MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 12:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 29, 2006 1:24 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Witam
Prośba do znawców SEC-a. Nie mogę odpalić silnika, tzn silnik odpala ale chodzi tylko chwilkę ( 1, 2 sek ) i gaśnie. Auto nie było odpalane prawie rok.
I drugie pytanko - jakie powinno być ciśnienie oleju na wskaźniku, oczywiście po odpaleniu auta.
Pozdrawiam

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 11:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nadadzą Ci się wszystkie opisy silników z K-Jetronic. Kilkakrotnie była podawana lista elementów do sprzwdzenia.
Słowa kluczowe: odpal* lub pal* lub rozru* + zimn*. Opcjonalnie K-Je* M102, M110, ewentualnie M116, M117.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 9:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Dzięki, sprawdzam właśnie. Ale na razie nikt nie miał takich objawów z silnikiem ( mój to M 116 ). Wydaje mi się jednak, że będzie to sprawa związana i alarmem. Ten samochód stał pół roku bez akumulatora i może po prostu trzeba go zresetować, czy coś tam. Od tego zacznę, jak znajdę centralkę [zlosnikz]
Pozdrawiam

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 11:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Ten objaw coś mi przypomina . Dokładnie tak właśnie zachowywał się po dłuższym postoju (co prawda 300SE) kolegi jak miał "zimny lut" w układzie przekaźnika pompy paliwa. Przekaźnik łapał tylko na czas włączenia rozrusznika. Po puszczeniu kluczyka pracował 1-2 sekundy na "ciśnieniu" w układzie.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 7:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Myślę jednak że to ma związek z alarmem czy immo. Sam. wyposażony jest w alarm boscha uzbrajany kluczykiem z zewnątrz (pewnie ma tyle samo lat co auto : ))). Jak znajdę centralkę to może jakoś zresetuję to cudo. W każdym razie zanim zacznę grzebać w K-je to spróbuję pokombinować z tym alarmem, a moze są jeszcze jakieś inne sugestie? Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Ps w sprawie suchego lodu w układzie przekaźnika pompy. Wszystko jest tam orginalne, nie widać śladów żadnych napraw. Sam przekaźniki jest dobry.

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 8:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
yotpe pisze:
Wszystko jest tam orginalne, nie widać śladów żadnych napraw. Sam przekaźniki jest dobry.

No właśnie na tym polega problem że wszystko wygląda jak z fabryki a prąd nie płynie. Tworza związki chemiczne cyny które (jak utlenione aluminium) są izolatorami.
yotpe pisze:
Wszystko jest tam orginalne, nie widać śladów żadnych napraw.

Tym bardziej czas na ingerencję. Po tylu latach nie ma siły - mają prawo być "zimne" luty.

P.S. Wcale nie upieram się że mam rację. Ale warto dać do przelutowania ten przekaźnik - uniknie się ewentualnych kłopotów w przyszłości. Ktoś kto umie lutować nic na pewno nie zepsuje. :)

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 8:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Dzięki.
Ok spróbuję z tym przekaźnikiem
Pozdrowienia

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 9:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Przekaźnik sprawdzony, jest OK. Co dalej?
Pozdrawiam

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 10:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
AndyS pisze:
kolegi jak miał "zimny lut" w układzie przekaźnika pompy paliwa

yotpe pisze:
w sprawie suchego lodu w układzie przekaźnika pompy

Widzę, że kompletnie nie przeszkadzacie sobie w tej rozmowie... :)))ppp

yotpe: Sprawdz czy pompka pompuje, może rzeczywiście coś Ci się rozlutowało. Da się pewnie usłyszeć z tyłu po prawej stronie czy pompka pracuje.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 10:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Jak włączę zapłon, słychać pracującą pompę. Słyszę też jak pompa pracuje po włączeniu vebasto. Silnik odpala na 2 sek. i gaśnie.

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 10:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Chyba potrzeba więcej danych. Czy jak przytrzymasz gaz, to też gaśnie? Jakie są obroty przez ten moment. kiedy pracuje?

O oleju poszukaj olej* + ciśnie* ewent. silni*

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 3:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Jak przytrzymam gaz to też gaśnie. Niezależnie co robię gaśnie po 1-2 sek. Obroty w tym czasie dochodzą do 1000. Chętnie zwarłbym styki na przekaźniku pompy ale nie wiem jakie styki zmostkować (w gnieździe przekaźnika). Gdyby odpalił, to potwierdziłoby to moje przypuszczenie, że coś odłącza przekaźnik pompy np alarm
pozdro <br>Dodano po 1 godzinach. 50 minutach.:<br> Zmostkowałem złącza przekaźnika 87 i 30. Pompa pracuje cały czas. Próba odpalenia - 2 sek pracy silnika :-?
Problem leży gdzie indziej.

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 5:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 1:16 am
Posty: 14
Auto odpalone. Brak zasilania na centralce alarmu (zaśniedziałe styki). Po oczyszczeniu styków, alarm można było odblokować i auto odpaliło za pierwszym razem (pięknie mruczy [zlosnik] ) Dzięki za wszystkie podpowiedzi,
pozdrawiam

_________________
MB W126 380 SEC 1984r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl