MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 1:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr paź 25, 2006 10:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Nie ma za co :)

Obrazek
Obrazek

cwrobert pisze:
ponieważ wystają z niego włókna

Skoro wystają z niego włókna to znaczy że jest wybity i na 90% to on hałasuje. Wał raczej musi być zdjęty/cofnięty. Jeśli długo tak jeździłeś może do tego dojść wybita tulejka centrująca lub inny element wału. poszukaj na forum, ktoś już opisywał jak przebiegała wymiana tego gumowego łącznika.

OT:
WOW to mój 501 post. Jak ten czas leci...

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 4:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 19, 2006 3:00 pm
Posty: 11
Dzisiaj wymieniłem gumowy łącznik (wykonał mechanik), był w fatalnym stanie. Oczywiście nie on był powodem hałasu (warczenia), mechanik stwierdził jednoznacznie że powodem jest amortyzatorek napinacza paska. Sugerował sprawdzenie pozostałych elementów napinacza. Myślę jednak że wystarczy wymienić tylko ten amortyzatorek, bo do tej roboty nie trzeba ściągać chłodnicy. Patrzyłem na pracujący mechanizm i nie widać aby z paskiem coś się działo (nierówne prowadzenie po dodaniu gazu)itp. Dlatego zakładam że rolki są w porządku i nie ma potrzeby teraz wymieniać wpadając w spore koszty. Mam nadzieję że sam będę w stanie wymienić amortyzatorek - odkręcając go chyba sprężyna nie spowoduje komplikacji?
Czy ktoś to robił.???
Pozdrawiam :)

_________________
Mercedes W124 250D 1989r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 4:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Tak, bedziesz musial zdjac smiglo wentylatora i wtedy dopiero odkrecisz dolne mocowanie amortyzatorka.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 4:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
cwrobert pisze:
musi być zdejmowany wał?

Nie tylko trzeba wykręcić podporę wału aby było troszkę luzu do wymiany przegubu
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
szeryf pisze:
Tak, bedziesz musial zdjac smiglo wentylatora i wtedy dopiero odkrecisz dolne mocowanie amortyzatorka.


???

ja w swoim W 124 200D wymieniłem bez zdejmowania śmigła :lol: (było zapieczone) czas pracy ok.25min bo chciałem najpierw kombinować ze śmigłem :oops: a wystarczyło tylko osłonę popuścić

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 3:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 19, 2006 3:00 pm
Posty: 11
Właśnie udało mi się wymienić amortyzatorek!! Nie musiałem odkręcać śmigła... Zdjąłem sprężynę przez co dolne mocowanie przesunęło się razem z kiwaczkiem ku górze, mogłem spokojnie wykręcić dolną śrubę mocującą amortyzator. Po zamontowaniu nowego amorka w dolnej części, naciągnąłem sprężynę (stając nogami na silniku) przy pomocy klucza żabkowego , następnie przykręciłem górne mocowanie. Cała robota trwała ok. 15min. Uzyskałem oczekiwany efekt - nie słychać żadnego chrobotania (warczenia) w dolnych przedziałach obrotów silnika. Pełny sukces!!!
Dziękuje wszystkim za pomoc, w większości Wasze porady były trafione w dziesiątkę. Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W124 250D 1989r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 9:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
cwrobert pisze:
Właśnie udało mi się wymienić amortyzatorek!



o jakim amortyzatorku tu jest mowa?! bo ne kumam i gdzie on siedzi? jest to ten taki krotki,czarnawy na samam przodzie silnika za wentylatorem...? :oops: :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 9:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw paź 19, 2006 3:00 pm
Posty: 11
Dokładnie tak.

_________________
Mercedes W124 250D 1989r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 28, 2006 1:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Cytuj:
Dokładnie tak


dzieki za potwierdzenie moich przypuszczen...! [ok]

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 8:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
aegm pisze:
o jakim amortyzatorku tu jest mowa?! bo ne kumam i gdzie on siedzi? jest to ten taki krotki,czarnawy na samam przodzie silnika za wentylatorem...?


ale tam za wentylatorem sa, przynajmniej u mnie 2 takie male amortyzatorki! jeden po prawej dluzszy i zaraz troche po lewej nizej taki malutki krotki. to ktory ty wymieniles...?

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 09, 2006 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
aegm pisze:
ale tam za wentylatorem sa, przynajmniej u mnie 2 takie male amortyzatorki! jeden po prawej dluzszy i zaraz troche po lewej nizej taki malutki krotki. to ktory ty wymieniles...?

pozdr.


ten "drugi" to nie amorek tylko spręzyna :lol:
popatrz dokładnie

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 3:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
stop pisze:
ten "drugi" to nie amorek tylko spręzyna
popatrz dokładnie


no faktycznie!ten dluzszy to sprezyna w takiej jakby gumowo-plastikowej obudowie! to ja mam to wymienic czy ten drugi krotszy amorek, bo juz zglupialem...?!
:-? :roll:

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 13, 2006 8:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 24, 2005 11:21 pm
Posty: 123
Lokalizacja: mpl
aegm pisze:
... to ja mam to wymienic czy ten drugi krotszy amorek, bo juz zglupialem...?!
:-? :roll:


wymień amorek
polecam podczas wymiany sprawdzić cały układ napinacza w szczególności łożysko na rolce
ja na nowym amorku zrobiłem ok. 5tyś km i już zaczynam go słyszeć i teraz tak sobie myślę że chyba rolka też była do wymiany a ja nie sprawdziłem i to ona może powodować szybsze zużycie amorka :x

_________________
MB W124 200D - GROSZEK (SMAŻONY) ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 15, 2006 11:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 06, 2006 3:55 pm
Posty: 6
....mam dokladnie to samo co Martini. Jezdze tak juz ponad rok, zaliczyłem kilku mechaników, każdy wydał inna diagnoże, żadna nie okazała się trafna. :[

_________________
MB W124 2,0D 87 rok


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 02, 2007 11:33 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
stop pisze:
aegm pisze:
... to ja mam to wymienic czy ten drugi krotszy amorek, bo juz zglupialem...?!
:-? :roll:


wymień amorek
polecam podczas wymiany sprawdzić cały układ napinacza w szczególności łożysko na rolce
ja na nowym amorku zrobiłem ok. 5tyś km i już zaczynam go słyszeć i teraz tak sobie myślę że chyba rolka też była do wymiany a ja nie sprawdziłem i to ona może powodować szybsze zużycie amorka :x


witam!
i tak po wymianie tego amorka, o ktorym caly czas mowa meczace "brzeczenie" ustapilo. :roll: wymienilem tez za twoja porada lozysko na rolce bo bylo juz dosc mocno wyeksploatowane i piszczalo dziwnie. rolki nie wymienilem,bo nie mieli na skladzie choc wg.majstra tez za jakis czas bedzie trzeba wymienic bo lekko szumi,ale nie tak strasznie tak ze mysle, ze jeszcze troche pociagnie.ale sie ciesze, ze ten odglos buczenia i piszczenia lozyska juz zostal zniwelowany,bo wkurzalo mnie to bardzo :-?
koszt to: amorek ok.150zl+lozysko ok.80zl i ok.1,5godziny roboty=swiety spokoj i o wiele lepsza kultura pracy silnika :)

dzieki za porady wszystkim i pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl