MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 10:43 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 15, 2006 3:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
TReneR pisze:
Nie zapominajcie ze ECU ma tez mozliwosc sterowania mieszanka! Co prawda na logike to powinien ja dobierac do lambda =1.0 a wlasciwe obroty wlasnie doregulowywac powietrzem?!


Niestabilność obrotów wynika raczej z tego, że odpowiedź silnika na zwiększenie uchylenia zaworu jest inna dla gazu i inna dla wtrysku. A układ sterowania dobrany do jednej i poprostu system staje się niestabilny. W moim przypadku komputer sterujący ma dostarczony sygnał z emulatora Lambdy więc nie powinien wariować, a nadal z obrotami było nie tak - choć nie wiemy z racji ubogich informacji diagnostycznych co on sobie tam myśli.
Muszę jednak zerknąć w dane czy sygnał lambdy jest brany pod uwagę czy nie. Istnieje przecież śrubka regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach, no i komputer jest b. prosty, byc może ma pewną możliwość regulacji.
Na razie wygląda na to, że problem udało się zlikwidować z czego jestem zadowolony :-).

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 19, 2006 9:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
sprawa z wolnymi obrotami wydawała się rozwiązana, jednak życie przynosi ciagle niespodzianki :-).
Tak więc układ uchylający zawór powietrza dodatkowego działa stabilizuje jednak problem jest taki, że - właśnie, on otwiera powietrze dodatkowe pobierane z obudowy filtra przed mikserem - tym samym zuboża mieszankę - do tego jeśli zimny parownik daje odrobinkę mnniej gazu, otwarcie zaworu nie przynosi pożądanego skutku, a nawet odwrotny. Wzbogacenie mieszanki na wolnych obrotach załatwia sprawę i wszystko działa ok, jednak wypadało by poszukać lepszej drogi, której jak narazie nie widzę :-).

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 9:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba by dostawic drugi regulator/obejscie przepustnicy. Jezr wyprowadzone podcisnieie z przed i za przepustnica (co prawda male przekroje ale mozna sprubowac).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 3:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
ukaniu pisze:
powietrze dodatkowe pobierane z obudowy filtra przed mikserem - tym samym zuboża mieszankę


Coś tu pomieszałeś, zawór pobiera powietrze z gumy ke-jeta a to jest już za mikserem czyli mieszankę gazu z powietrzem, wiec nie ma to wpływu na jej skład.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 3:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No właśnie się zastanawiam skąd pobiera. U mnie wąż wejściowy do zaworka połączony jest z weżem odmy, czyli wydawało by się, że pobiera powietrze z odmy która jest przed mikserem ?
Czy ja się mylę ?

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 4:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wchodzi z gumy/obudowy wtysku (za tarcza przeplywomierza i mikserem) a do kolektora wlatuje przy wtrysku rozruchowym (tez sie kiedys na to zlapalem i myslalem ze wychodzi z odmy)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 12:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No to teraz mam jeszcze większą zagadkę - skoro jednak pobierany jest za mikserem powinien działać dobrze. A tu okazuje się, że na zimnym silniku otwarcie praktycznie całego zaworu regulacji obrotów jałowych nie przynosi ich zwiększenia. Dodatkowy układ regulacji radzi sobie świetnie, ale nie ma cudów - jak nie może podciągnąc to nie przeskoczy i gaśnie.
Więc trzeba by problemu szukać w ubożejącej (nadmiernie wzbogacającej się) mieszance na zimnym silniku - czyli zbadać reduktor.
Drążę dalej :-)

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 2:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wyprobuj swoj regulator na Pb - odlacz regulacje jalowego od ECU i podlacz swoj; sprawdzisz czy regulator dziala jak trzeba.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt sty 30, 2007 9:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:21 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
Szydlo pisze:
Jako użytkownik instalacji gazowej w aucie MB W201.024 z silnikiem M102.962 na zasilaniu KE-Jetronic byłem (a może wciąż jestem) skazany na "pewne" niedomagania układu zasilania gazem, jaki został zamontowany w moim aucie.
Problem ten to wolne obroty na gazie.


Witam!

Mam podobny problem, ale u mnie problem z niskimi obrotami jest na benzynie. Auto to MB W201 2.0E + LPG (BRC). Problem z niskimi obrotami jest taki, że silnik praktycznie zupełnie ich nie trzyma, telepie nim a następnie gaśnie. Szczególnie dzieje się to na zimnym silniku. Na ciepłym objawy nie są już tak mocne, ale również nie pracuje tak jak powinien.
Gdy odpalam samochód rano (na benzynie) to silnik dławi się i jeżeli nie dodam gazu to gaśnie. Zauważyłem, że o wiele łatwiej przychodzi mu zapalanie i mniej nim 'rzuca' gdy wcisnę pedał gazu 2/3-krotnie przed uruchomieniem silnika, tak jakby musiał się rozgrzać. Po przełączeniu na gaz jest już wszystko ok, ponieważ sprawę obrotów załatwia stabilizator minimum.

Mechanik stwierdził, że winny jest właśnie nastawnik biegu jałowego czy jak on go nazwał 'zawór krokowy'. Trochę go przeczyścił przy użyciu WD40, ale niestety nie pomogło. (Jak na moje oko mógł się bardziej do tego czyszczenia przyłożyć, ale byłem wtedy tylko na wymianę oleju u niego a już następni klienci czekali w kolejce).

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jak działa ten element i ewentualnie jak jest zbudowany? Chciałbym go w czymś wykąpać by go lepiej wyczyścić i nie wiem czy go nie uszkodzę tak już doszczętnie, jeżeli to on jest winny?

Jeżeli ktoś miałby pomysł co może być przyczyną braku niskich obrotów na benzynie to byłbym wdzięczny?

Pozdrawiam.

_________________
Jarod
(201/91/2.0E + LPG)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 8:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pierwsze - sprawdz miernikiem napiecie na nastaweniku.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 11:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:21 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa
TReneR pisze:
Pierwsze - sprawdz miernikiem napiecie na nastaweniku.

A jakie powinno być prawidłowe jeżeli mógłbyś zdradzić?

_________________
Jarod

(201/91/2.0E + LPG)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 12:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Jarod pisze:
TReneR pisze:
Pierwsze - sprawdz miernikiem napiecie na nastaweniku.

A jakie powinno być prawidłowe jeżeli mógłbyś zdradzić?


A jednym pinie napiecie z akumlatora a na drugiej ~7-9V DC.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl