MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 11, 2025 5:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zamiennik
Post: sob lis 18, 2006 7:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
proszę o podanie mi jaki typ silnika wersji DIESEL można zastosować do wersji 2.8 SE bez konieczności wymiany skrzyni biegów jak również jaki jest koszt zakupu w miarę dobrego DIESLA.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 12:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Na pewno nie bylo tego na forum?? Cos mnie sie zdaje ze o swapach juz bylo troszke pisane, ale jesli chodzi o przeszczep w tym konkretnym przypadku to raczej pasowaloby wymienic i skrzynie, komplet np od w124 300d albo i w123 jak ktos lubi dluuugo sie rozpedzac :) W sumie to nie wiem po co cos takiego robic, juz "lepiej" gaz zalozyc i sie cieszyc "w miare" oryginalnym MBekiem.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 10:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
beet pisze:
Na pewno nie bylo tego na forum?? Cos mnie sie zdaje ze o swapach juz bylo troszke pisane, ale jesli chodzi o przeszczep w tym konkretnym przypadku to raczej pasowaloby wymienic i skrzynie, komplet np od w124 300d albo i w123 jak ktos lubi dluuugo sie rozpedzac :) W sumie to nie wiem po co cos takiego robic, juz "lepiej" gaz zalozyc i sie cieszyc "w miare" oryginalnym MBekiem.


dokladnie :) jezeli masz silnik w dobrym stanie chyba nie ma sensu... przy cenach ropy jazda na LPG jest taka sama. 10 ON spali Ci na bank i nie ma opcji mniej tazke wychodzi kolo 40 zl na 100km u mni na LPG jest tyle samo a jednak delikatnie sprawniej to wszystko idzie :)

ogolnie przelicz koszty. silnik okolo 2000zl do tegp skrzynia jezeli bedziesz musial okolo 400-700 zl do tego przekladka minimum 600zl no i zabawa w dopasowaywanie + koszty plynow przewodow i czesi ..... ( nie mowie o nerwach bo tego Ci nie oszczedza) koszt dobrej instalacji z butla w kole to jakies 1600-1800 zl ( dowiadywalem sie ostatnio bo zakladalem butle nowa)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 12:46 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
kruszyn dziękuję koleżko za radę,ale chyba nie wspomniałem o tym że w mojej 126 jest już zainstalowana instalacja LPG,a do tej myśli o wymianie silnika skloniły mnie parametry zużycia paliwa zarówno LPG jak też i etyliny.Otóż zużycie LPG wacha się w granicach 22 litrów/100km a etyliny 28-30 litrów/100 km.Toteż jak sam widzisz rozważania moje są jak najbardziej uzasadnione.Powyższe zużycie powstaje przy spokojnej jeżdzie nie przekraczającej obrotów silnika 3000/min.,a utrzymującej wskażnik ekonomiaera w położeniu środkowym,tj.nie przekraczającym zielonego pola.Wczoraj mierzyłem mu ciśnienie sprężania a wyniki moim zdaniem nie są takie tragiczne,otóż na pięciu cylindrach wynosi 12atm zaś na jednym 11atm.Może jest jakaś skuteczna metoda regulacji takiego silnika o której ja nie wiem zatem proszę o wszelkie praktyczne i techniczne porady jak wyregulować wtrysk BOSCH K-jetronic.Dodam że wyregulowane zostały zawory 0,10-0,25.Tak więc jeśli wśród klubowiczów jest ktoś kto się praktycznie zna na takich zabiegach to proszę pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 1:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Oj to rzeczywiscie cos sporo sobie paliwka polyka.. Moj wujek mial ten sam problem i ma go do dzisiaj tyle ze z gaznikowa 250tka, nie bardzo nawet regulacje cos daja. Dowiem sie do kogo ostatnio jezdzil na regulacje w Lbn to moze sie wybierzesz i Ci cos doradza, co do Zamoscia to nie bardzo mam orientacje niestety. 30 litrow na setke to prawde mowiac przy tej pojemnosci jakas patologia, moze podjedz na analize spalin i sprawdz czy aby na pewno silnik spala to paliwo.. Duzo podzespolow pasowaloby sprawdzic, nie tylko wtrysk. A zapytam z ciekawosci, komputer masz oryginalny od 2,8? U znajomego w 124 okazalo sie ze ma nieoryginalny modul wtryskowy czy jakos tak to sie nazywa :) i zamiast palic 10-11 litrow palil 15-16 (przy 200e).

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 2:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
lysy62 pisze:
Dodam że wyregulowane zostały zawory 0,10-0,25.

Ustaw 0,2 (0,25) s i 0,35 (0,4) w
sprawdź wyprzedzenie zapłonu i wyprzedzacz zapłonu oraz świeczki na przerwach
pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A zapomniałem napisać, że 0,1 i 0,25(0,3) to do diesla

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 4:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
beet z tego co pamiętam to na zimnym silniku zawory ustawia się ssący-0.10mm wydech-0.25mm
na ciepłym o temp ok.60 st.C ssący-0,15mm wydech-0,30mm
przerwa na świecach typu NGP ustawiona jest na 1.5mm
wyprzedzenie zaplonu 15 st.przed GPT
podciśnieniowy wyprzedzacz zapłonu OK
co zaś dotyczy "komputera"to jedyny na jaki się natknąłem to komp.ABS
oprócz tego jest moduł zapłonowy umiejscowiony na nadkolu (od strony kierowcy)
wtrysk paliwa jest typu mechanicznego BOSCH K-Jetronic


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 6:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Tutaj bylo to poruszane --->
A co do komputera chodzilo mi o potoczna nazwe urzadzenia ktore steruje wtryskiem paliwa, mechanikiem nie jestem wiec stad moj nietechniczny slang :P Ale napisales ze u Ciebie wtrysk jest mechaniczny wiec moze takiego urzadzenia nie ma.. Wiem tylko ze moze miec spooory wplyw na zuzycie paliwa.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 11:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 9:25 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Zabrze
hmm raczej powinien być poszukaj w kabinie w bocznej ściance obok nóg pasażera po prawej stronie oczywiście z przodu.

_________________
Mercedes W126 300SE 89'
VW Polo 94' 1.4D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 8:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
lysy62 pisze:
zimnym silniku zawory ustawia się ssący-0.10mm wydech-0.25mm

będę się upierał [szalone] odnośnie luzów bena ma większe od diesla [oczko] na ciepłym radzę nie ustawiać bo te 60 stopni jest ulotne w czasie [oczko]
lysy62 pisze:
przerwa na świecach typu NGP ustawiona jest na 1.5mm

troszkę dużo nawet jak dla Mondeo 16V i Renault Megane
lysy62co Ci szkodzi ustawić zawory i świeczki na standard ( z gazem 0,7 (0,8) tu się nie będę spierał o 0,1mm bo znowy będzie dyskusja ) jak pierwszy raz dostałem dane odnośnie luzów zaworów to zrobiłem [totalszok] luźniej niż w Polonezie
lysy62 pisze:
wyprzedzenie zaplonu 15 st.przed GPT

Daj na 13 z odłączonym podciśnieniem
I jeszcze jedno jak już będzie ciemno, bez światła odpal motor, podnieś machę i luknij czy kable WN nie świecą sczególnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj [szalone] bo wystarczy że jeden będzie sobie jaja robił a reszta będzie łykać więcej paliwa [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 10:57 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
lysy62 pisze:
kruszyn dziękuję koleżko za radę,ale chyba nie wspomniałem o tym że w mojej 126 jest już zainstalowana instalacja LPG,a do tej myśli o wymianie silnika skloniły mnie parametry zużycia paliwa zarówno LPG jak też i etyliny.Otóż zużycie LPG wacha się w granicach 22 litrów/100km a etyliny 28-30 litrów/100 km.Toteż jak sam widzisz rozważania moje są jak najbardziej uzasadnione.Powyższe zużycie powstaje przy spokojnej jeżdzie nie przekraczającej obrotów silnika 3000/min.,a utrzymującej wskażnik ekonomiaera w położeniu środkowym,tj.nie przekraczającym zielonego pola.Wczoraj mierzyłem mu ciśnienie sprężania a wyniki moim zdaniem nie są takie tragiczne,otóż na pięciu cylindrach wynosi 12atm zaś na jednym 11atm.Może jest jakaś skuteczna metoda regulacji takiego silnika o której ja nie wiem zatem proszę o wszelkie praktyczne i techniczne porady jak wyregulować wtrysk BOSCH K-jetronic.Dodam że wyregulowane zostały zawory 0,10-0,25.Tak więc jeśli wśród klubowiczów jest ktoś kto się praktycznie zna na takich zabiegach to proszę pomoc.



u no to cos naprawde nie specjalnie masz wyregulowane u mnie silnik jest w o wiele gorszym stanie a zdecydowanie mniej wciaga paliwka w miescie spalanie na LPG wychodzi kolo 18 l ale nie oszczedzam auta i lubie depnac nawet na krotkich odcinkach :D w trasie 14-15l i naprawde nie jest tragicznie :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 11:36 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Wojtyla pisze:
I jeszcze jedno jak już będzie ciemno, bez światła odpal motor, podnieś machę i luknij czy kable WN nie świecą sczególnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj


A najlepiej wez sobie jeszcze taki spryskiwacz powiedzmy po plynie do mycia okien, napelnij woda i zrob delikatna mgielke. U mnie nie bylo widac iskierek na przewodach, dopiero po takim zabiegu "zajasnialo" :) Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl