MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 9:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Cichy_82 pisze:
Wyglada to tak :


Wszystko fajnie ale stożek ssie Ci teraz ciepłe/gorace powietrze z komory silnika :-?
Trzeba by go przesunąć jakoś do przodu i na dól i najlepiej jeszcze odizolować jakąś osłoną od tego co wtłacza wentylator pod maskę.

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 10:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Wszystko fajnie ale stożek ssie Ci teraz ciepłe/gorace powietrze z komory silnika


Wiem :-? i musze cos z tym zrobic [zlosnikz]

Narazie chcialem zobaczyc jak sie BLOS ogolnie sprawuje i pozniej nanosic (o ile warto ;) ) dalsze poprawki

Pozdrawiam

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Na Allegro widzialem takie stozki z oslona.. moznaby poprowadzic rure z okolic chlodnicy (ja mam tam taki specjalny wlot) i polaczyc ja z oslona stozka.. wtedy bedzie ciagnal tylko i wylacznie powietrze zimne...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 7:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
wpelczarski pisze:
I tutaj wydaje mi sie, ze jesli dobrac odpowiednia charakterystyke blosa (szczelina gwizdka), to da sie wyregulowac liniowy charakter skladu mieszanki... A to juz wiele

To mnie zaskkoczyłeś... budowa BLOSa właśnie to zapewnia - stały stosunek powietrza do LPG ... a reguluje się tylko proporcje ... .
Oczywiscie trzeba mieć odpowiednio duży parownik ...

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 8:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
No doczekałem się tematu z BLOSEM w tytule. Mnie ten temat chodzi od dłuższego czasu po głowie. Lubie troche się pobawić w wolnej chwili i poeksperymentować. Chciałbym coś takiego założyć do mojej Pani (V8 5 literków).
Głównie chodzi mi o maksymalne zmniejszenie ograniczeń w dolocie, które wprowadza mikser.
W tym momencie mam założony u siebie mikser o średnicy przelotu 75mm. Standardowy to było bodajrze 55mm. A blos mi takiego przelotu nie da. Więć lęgnie się myśl żeby założyc dwa. I tu nasuwa mi sie pytanko: po co? Na tym mikserze który mam chodzi super, a przelot jest zbliżony do średnicy wlotu do filtra powietrza.
I tak sie borykam z myślami. Na pewno blos dałby mi liniowy przebieg składu mieszanki.
I takie to moje dywagacje, może ktoś z was już o tym wynalazku w V8 myślał?

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 6:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Pytanie do Cichy_82:
Jaką gumę założyłeś w miejsce "patelni" od oryginalnego filtra powietrza (słyszałem że pasuje od Golfa GT) ???
Nie mogę się doczakć pierwszych relacji dotyczących wyników spalania.

Pozdrawiam i powodzenia w przecieraniu szlaków z BLOSEM

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 7:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Jaką gumę założyłeś w miejsce "patelni" od oryginalnego filtra powietrza (słyszałem że pasuje od Golfa GT)


Ja zalozylem od jakiegos passata (przynajmniej tak twierdzil sprzedajacy) tzn. zrobilem to tak pojechalem na gielde samochodowa Lublin-Elizowka z suwmiarka i szukalem gumy z odpowiednia srednica [zlosnikz]

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 16, 2006 6:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ja też się przymierzam do instalacji blosa, skompletowałem już wszystko oprócz gumy od golfa GTI, będe ja miał w przyszłym tygodniu, wtedy też zaczne montaż blosa, swoją opinie też tu zamieszcze :roll:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 7:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
dziś zamontowałem blosa, ale efekt jest mizerny, na wolnych obrotach jakby brakowało mu gazu, kręciłem śrubkami na blosie ale to nic nie dawało, może trzeba podkręcić parownik, ale nie wiem którą śrubą kręcić, albo trzeba wymienić gwizdek[ slit] w blosie na rozmiar A, zresztą nie wiem jaki jest zamontowany teraz, jeśli ktoś ma przydatną wiedze prosze o pomoc :oops:

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
dziś zamontowałem blosa, ale efekt jest mizerny, na wolnych obrotach jakby brakowało mu gazu, kręciłem śrubkami na blosie ale to nic nie dawało, może trzeba podkręcić parownik


A jaki masz parownik ?? Czy aby nie za mały ?? Musisz go maksymalnie rozkrecic auto powinno sie wkrecac nawet na tym slabszym gwizdku, ja czulem roznice na korzysc wzgledem miksera

Generalnie ja sie ciagle bawie w ustawianie
Wczoraj zalozylem slit A (wczesniej byl D) auto obecnie wkreca sie zabojczo [zlosnik] ale Isze pomiary spalanie nie sa zadowalacjace :evil: ok.20litrow...
W poniedzialek znow musze pojechac na analizator [zlosnikz]

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 17, 2006 8:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
U mnie jest Lovato RG92 Elektronik, bynajmniej tak jest napisane w papierach <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A gdzie się rozkręca parownik??? [totalszok]

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 18, 2006 6:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
No cóż wszysko wychodzi na to, że musze wymienić też parownik, gdyż wszystkie regulacje nic nie dawały, gdy nim się przejechałem na gazie, to odczucie było podobne do jazdy W123 200D, a więc bardzo " mułowato".
Tylko teraz nie wiem jaki parownik kupić???
Z drugiej strony przy większym parowniku spalanie napewno nie zmaleje, nawet z blosem (tak sobie myśle), a przecież przy montażu blosa wielu osobą zależy również na zmniejszeniu spalania.
Nie wiem co teraz robić, troche już zainwestowałem??? :(

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 18, 2006 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Założenie parownika z większą wydajnością, nie oznacza wcale zwiększenia zużycia paliwa. Zwiększasz dynamikę całego ukłądu. Ważne jest by parownik miał zapas mocy, żeby nie pracował cały czas na tzw. maksa.
Ja miałem wcześniej w swoim autku jeden z wydajnością 140kW a potem dołożyłem drugi taki sam. Czyli mogę obsłużyć teoretycznie nawet 280kW. Auto ożyło, spalanie nie wzrosało, a wręcz nieco spadło. Zaznaczam, że auto ożyło bardzo. Fakt, że do tego założyłem jeszcze inny mikser itp.

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)

Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 18, 2006 7:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Na allegro znalazłem parownik BRC Eco Super dla silników o mocy od 120 do 235 kw, myślicie że będzie pasował???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 4:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Cichy_82 pisze:
Musisz go maksymalnie rozkrecic auto

???!!!
Do BLOSA:
Podstawowa zasada:
1.Między parownikiem a BLOSem nie powinno nic być, żadnych zaworów i silników krokowych.

2.Z reguły parowniki mają parę regulacji,ale najwazniejsza jest regulacja naprężenia membrany.
Czym mniej napręzona membrana tym "więcej" odparowuje gazu (bogata mieszanka) - tylko nie tędy droga - sflaczała membrana (bogato na wolnych) to muł..
Membrana powinna byc mocno naciagnieta, abyś czuł jak uderzasz w gaz, a nie czekał aż zacznie drżeć szybciej...
Regulujesz więc parownik na analizatorze a stosunek LPG do powietrza to zupełnie inna para kaloszy...ale powiązana. :-(

Ja ja bym miał BLOSa (może będe miał) to bym raczej zakręcił parownik (naciągnał membranę) i doregulował stosunkiem do powietrza na BLOSie.
Bez analizatora to trudno ...
Z analizatorem:
Wkręcasz na 3-4kobr/min i na BLOSie ustawiasz spalanie (lambda 1, CO 0.2-0.4, te dalsze nie pamietam ale ma być najwiecej)
przechodzisz do regulacji na wolnych - regulujesz na parowniku! te same wartosci coi wyżej...
sprawdzasz przy 3-4kobr/min - regulujesz na BLOSie
...
aż osiagniesz stałe wskazania w penym zakresie obrotów.

parownik możesz wymienić - powinien być co najmniej taki jak moc silnika - dla twojego BRC 140kW w zupełności wystarczy.
Zacznij jednak od regulacji.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl