerrim wyprowadzone sa takie informacje:

"Połączenia gniazda diagnostycznego 16-sto pinowego w W - 124:
2 - sterownik kompresora klimatyzacji
3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE
4 - EDS Elektronisches Diesel System
5 - ASD, 4 - MATIC
6 - Airbag, napinacze pasów
7 - klima
8 - układ wtryskowy HFM, PMS, dla starszych motorów układ zapłonowy EZL z czujnikami spalania detonacyjnego AKR
9 - sterownik pałąka kapotażowego (W - 129)
10 - dach składany (W - 129)
11 - EDW alarm fabryczny
12 - IFZ centralny zamek na podczerwień
13 - sterownik elektronicznej ASB pięciobiegowej
14 - tempomat, elektroniczny pedał gazu EFP"

3 - sterownik układu wtryskowego benzyny KE może powiedzieć, ktry czunik padł...

Drugie gniazdo służy do pokazania przebiegu WN.

Więc mozna podłaczyć W124 i dużo się dowiedzieć. <br>Dodano po 7 minutach.:<br>
TReneR pisze:
p rzy chodzacym silniku miernikiem wypelnienia przebiegu mozna zdiagnozowac bledy.

Niestety linki do obrazków nie działają...
Może wrzucisz jeszcze raz obrazki.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 18, 2006 5:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ups... nie mam juz tych obrazkow niestety ale tam miedzy innymi byla rozpiska kodow z KE-jeta. Pozwole sobie zacytowac z Tonego J;
0% mieszanka bogata
10% czujnik połozenia przepustnicy(zestyk biegu jałowego)
20% czujnik połozenia przepustnicy(zestyk max obciążenia)
30% czujnik temperatury
40% przepływomierz
50% Jeśli samochód jest bez lambdy to wszystkie sygnały wejściowe ok, albo lambda stanęła
60% czujnik predkości pojazdu (samochody z hallotronem w zegarach)
70% brak sygnału prędkosci obrotowej silnika(kod jest stale wyświetlany przy włączonym zapłonie i niepracującym silniku, efekt polityki firmy Bosch-w oplu jest to kod 31, w vagu też występuje)
80% czujnik temperatury powietrza zasysanego)
90% nastawnik elektrohydrauliczny (KE5.2)
100% mieszanka uboga albo ECU zdechł

gdzie % oznacza wypelnienie sygnalu. <br>Dodano po 10 minutach.:<br> Sa dwa typy gniaz diagnostycznych (alebo i wiecej);
takie
I takie


Opis Gerriego jest do tego pierwszego a w moich zdjeciach bylo opisane to drugie

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 8:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
mza pisze:
jst gniazdo diagnostyczne (a nawet dwa). jedno koło AKU:

u mnie z tego gniazda komputer wogule nie widzi silnika co sparwdziłem na dwóch stacjach serwisowych Boscha i dlatego przyjąłem to jako pewnik. Więc albo oni nie umieli tego zrobić albo u mnie coś jest z tym nakićkane

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 9:17 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
O ile mnie pamięć nie myli, to wersje wcześniejsze miały odczyt na zasadzie liczenia kodów błędów. Charakteryzowało się tym gniazdo diagnostyczne dziewięciostykowe. Był to jednak sposób diagnozy ewidentnie na poziomie małpy - niewiele dawał, a potrafił nawet skierować na błędne tory. Mało kto z tego korzystał. Potem weszło gniazdo szesnastostykowe, i tam już była możliwa transmisja danych i odczyt przez HHT (taki prymitywny komputer serwisowy), który pokazywał odczytywane wartości rzeczywiste, potrafił również odczytać i kasować błędy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl