MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 7:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw paź 12, 2006 11:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam , mam jedno (może naiwne dla niektórych ) pytanie w którym miejscu znajduje się potencjometr klapy spiętrzającej :-? :oops: i jak się go reguluje bo w postach znalazłem tylko że jest ale gdzie i jak? już nie ma :-? załączam foto dla ułatwienia prosiłbym o strzałeczkę na ten potencjometr w odpowiedzi . dzięki z góry za odpowiedż POZDRAWIAM :) PS.sorki za marną jakość foto ale to z telefonu Obrazek

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 13, 2006 1:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Witam
Odpinałeś 3 pinową wtyczkę od czarnej płaskiej kostki przykręconej do wtrysku tuż pod przewodem od odmy - to jest właśnie potencjometr.
Regulacja jest możliwa względem osi klapy spiętrzającej o kilka stopni, potnecjometr dobrze jest odkręcić i zbadać jego stan czy nie jest wytarty ewentualnie można podgiąć styki.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 3:48 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam , dzięki Jurand za odpowiedz :) jeśli to ta kostka -potencjometr (foto) to jak się to wykręca bo ja tu nie widze żadnej śróbki i jeszcze jedno małe pytanko ,<Regulacja>to znaczy jak ? :-? :oops: jęśli mógł byś mi to troszeczke naświetlić, (chodzi mi o to żebym nie narobił więcej niż mam) i czy trzeba na coś szczególnie uważać przy odkręcaniu . Zauważyłem jeszcze jeden ciekawy objaw że jak jest zinmy tz. po nocy jak go odopale to wkręca się normalnie na obroty bez żadnych problemów tak jak by wszystko było ok. ale jak pochodzi chwilę to już jest coraz gorzej wkręca się do 2000-2500 i go już dusi ale jak delikatnie wcisne gaz (a nawet delikatnie popuszcze) to wkręci się do około 3000 ale z czasem jest coraz gożej i wkręca się do 1500 i zaczyna trlepać silnikiem :-? może Wam te objawy coś podpowiedzą co może być przyczyną albo gdzie jest usterka , jak myślicie , czy to zależy od tego że jest silnik zimny i wtedy jest ok czy bo z czasem zalewa bo spaliny śmierdzą benzyną że w garażu aż w oczy szczypie dosłownie czy jest może jakiś inny powód takiego zachowania dodam że na wolnych obrotach wsztstko jest ok niezależnie czy jest ciepły czy zimny obroty są 800-850 (delikatne wachanie) DZIęKI ZA ODPOWEIDZ I POZDRAWIAM :) Obrazek <br>Dodano po 3 minutach.:<br> ooops coś nie wyszło z załącznikiem Obrazek

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 1:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Moja propozycja odpiac wtyczke od takiej czarnej kostki z tylu na przeplywomierzu.To sie chyba nazywa regulator cisnienia paliwa.Mam takie same objawy i gdy ja odpialem dostal mocy tak jak byc powinno.Niesty zaczal chodzic kulawo,jakby bez udzialo elektroniki.Moze cos koledzy podpowiedza gdzie szukac?Zalozylem swoj watek,lecz niestety ni huhu odpowiedzi,moze tu sie uda.Pozdrawiam.

_________________
MB W140 S 500
MB W124 250 D stan idealny sprzedam
CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 2:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
merclin pisze:
czy to zależy od tego że jest silnik zimny i wtedy jest ok czy bo z czasem zalewa bo spaliny śmierdzą benzyną że w garażu aż w oczy szczypie dosłownie czy jest może jakiś inny powód takiego zachowania dodam że na wolnych obrotach wsztstko jest ok niezależnie czy jest ciepły czy zimny

Zewrzyj ( i/lub odłącz) jeszcze przewody (czujnik położenia przepustnicy)może ta franca robi młyn i nie podaje sygnału na zapotrzebowanie paliwa i obacz co się dzieje. Na zimnym dobrze chodzi na początku bo pracuje przez kilkanaście sekund wtrysk rozruchowy
Kurcze normalnie rąki opadają
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 2:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 03, 2003 9:01 am
Posty: 601
Lokalizacja: Rudna
merclin pisze:
witam, dzisiaj wymieniłem filtr paliwa (bo ktoś mi tak poradził)(...)


A kiedy wymieniałeś świece zapłonowe??

Podobne do opisywanych są objawy dogorywających świec - na zimnym jest wszystko OK, a po rozgrzaniu ma dziurę w obrotach pomiędzy 850 a 1500 RPM (zle sie wkreca). Na wyższych obrotach jest wszystko ok.

Pozdrawiam

_________________
POZDRAWIAM Z ZIEMI LUBUSKIEJ
"...ciągle gdzieś pracowal, ciągle musiał iść, aż się rozczarował i zaczął pić..." L.J.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 22, 2006 8:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
merclin pisze:
to jak się to wykręca bo ja tu nie widze żadnej śrubki i jeszcze jedno małe pytanko ,<Regulacja>to znaczy jak ?


Odkręcasz po zdjęciu takich małych zaślepek plastikowych które są tu:
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11615 ... cz124r.jpg

Regulacja względem osi, a tobie proponuję na początek sprawdzić czy rozgrzany silnik pracuje w tzw. trybie awaryjnym czyli odcinamy zasilanie elektroniki podłączonej do wtrysku wyjmując bezpiecznik z przekaźnika antyprzepięciowego który jest obok akumulatora (taki srebrny aluminiowy) po wyjęciu silnik powinien zmienić obrotu ALE nie powinien zgasnąć !!! jeśli gaśnie wymaga trzeba spróbować wyregulować mechaniczną część wtrysku kluczem imubsowym jeśli nic to nie daje to mamy uszkodzony sam wtrysk mechaniczny:

Jeśli silnik chodzi normalnie i zapala bez elektroniki wtrysku ( może się powtarzam ale sinik ma być rozgrzany ) a po podłączeniu głupieje to proponuję sprawdzić:
1. czujnik położenia przepustnicy - położenie pod wtryskiem - wtyczka 3 pinowa od środkowego pinu ma mieć zwarcie do jednego ze skrajnych dla położenia min i max.
2. przełącznik opóźnienia - położenie gdzieś na cięgnach pomiędzy linką gazu a przepustnicą (nie mylić z w/w) sygnał zwarcia dla nie wciśnietego pedału gazu.
3. sprawdzamy czujnik temperatury (odpowiedzialny np. za wtrysk rozruchowy) - są dwie wersję jakie znam
a. z zielonymi kołkami - test jest prosty trzeba zmierzyć rezystancję do masy tych dwóch kołków
b. czarny z czterem metalowymi kołami - pomiar rezystancji na krzyż pomiędzy kołkami
Dane do pomiarów
dla temp 20 stopni - min 2000 OM, max 3000 OM
dla temp 90 stopni - min 200 OM, max 300 Om

4. sprawdzić jak zachowuję się potencjometr, poniżej trochę danych do pomiarów

klapa wychylenie 0%
a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3200 om max 4800 om
b. oporność pomiędzy 2 a 1 >> min 550 om max 850 om

klapa wychylenie 0% >> 100%
a. oporność pomiędzy 2 a 1 od min 550 om (klapa 0%) do max 5600 om(klapa 100% ) oporność ma się zmieniać równomiernie w sposób ciągły bez zakłóceń w miarę wychylania klapy

klapa wychylenie 100%
a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3800 om max 5600 om

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 7:33 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam, (sorki za pisownie ale nie mam polskich liter na klawiaturze :( ) mam juz rozwiazanie mojego problemu moze komus sie przyda otuz wymienilem rozdzielacz paliwa i przeplywomierz i auto odzyskalo sily to byla wina rozdzielacza paliwa ale mamteraz inny problem ktorego nie mialem przed wymiana tego tz. gdy auto jest zimne po odpaleniu obroty opadaja do 500 i nie mozna ruszyc bo gasnie dopiero jak sie rozgrzeje to obroty dochodza do normy a nawet sa za wysokie 1000/min i jeszcze jedno podczas jazdy gdy puszcze gaz obroty zostaja jeszcze przez chwile dopiero po jakiejs sekundzie moze 1,5 sekundy opadaja :-? jaka moze byc przyczyna takiego takich "dolegliwosci" dzieki za odpowiedz iPOZDRAWIAM (z zagranicy) ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 17, 2006 7:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
Przepraszam, ze pisze tutaj, ale nie chce zakładać nowego tematu, a nie mogę znaleźć takiego, który dotyczyłby konkretnie mojego problemu, otóż...


może mi ktoś szybko odpowiedzieć co stanie się jeśli kabelek od potencjometru klapy spiętrzającej zostanie odłączony?? Chodzi o to, ze dzisiaj grzebałem trochę pod maską... między innymi udało mi się naprawić czujnik ciśnienia oleju, a raczej wyczyścić styki przy kabelku i pomogło;) Pomyślałem, że może od razu sprawdzę inne kabelki, w tym właśnie już wspominany ten od potencjometru klapy.... i tak jak nie było tego efektu, tak teraz potrafią mi się zawieszać obroty, wskakiwać na 2000, a nawet 3500... czy możliwe, ze do tej pory potencjometr nie działał, bo styki były zaśniedziałe, a kiedy działa i jest zepsuty??;) Wiec to do czego dążę... jaki jest efekt odłączonego kabelka przy potencjometrze??:)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 17, 2006 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Meeta pisze:
jaki jest efekt odłączonego kabelka przy potencjometrze

Sterownik przechodzi w tzw., stan awaryjny - czyli nastawnik wolnych obrotów jest w swoim zwrotnym położeniu.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zmierz napiecie na regulatorze wolnych obrotow. Jezeli na jednej koncowce jest 12V a na drugiej cos pomiedzy 0 a 12V (napiecie plywa) to uklad dziala ale moze miec problemy z ktoryms z czujnikow. Jezeli na obu jest 12V to jest w trybie awaryjnym badz zepsuty. Jezeli na obydwu jest zero to zajzyj do srebrnego przekaznika.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 07, 2007 4:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam, na wstępie wszystkiego dobrego w nowym roku życzę wszystkim (trochę póżno ale zawsze) chciałbym podsumować temat dla zainteresowanych w przyszłości tak jak pisałem w poprzednim poscie po wymianie rozdzielacza paliwa i przepływomierza problemy w moim "mieću" ustąpiły lecz nie do końca, otóż mam rozwiązanie tego problemu tz. istnieją dwa rodzaje potencjometrów jedne (starsze modele)mają "kremową " płytkę od spodu drugie są czerwono- zielone i one mają różne parametry tak że jeśli założymy ten niewłaściwy to możemy ustawiać dzień i noc a póżniej jeszcze jeden dzień i noc i tak tego nie ustawimy bo nie ma takiej możliwości o czym sam się przekonałem i śpieszę podzielić się tym z szanownym forum może komuś kiedyś ta informacja się przyda i zaoszczędzi mu wieeeeele czasu i nerwów POZDRAWIAM ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 22, 2007 12:54 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
WITAM , chciałem dodać na zakończenie tematu że znalazłem w końcu przyczynę "braku mocy" i tego że palił 16-20 litrów na 100 km otóż wymieniłem jeszcze raz regulator ciśnienia paliwa bo poprzedni który kupiłem okazał się być też zepsuty, pieprzony sprzedawca wcisnął mi lipe i zafundował mi przez to dłłłłłuuuugie grzebanie w silniku plus jeszcze kilka innych zbędnych wydatków (to dla niego [puke2] ) teraz jest ok chociaż teraz zaczeły mi się problemy z wolnymi obrotami na rozgrzanym silniku ma tak niskie że gaśnie po zdjęciu nogi z gazu , jakieś pechowy ten merc :evil: . pozdrawiam . ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl