MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 14, 2006 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Witam

Zalozylem dzis do swojego auta BLOSa [zlosnikz]
Jestem jeszcze przed regulacja na analizatorze spalin
A pierwsze wrazenia sa nastepujace:
-ułatwienie rozruchu, auto pali t.j wczesniej gdy nie bylo gazu
-bardzo dobra stabilizacja wolnych obrotów (np.przy zmianie z N na D praktycznie minimalny spadek obrotow mniej jak 100/min oraz w czasie jazdy nie ma mowy o zgasnieciu przy hamowaniu choc wczesniej tezz nie gasl ;) )
-auto na gazie wkreca sie zwawiej i szybciej reaguje za zmiane poloznia pedalu gazu ale prawdziwa zmniana jest na benzynie gdzie naprawde czuc ze dolot zostal odetkany, zobaczymy jak bedzie na LPG po regulacji
-zuzycie gazu postaram sie porownac jak zrobie z 500km

Pozniej wrzuce fotki jak to wyglada pod maska

Pozdrawiam

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 4:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
No nareszcie ktos na tym forum moze sie tym pochwalic :)
Cichy_82 powiedz mi, jaka masz instalacje, ktorej generacji?
Co zrobiles z tzw silnikiem krokowym na wezu miedzy parownikiem a mikserem (o ile go miales-zawor nie parownik czy mikser :) ) ?
Czemu mieszkasz tak daleko ? :) Cholera, szukam kogos z Wroclawia lub okolic, kto zamontowal sobie sam Blosa w MB...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 4:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
wpelczarski pisze:
Cholera, szukam kogos z Wroclawia lub okolic

Poszukaj na mb.org.pl ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 5:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Dzieki, w wolnej chwili zerkne :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 5:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 4fb03d5e42
Tutaj sporo informacji Gazowo-Blosowych.
Link długi jak wątek:P
Ja jeszcze nie przebrnąłem. ;)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 6:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dawno daaawno kiedy nie było kommputerów sterujących LPG BLOS (wtedy nie dokłądnie nazywał się tak) był rozwiązaniem, które po odpowiednim i długotrwałym strojeniu pozwalało uzyskać właściwy skład mieszanki w pełnym zkresie obrotów.
Potem nastało sterowanie na lamde i o blosie zapomniano, bo ma kilka wad - jest mechaniczny i się zużywa, musi być wyjątkowo precyzyjnie zmontowany i zestrojony i jak pięknie się o nim pisze to już trudniej z działaniem.
Czy jest lepszy? - do własciwego działania mikesra potrzebne jest podciśnienie kompensowane reduktorem pozwalające zasysać gaz. W obu przypadkach wytworzenie podciśnienia wymaga zdławienia przelotu (nie ma cudów), w przypadku blosa poprostu jest możliwość kontrolować to dokładnie na drodze całkowicie mechanicznej.
Dlaczego się chwali BLOS - raklama, ja się produkuje to ktoś to musi kupić (co ciekawe kiedyś było wiele rodzajów przekrojów teraz jest 3).
Porównuje się go często z niewłaściwie zamontowaną instalacją, żle dobrany mikser itd.

Pozdrawiam Łukasz

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 6:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Z tym ze w przypadku miksera zwezenie jest dosc znaczne i wplywa to na prace na benzynie i gazie.. Z tego co ludzie pisza, to nawet niewyregulowany na analizatorze blos sprawuje sie calkiem poprawnie pozwalajac silnikowi lepiej oddychac. Do tego sprawa dolotu powietrza (nie trzeba nic przyslaniac ani odginac bo za duzo powietrza) itd.. Poza tym w silniki naszych MB da sie wszczepic tylko instalacje II generacji, wiec z ta dokladna regulacja w oparciu o lambde bylbym dosc ostrozny... Praktyka pokazuje ze roznie to dziala, a objawy sa przewaznie podobne u wszystkich..
Prawda jest taka, ze malo ludzi ma zamontowanego BLOSa wiec jednako malo ludzi ma jeszcze klopoty z instalacjami w niego zaopatrzonymi..
Z niecierpliwoscia czekam na kolejne wypowiedzi uzytkownikow tego "topornego" urzadzenia w MB..
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 6:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 4fb03d5e42
Tutaj sporo informacji Gazowo-Blosowych.
Link długi jak wątek:P
Ja jeszcze nie przebrnąłem. ;)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 6:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Wyglada to tak :

Obrazek

Cytuj:
Co zrobiles z tzw silnikiem krokowym na wezu miedzy parownikiem a mikserem


Miedzy parownikiem a blosem nie mam zadnego silniczka krokowego tylko waz

Instalacja byla wczesniej IIgiej genracji z w.w. silniczkiem, ktory usunalem :lol:

Parownik mam Zavolii w najmocniejszej wersji

Wczesniej mikser byl dosc dlugo i staranie dobierany i caly uklad dzialal poprawnie ( nie gasl, nie strzelal) ale dosc mocno ograniczal dolot powietrza wiec moc auta tez, BLOS wbrew temu co pisza tez ogranicza dolot ale juz nie tak drastycznie jak miksery, wielkosc tego dolotu jest wlasnie regulowana podcisnieniem w kolektorze ssacym

Cytuj:
Potem nastało sterowanie na lamde i o blosie zapomniano, bo ma kilka wad - jest mechaniczny i się zużywa, musi być wyjątkowo precyzyjnie zmontowany i zestrojony i jak pięknie się o nim pisze to już trudniej z działaniem


Zapomniano o nim gdyz w naszym kraju jest mozna powiedziec nielegalny instalacja gazowa w.g. przepisow musi miec sterowanie z sondy a w przypadku blos jest ono zbedne

Co do zuzywania sie rozmiawialem zanim zalozylem z uzytkownikami min. w.w. forum forda i jak narazie nikt nie narzekal na awaryjnosc

Ogolnie jestem bardzo zadowolony [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wiesz ja mówię tyle co wiem na ten temat :-), instalacja z mikserem też pozwala na właściwe wyregulowanie nawet ze śrubą na wężu. Zasłanianie dolotu i inne cuda to poprostu partactwo gazowników. A Blos jak Feniks z popiołów komuś się poprostu przypomniał.
Ja oczywście nie wątpię w jego zbawienne właściwości wątpię w to, że blos będzie właściwie zestrojony w to, że jest tak precyzyjny jak być powinien i trwały, ale ja ich nie sprzedaję ;-).

Pozdrawiam Łukasz

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Cichy_82 pisze:
wielkosc tego dolotu jest wlasnie regulowana podcisnieniem w kolektorze ssacym

A nie przeplywem powietrza? Z tego co czytalem i wydaje sie logiczne to Blos nie ma zwiazku z podcisnieniem...
:|
W kazdym razie ciesze sie ze chodzi Ci to dobrze.. Powiedz jak wygladala regulacja i ile sie z tym palowales ;)
Pozdrawiam!

P.S.
Mysle ze wlasnie ta prostota budowy Blosa jest zbawieniem dla takich silnikow jak nasze.. Im wiecej elektronicznych gadzetow, zaworkow, modulow i innych, tym wiecej rzeczy do zepsucia.. A tu wlasciwie oprocz samego blosa nie ma co sie zepsuc (no chyba ze siadzie parownik, ale to nie dzieje sie z dnia na dzien)... Wiec diagnoza tez jest pewniejsza..
Poza tym (wiem ze sie powtarzam) przemawia do mnie zmniejszenie oporow przez eliminacje kryzy w mikserze.. Pali mniej i jedzie lepiej...
Reszta to wydaje mi sie kwestia regulacji tylko...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Ostatnio zmieniony wt lis 14, 2006 7:14 pm przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
instalacja z mikserem też pozwala na właściwe wyregulowanie nawet ze śrubą na wężu. Zasłanianie dolotu i inne cuda to poprostu partactwo gazowników


Tu sie z Toba w 100% procentach zgadzam

Ale nie watpliwie przelot jest ograniczony dosc mocno !!!

BLOS nie zdzialal u mnie cudow ale widze duza poprawe t.j. pisalem wyzej

Jutro mam dostac gwizdek slit "A" czyli ten najwiekszy i bede sie dalej bawil w ustawianie

P.S. Ja tez nie zajmuje sie sprzedaza BLOSa ani innych elementow LPG

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Czytalem gdzies na forum ze przy mikserach to jest najczesciej tak, ze mamy odpowiednia mieszanke na wolnych obrotach i robi sie uboga na wyzszych... II generacja z elektrycznym silnikiem na wezu zmienia sklad w stosunku do obrotow, ale i tu nie ma reguly.. Pomijam braki wiedzy gazownikow w dostrojeniu komputera... Dzisiaj mi takowi regulowali moj zestaw i robili pomiar tylko dla wolnych i dla 3 tys... Reszta jest jak bozia da... I tutaj wydaje mi sie, ze jesli dobrac odpowiednia charakterystyke blosa (szczelina gwizdka), to da sie wyregulowac liniowy charakter skladu mieszanki... A to juz wiele. Drobne niedokladnosci i tak uchodza, bo zakres tolerancji jest dla silnikow calkiem duzy (dlatego i tak pracuja na zbyt bogatej czy tez zbyt ubogiej mieszance), ale przede wszystkim taki Blos podobno szybko reaguje na zmiany przeplywu ( z czym nie kazda instalacja II gen sobie dobrze radzi i pozniej bywa Bum)...
Dobra.. koniec pisania bajek :)
Cichy_82 czekamy na dalsze spostrzezenia, jako ze na tym forum nie bylo jeszcze odwaznych ;)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 7:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Powiedz jak wygladala regulacja i ile sie z tym palowales


Z regulacja bylo tak zainstalowalem BLOSa i wykrecilem na dzien dobry glowna srube w blosie ok.3 obroty plus rozkrecilem maksymalnie parownik

Po odpaleniu minimalnie podnioslem obroty tzn. ja ustawilem na parowniku

Dalej jazda probna i czulem ze mu troche brakuje wiec dalej sruba glowna az doszedlem do momentu ze bylo w miare OK

Pozniej pojechalem na analizator i tam przy 3.500/min ustawilem minimalna ilosc CO przy mozliwie najwiekszej CO2 tez ta sruba
(ogolnie zawartosc CO waha sie od 0.1 do 0.3 w calym zakresie obrtow), tej malej od biegu jalowego na blosie wogle narazie nie ruszlem

Jak narazie to by bylo na tyle i czekam na Isze wyniki spalania

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 9:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
ukaniu pisze:
A Blos jak Feniks z popiołów komuś się poprostu przypomniał.

Pozdrawiam Łukasz


Po pierwsze to w Polsce Blos byl praktycznie nieznany i kilka lat temu musial byc bardzo drogi, po drugie wg. aktualnych przepisow musi byc z elektroniką (bardzo drogi),[po trzecie obecnie koszt blosa i osprzetu do niego plus montaż to przynajmniej 500zl,a zwykly mixer kosztuje ok. 50 zł i po czwarte moim zdaniem jak zaczęto o nim głośno mowić to okazuje sie jednak,żę jest on jakimś panaceum na dolegliwości związane z nieprzystosowaniem KE Jet do zasilania lpg.

Niżej link do forum MB z tematem blosa

http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... b5ee#22804

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl