MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 1:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 09, 2006 9:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Witam! Mój problem z wolnymi wciąż nie rozwiązany, ale kolejne odkrycie, silnik gaśnie na wolnych obrotach tylko przy skręcaniu w lewo, w prawo trzyma równiutkie obroty i nic. Myślę jaki powód i nic mi do głowy nie przychodzi? Jakieś pomysły? Tylko nie piszcie żebym nie skręcał w lewo :cry:

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 10:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Pewnie jakis przewod (moze od podcisnienia czy cos) padl... skrecajac w lewo dziura sie "otwiera" a w prawo nie [zlosnik] Albo cos go przyciska...

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 09, 2006 11:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Czasem ,a z reguły zawsze warto skorzystać z wyszukiwarki [zlosnik]

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... kr%EAcaniu

Temat był wałkowany i to całkiem niedawno..... [oczko]

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 10, 2006 7:37 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
ciekawe sygestie...

ale moim zdaniem najrozsadniejsza sprawa byloby to ze wspomaganie zaciaga - a obroty wtedy spadaj...

hmmm, ale to chyba "a kind of magic " :P

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 10, 2006 8:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Zacznij lepiej od regulacji mieszanki LPG.
W parownikach miesznką steruje naprężenie membrany..
Więc czym bardziej jest naprężona tym mniej bogata mieszanka, ale szybciej reaguje (auto ma kopa).
Szkopół polega na tym, że trzeba znaleźć "złoty środek":
Dobrze naprężona (ale nie za bardzo - mało bogata może powoidować strzał) wersus dość bogata mieszanka (membrana mniej napręzona).
Dobry gazownik Ci to ustawi z przyrządem - musi być dobry, bo to nie jest tak, że ustawiasz lanmbdę 1 i CO 0.2, trzeba też zwrócić uwagę jak pracuje silnik.

W wątku, który był już cytowany, jest wyjaśnine, że źle wyregulowana mieszanka (naprężenie membramy) lub stary parownik (zuzyta membrana) może powodować objawy gaśnięcia na zakręcie.
Sumując to z kłopotami na wolnych obrotach - zacznij od regulacji w porządnym zakładzie lub/i naprawy parowbnika - w zaleznosci od przebiegu.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 10, 2006 1:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
melios pisze:
silnik gaśnie na wolnych obrotach tylko przy skręcaniu w lewo, w prawo trzyma równiutkie obroty i nic.

czyli normalna rzecz [zlosnik] zapodaj foto parownika
są 2/3 regulacje na parowniku w zależności od modelu bo cła reszta działa na podobnej zasadzie tylko osprzętem sięróżnią
jeżeli masz wewnętrzną sztywność śprężyny membramy to ona jest trafiona jeżeli nie to tylko kwestia regulacji i po problemie [zlosnik] gazownik z "jajami" a nie wymieniacz powinien zrobić to w ok.2-5 minut
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 11, 2006 12:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Wiatm! Parownik jak i cała instalacja raczej jeszcze się nie zużyła, bo ma około 1 miesiąca. Byłem dziś u gazownika, nie był zaskoczony, stwierdził, że żadko ale zdarza się. Umówił się ze mną na czwartek, ma w parownik wmonotować jakiś bajer który uniemożliwi odchylanie skrajne membran, czy coś takiego. Sczerze mówiąc nie bardzo sobie to wyobrażam, ale zobaczę co gośźć wymyśli- jest jednym z lepsztch w okolicy, więc może się cosk=ik na tym zna. Dam znać jak poszło i wdzięczny bęę za dodatkowe rady. Wiedzy nigdy za dużo.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH DORADCÓW

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 6:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
melios pisze:
Wiatm! Parownik jak i cała instalacja raczej jeszcze się nie zużyła, bo ma około 1 miesiąca. Byłem dziś u gazownika, nie był zaskoczony, stwierdził, że żadko ale zdarza się. Umówił się ze mną na czwartek, ma w parownik wmonotować jakiś bajer który uniemożliwi odchylanie skrajne membran, czy coś takiego. Sczerze mówiąc nie bardzo sobie to wyobrażam, ale zobaczę co gośźć wymyśli- jest jednym z lepsztch w okolicy, więc może się cosk=ik na tym zna. Dam znać jak poszło i wdzięczny bęę za dodatkowe rady. Wiedzy nigdy za dużo.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH DORADCÓW


Będę wdzięczny jesli napiszesz co pomogło. To ja własnie założyłem ten cytowany wątek, i do tej pory tego nie naprawiłem także jestem ciekawy jak można usunąć tą usterkę...

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 6:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Co do gazownika to najpierw wyregukował mieszankę, pozniej wkręcił w parownik w miejscu jakieś oryginalnej sróbki inną taką z wystającym do środka trzpieniem, który miał uniemożliwić mebranie to chwilowe przytykanie gazu (na mebranę w czsie skrętu działa siła odśrodkowa). Niestety do końca nie pomogło. Ostatecznie podkręcił obroty na gazie tak gdzieś w okolicy1100-1200 i teraz w trakcie skrętów obroty spadają tak do 700-800, ale silnik nie gaśnie i można jeżdzić bez stresów :-? Nie mogę jeszcze pisać, że zakończyłem walkę bo przy okazji wyszło, że Lambda jest walnięta. Już ja wymieniłem, ale w zwiąku z tym byłem jeszcze raz na regulacji i teraz gazownik stwierdził, że wymieni mi mikser na inny, bo ten cosik za dużo powietrza podaje. Jesem z nim umówiony na przyszły tydzień.

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 26, 2006 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 31, 2006 1:04 pm
Posty: 135
Lokalizacja: DOLNY ŚlĄSK
Mikser wymieniony na taki z mniejszą szczeliną, którą dochodzi powietrze, mieszaneczka jeszcze raz wyregulowna, aczkolwiek obroty na gaziorku wyzsze niż na bezynie, tak gdzieś 1100-1200, ale da się to przezyć- za to nie gaśnie, chodzi równiutko i prawie nie czuć różnicy w mocy.

_________________
MB 124 200E SportLine + LPG rok 1991

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 9:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
melios pisze:
prawie nie czuć różnicy w mocy.


Bo masz bardzo przytkany dolot tym nowym mieszalnikiem i silnik sie dusi na Pb [zlosnik]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 9:59 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
TReneR pisze:
Bo masz bardzo przytkany dolot tym nowym mieszalnikiem i silnik sie dusi na Pb

chyba mi tym stwierdzeniem rozje.....ś konstrukcję [szalone]
:roll: ???????????czyli nie kumam! możesz to jakoś wyjaśnić?!? tak z polskiego na nasze????? :roll:
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 10:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Mam dokladnie to samo na gazie w Audi 100 C4 2,3 na Ke-Jetroniku.
Gasnie przy hamowaniu i skrecaniu w lewo.
Cuda jakies, w dwu roznych autach? :D

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 11:09 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
holyfido pisze:
Gasnie przy hamowaniu i skrecaniu w lewo.

Jeszcze raz sprawa wydląda tak:
jedne parowniki/reduktory mają ręczną regulację sztywności/bezwładności membramy
Obrazek
i to jest regulowane z łapy!!!
lub niby z automatu (sprężyny) pod warunkiem że jest dostatecznie sztywna i/lub niwytrzepana (tak jak w zawieszeniu) i nie cuduje na zakrętach
Obrazek
1-pod pokrywą jest spręzyna ustalająca (można ją delikatnie rozciągnąć lub wymienić)
2-otwory - połączenie z atmosferą dla wyrównywania ciśnień w parowniku
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wojtyla pisze:
:roll: ???????????czyli nie kumam! możesz to jakoś wyjaśnić?!? tak z polskiego na nasze????? :roll:
pozdro


Nie widzialem Twojego miksera ale kazde takie urzadzenie wsadzone w gardziej przeplywomierza ogranicza objetosc przeplywajacego powietrza - a jak sam stwierdziles nowy ma mniejsza szczeline przeplywu niz stary... to tak jakbys jezdzil z zapchanym filtrem powietrza.
Porownaj jak jezdzi auto na Pb z i bez miksera. ;)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl