MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 9:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 03, 2006 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
poniewaz zbliza sie ciezki okres dla diesli co mozna dolac do paliwa zeby nie wytracila sie parafina z ropy????
w ksiazce serwisowej jest napisane w jakich proporcjach to sie robi ale jakos nie moge tego rozszyfrowac
chodzi mi ile mozna dolac np. benzyny do ropy na zbiornik zeby nie zaszkodzilo to silnikowi ??
MB 124 300D 1991

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 10:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Z instrukcji uzytkownika doczytałem, że:
- najlepiej używać specjalnych "ulepszaczy" do paliwa;
- w przypadku braku "ulepszacza" można stosować naftę lub w ostateczności zwykłą benzynę;
- maksymalny dodatek nafty: 50% mieszanki;
- maksymalny dodatek benzyny bezołowiowej: 20% mieszanki;
- dodawać jak się da najmniej, wartosci maksymalne podaje tabela:

temp # pal. letnie # dodatek% # pal. zimowe # dodatek%
0 do -15 # 80% # 20% # 100% # 0
-15 do -23 # 50% # 50% # 100% # 0
-23 do -30 # 0 # 0 # 80% # 20%
-30 do -35 # 0 # 0 # 50% # 50% (nafta)
(benzyny dodawać max. 20%!)

Zaleca się przygotowanie mieszaniny w karnistrze i wlanie jej do zbiornika, po czy pozostawienie na chwile chodzącego silnika, żeby został wypełniony cały układ paliwowy.

PS. W instrukcji jest mowa o paliwie zimowym dwu rodzajów: do -15 i do -23. Stad taki a nie inny układ tabeli. W Polsce mamy paliwo zimowe chyba o innej temperaturze gwarantowanej, stąd trzeba samodzielnie modyfikowac tabelę na własne potrzeby.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Z tym paliwem zimowym to bym uważał,
ostatniej zimy to w nowych autkach paliwko pozamarzało.

Ja osobiście używam chyba szwedzkiego dodatku Skyd - i jak do tej pory nie miałem problemów przy największych mrozach

Pozdrawaim
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 9:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
http://allegro.pl/item138982512_dodatek ... arrow.html
taki
robi sie z niego galareta jak postoi w zamrazarce .. robimy jeszcze test po zmieszaniu go z ON i zobaczymy czy tez bedzie galareta .

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 10:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Woda tez zamarza w zamrazalce, ale dodaj 3 lyzki soli na szklanke i co ? [zlosnik]

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 10:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Dokładnie taki

Fakt, że ostatniej zimy zrobiła mi się galareta, jednak pare lat wczesniej jak miałem 123 też używałem i nic się z nim nie działo cały czas był płynny.

Fakt jest taki że jak raz w nocy temp spadła ponad -30 a autko stało na dworze to po paru kręceniach odpaliło, a wiem że nowe autka ciągali bo nie odpaliły.

Odnośnie galaretki to pytanie czy nas przypadkiem ktoś w bambuko nie robi i robi z 1 buteleczki dwie dolewając czegoś innego./ ale to tylko domniemania/
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 9:36 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn paź 02, 2006 2:39 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Wszystko jest w porządku. Galaretka może się zrobić, kiedy specyfik jest "solo". PO dodaniu do paliwa, kiedy zajdą odpowiednie reakcje, nie następuje już przechodzenie do postaci półstałej.
Ja sam z kolei testuję taki błękitny, polski środek kupiony na stacji BP. Tani - 14 zł, mieszamy 1:500 lub 1:1000, zależnie od rodzaju paliwa.

_________________
E250 Diesel '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 2:20 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
wiedzmin pisze:
http://allegro.pl/item138982512_dodatek_do_diesla_black_arrow.html
taki
robi sie z niego galareta jak postoi w zamrazarce .. robimy jeszcze test po zmieszaniu go z ON i zobaczymy czy tez bedzie galareta .

Ja mam Skyyd, jednak troszke inny, ale jest on klarowny, a ten to jakiś podejrzany mi sie wydaje...
Poza tym mam znajomego w Norwegi, bo to zdaje sie Skandynawski produkt i podobno tam kosztuje to około 50 PLN, myśle, ze moze jadnak za 1litr. wszystko sie okaze juz niedługo, jak przyjedzie :lol: bo ma wziąść buteleczkę

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 8:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Z innego forum;
"SKYYD to środek uszlachetniający do paliwa dla silników diesla produkcji norweskiej. Generalnie zapobiega wytrącaniu się parafiny w niskich temperaturach, a wiadomo, że nasze zimowe paliwo można o kant tyłka potłuc.Kosztuje około 32zł. Jeden litr wystarczy na 1000litrów"

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 3:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
wiedzmin pisze:
http://allegro.pl/item138982512_dodatek_do_diesla_black_arrow.html
taki

A i zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo [zlosnik] pewnie o 5l/100km w mieście, pewnie Ci, którzy mieli kiedyś auta na ropkę nie wyjeżdżali zimą bo nie było takich dodatków, czerwone też miało zamarzać i niszczyć motory [zlosnik]
leopold pisze:
Z instrukcji uzytkownika doczytałem, że:

Z książki napraw np. 123 D wyczytałem kiedyś, że właśnie zwykłą benę należy wlać w proporcjach podanych w tabeli ....... a negatywnym skutkiem może być lekka utrata mocy z uwagi na niewłaściwe paliwo(mieszankę)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 3:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wojtyla pisze:
leopold pisze:
Z instrukcji uzytkownika doczytałem, że:

Z książki napraw np. 123 D wyczytałem kiedyś, że właśnie zwykłą benę należy wlać w proporcjach podanych w tabeli ....... a negatywnym skutkiem może być lekka utrata mocy z uwagi na niewłaściwe paliwo(mieszankę)
pozdro

Witam,
chłopcy ze Stuttgartu - a kto jak kto, ale oni znają się na silnikach MB - jako rozwiązanie najlepsze w instrukcji użytkowania zalecają jednak specjalne "ulepszacze" paliwa, natomiast dolewanie nafty i benzyny jest wg. nich tylko rozwiązaniem zastępczym.
No i jeszcze "zwykła benzyna", o której piszesz, powinna być wg. nich benzyną bezołowiową.... czyżby miało to jakiś związek z katalizatorem?
Pozostaję z wyrazami szacunku, oczytany Leopold

PS. Chłopcy ze Stuttgartu jako jedyny skutek negatywny dodania benzyny do ropu podają wzrost wybuchowości takiej mieszanki :). Nie znam się na silnikach za bardzo, ale w odróżnieniu od benzynowców diesle nie pracują na mieszance stachiometrycznej lecz z dużym nadmiarem powietrza, a ilość energii na jednostkę masy benzyny jest nawet większa niż ropy. Biorąc więc nawet pod uwagę niewielkie różnice w gęstości tych dwu paliw, może być tak, ale to tylko moje przypuszczenia, że w normalnej jeździe nie ma żadnej wyczuwalnej zmiany (oczywiście mówimy o zabytkach klasy 124/190).

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 07, 2006 6:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
Mam pytanko. Jak wygląda sprawa zima w nowych silnikach diesla. CHodzi mi konkternie o vw 1.9SDI. Zaznaczam, ze autko codziennie stoi w garażu. Czy wskazane jest dodawanie uszlachetniaczy takich jak SKYDE???

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 7:31 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam,
generalnie jest tak, że im nowocześniejszy silnik, tym ma większe wymagania co do jakości i czystości paliwa. Szczególnej uwagi wymagają silniki VW z pompowtryskiwaczami , tu już obowiązkowo paliwo musi być najwyższej jakości. Wydaje mi się, że paliwo należy kupować na zaufanej, markowej stacji i przy większych ochłodzeniach dodawać dobry dodatek - natomiast nie warto bawić się w żadne "mieszanki".
Pozostaję z wyrazami szacunku, Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 8:35 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
leopold pisze:
Chłopcy ze Stuttgartu jako jedyny skutek negatywny dodania benzyny do ropu podają wzrost wybuchowości takiej mieszanki


leopold pisze:
(oczywiście mówimy o zabytkach klasy 124/190).

Dlatego te motory mają komory wstępne czyli co byś nie wlał to i tak pojedzie jedyny warunek - musi się świecić (palić)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 08, 2006 9:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wojtyla pisze:
(...) co byś nie wlał to i tak pojedzie jedyny warunek - musi się świecić (palić)
pozdro

Tak jest!
Najpierw pyr, pyr, pyr jedziemy na karkóweczkę z fryteczkami i sałatką, no, może być do tego jeszcze jedno małe bezalkoholowe, a potem bul, bul, bul resztki oleju po smażeniu do zbiorniczka i wracamy gratis do domciu :)
Pozdrawia rozmażony Leopold

PS. Tak naprawdę, to klekota poję na Shellu, w ostateczności na Orlenie...

PS2. Ciekawostka:
Padła mi świeca żarowa. No więc podymałem do mechanika, i oczytany jak norka na naszym forum, zaproponowałem zrzucenie kolektora, wymianę wszystkich świec, uszczelki kolektora itd. No i mechanik wyśmiał mnie (acz kulturalnie)... Wziął 3 dziwaczne instrumenty chirurgiczne, 2 minuty to trwało i nowa Beru za 60 zł z usługą została założona. Jak się kiedyś skopci następna, to Pan przyjedzie znowu... I myślę, że facet ma 100% racji.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl