MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 20, 2006 9:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
mza hmm.. w instrukcji regulacji BLOSa jest napisane troche inaczej.. Wyraznie pisza zeby rozkrecic maksymalnie parownik, czyli tak jak to okresliles sflaczala membrana - duzo gazu... A parametry na wolnych i na wysokich obrotach ustawiac tylko i wylacznie na blosie.. Zawory krokowe jak praktyka wskazuje moga na wezu byc, byle byly tylko otwarte a nie na wpol przymkniete... Nawet pisza o atrapie krokowca (czyli wiecznie otwarty)...
Czy aby nie tworzysz w powyzszy sposob bardzo teoretycznych bajek?
Na forum forda wszyscy jednoznacznie opisuja regulacje i postepy w jej trakcie...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 9:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
no nie wiem ... sflaczała membrana nie potrafi szybko zmieniać ilości gazu... ciśniesz gaz a auto się "namyśla", sflaczała jest bardziej wydajna tylko na wolnych...
Może poprostu rozkręcenie parownika oznacza co innego.
Jak najwłaściwiej można nazwać mój post teoretycznymi, ale nie do końca bajkami. [zlosnikz]
Tak, czy inaczej teoretycznie dużo słyszałem o regulacji BLOSa, parę lat temu nieodzowna była hamownia...teraz już nie jest potrzebna [zlosnik]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 11:26 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
ee z ta hamownia to chyba troche przesadzaja.. jak kazde urzadzenie silnik spalinowy ma spore tolerancje nastaw, czego dowodem jest w miare poprawna jego praca na roznych paliwach, tak bardzo rozniacych sie liczba oktanowa chociazby, nie mowiac o gubieniu iskry czy zwyklym zuzyciu.
Hamownia jak najbardziej, bo ustawiajac te 3,5 tys obrotow na hamowni, mamy silnik obciazony i na pewno inny jest przeplyw w kolektorze w porownaniu do nieobciazonego silnika. Chyba tylko o to tu chodzi.
Jednak kiedys starzy szoferzy (ze tak sobie do nich powroce znowu :) ) ustawiali zaplon na sluch, co w przypadku zuzytych silnikow bylo jedyna metoda i bylo wszystko ok. Wiec jak oni mogli to i my mozemy obyc sie bez hamowni i innych cudow techniki. Jedynie analizator sie przydaje, bo silnik musi w koncu spelniac jakies normy, co wyjdzie na przegladzie czy podczas kontroli drogowej...
Co do reakcji parownika i zmiany ilosci gazu. Wlasnie tutaj te zmiany specjalnie nie sa potrzebne. Parownik ma podawac wystarczajaca ilosc gazu a nie niezbedna, dokladna dawke dozuje do silnika sam BLOS. W przypadku mikserow owszem, parownik odgrywal role dozownika i tutaj niezbedna byla dokladna jego regulacja, zeby w miare poprawnie podawal przy niskich i wysokich obrotach. Jednak praktyka zwyczajnie odslania fakt, ze regulacja poprawnej dawki paliwa w calym zakresie obrotow jest w przypadku instalacji parownikowo-mikserowej niemozliwa (oczywiscie wyjatki sie zdarzaja i niektore silniki calkiem poprawnie pracuja bez strzalow i dziur w obrotach)..

mza pisze:
Może poprostu rozkręcenie parownika oznacza co innego.

Moze autorzy po prostu proponuja rozkrecic go w diably i wywalic na zlom (pewnie gdzies to drobnym drukiem tam jest :) )... Ja bym tak najchetniej zrobil, ale coz.. LPG 2,20 a Pb 3,80...
Pozdrawiam serdecznie!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 1:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
wpelczarski pisze:
Co do reakcji parownika i zmiany ilosci gazu. Wlasnie tutaj te zmiany specjalnie nie sa potrzebne. Parownik ma podawac wystarczajaca ilosc gazu a nie niezbedna, dokladna dawke dozuje do silnika sam BLOS. W przypadku mikserow owszem, parownik odgrywal role dozownika i tutaj niezbedna byla dokladna jego regulacja


Wy naprawdę wierzycie w tak cudowne właściowści BLOSA?, Ech ...
Jednak dobrzy marketingowcy siedzą w ichniejszym dziale sprzedaży.

Wracając do tematu - właściwie wyregulowana instalacja z mikserem wydaje się być słabsza - a owszem może być słabsza - bo reguluje atuatorem na lambda 1 (tak samojak robis ię to na NoPB), która z zasady nie zapewnia największej mocy silnika a najlepszą ekologię i możliwie małe zużycie paliwa. Nie ma cudów - mocniejszy więcej spali.
Instalacja z mikserem zapewnia w całym zakresie obrotów właściwą mieszankę - co widać. Wystarczy podpiąć laptop i przjechać się takim autem. W zalezności od obciążenia będzie zmieniało się położenie atuatora, pozwalając na uzyskanie osławionej lambdy=1 więc gdzie tutaj niewłaściwa praca?
Jak idelanie zestroisz instalację - praktycznie położenie atuatora nie zmienia się w całym użytecznym zakresie obrotów i obciążeń = pracujemy na mieszance optymalnej.

Pozdrawiam Łukasz


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 1:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
normalnie budową i zasadą działania przypomina Stromberga 175 CDT :o
może możnaby w ten sposób ominąć przepisy co do legalności tego urządzenia? [zlosnik] [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 2:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ukaniu pisze:


Wracając do tematu - właściwie wyregulowana instalacja z mikserem wydaje się być słabsza - a owszem może być słabsza - bo reguluje atuatorem na lambda 1 (tak samojak robis ię to na NoPB), która z zasady nie zapewnia największej mocy silnika a najlepszą ekologię i możliwie małe zużycie paliwa. Nie ma cudów - mocniejszy więcej spali.
Instalacja z mikserem zapewnia w całym zakresie obrotów właściwą mieszankę - co widać. Wystarczy podpiąć laptop i przjechać się takim autem. W zalezności od obciążenia będzie zmieniało się położenie atuatora, pozwalając na uzyskanie osławionej lambdy=1 więc gdzie tutaj niewłaściwa praca?
Jak idelanie zestroisz instalację - praktycznie położenie atuatora nie zmienia się w całym użytecznym zakresie obrotów i obciążeń = pracujemy na mieszance optymalnej.

Pozdrawiam Łukasz


Doregulowanie mieszanki sygnalem z sondy jest dosyc powolne; nie zadziala przy naglym wcisnieciu pedalu gazu - uklad pracuje w otwartej petli przez jakis czas.
Najwieksza jednak wada LPG I i II gen jest "duszenie" silnika poprzez zwezenie miksera - tego w tych instalacjach nie przeskoczysz - stad tez taka popularnosc Blosa (prosta i tania alternatywa miksera). Poza tym Blos nie dusi silnika na jezdzie na benzynie. Wiadomo ze LPG IV generacji bije go na glowe ale duzo wiecej kosztuje.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
TReneR pisze:
Wiadomo ze LPG IV generacji bije go na glowe ale duzo wiecej kosztuje.

... no i nie do kazdego silnika da sie IV gen zamontowac...
Moze kiedys jak wszyscy bedziemy jezdzili okularnikami lub nowszymi modelami i LPG bedzie jeszcze wychodzilo korzystnie, a zarazem ceny instalacji IV gen spadna, to bedziemy korzystali z jej dobrodziejstw :)
Poki co, mamy to co mamy...
W czwartek jade na wymiane parownika na wiekszy, bo silnik sie troche dusi.. Przez zime jednak planuje kupno BLOSa i skompletowanie wszystkich potrzebnych do jego instalacji czesci i zamontowanie go w mojej Laluni, a jak zda egzamin to takze w gaznikowym Traffiku... Pozyjemy, zobaczymy..

ukaniu pisze:
Wy naprawdę wierzycie w tak cudowne właściowści BLOSA?, Ech ...
Jednak dobrzy marketingowcy siedzą w ichniejszym dziale sprzedaży

Widzisz.. Dla mnie zasada dzialania BLOSa brzmi logicznie, prosta fizyka i bardzo prosty (a zarazem niezawodny) mechanizm. Jego skutecznosc potwierdzaja dziesiatki osob, ktore go wyprobowaly, wiec czemu mialbym temu nie wierzyc? Jestem z wyksztalcenia inzynierem i cale zycie stykam sie z problemami scislymi, wiec jak ktos podaje mi logiczne przyklady, ze cos wynika z czegos, to raczej mam podstawe mu wierzyc :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 5:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Ja tez jestem inzynierem z wyksztalcenia i zawodu i lubie tylko takie piosenki ktore juz wczesniej slyszalem :-D

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 7:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
wpelczarski pisze:
Dla mnie zasada dzialania BLOSa brzmi logicznie, prosta fizyka i bardzo prosty (a zarazem niezawodny) mechanizm

Popieram.

wpelczarski pisze:
Parownik ma podawac wystarczajaca ilosc gazu a nie niezbedna, dokladna dawke dozuje do silnika sam BLOS



OK. ale bezwładność parownika ma znaczenie.
Parownik podaje tyle i ma podciśnienia. Jak naciśniesz gaz to parownik w wyniku reakcji (to nie jest tak, że on podaje, a silnik nie chce, tylko silnik ssie tyle ile się da) musi podać więcej.

Myślę, że odkręcenie Parownika - to odkręcenie regulatora na przewodzie do BLOSa, bo w II jest tam ustrojstwo, więc to zrobienie tego co pisałem w 1 punkcie.

Regulacja czułości (tak niektórzy gadają) parownika, inaczej bogatości mieszanki na wolnych, inaczej naprężenie membrany - to powinno się uregulować niezależnie od BLOSa (w którym tylko ustawiamy stały stosunek LPG do powietrza).

Oczywiście tylko teoretyzując bo BLOSa widziałem tylko raz, a niestety nie wpadła mi do ręki instrukcja...
Ogólnie to brzmi logicznie.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 21, 2006 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
mza coz.. mysle ze w niedlugim czasie kupie sobie takie ustrojstwo, wiec bedziemy mieli okazje razem pokombinowac :) Jak cos to zapraszam! ;-)
Z tego co widze czasem chyba ocierasz sie o Wroclaw.
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 23, 2006 6:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
5 x w tygodniu i nie raz zostaję na noc.
Daj znać.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 4:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
I jak rezultat po montażu blosa, spalanie spadło???
Warta był zabawa z tym ustrojstwem [oczko]

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł: blos
Post: śr wrz 10, 2008 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr maja 21, 2008 11:00 am
Posty: 20
Ja do swojego merolka założyłem blosa i silniczek zaczął pracować idealnie tak jak na benzynie żadnego gaśnięcia, wkręca się na obroty idealnie żadnych problemów w czasie jazdy jak to było z mikserem. odpala od jednokrotnego przekręcenia kluczykiem wcześniej długo trzeba było go kręcić aby zaskoczył, ciągłe problemy z lewym powietrzem, nie dało się go idealnie uszczelnić, na wolnych obrotach falował. regulacja blosa była bardzo prosta(trzeba mieć tylko kontrolke lambda kiedyś sam sobie zrobiłem). rozkręciłem parownik na maxa, potem blosa dużą śrubę o 2,5 obrotu wykręciłem, malą o 1,5, zresztą tak było w instrukcji potem dla 3 tyś obrotów dużą śrubą doregulowałem i poprawiłem małą dla wolnych obrotów. potem w czasie jazdy jeszcze trzeba doregulować pod obciązeniem i jest naprawde rewelacja. Szkoda, że dopiero po 3 latach się dowiedziałem o tym, tak bym już dawno założył sobie blosa i byłby spokój. Z całą pewnością mogę polecić blosa do tego silniczka naprawdę różnica jest ogromna w stosunku do miksera.

mercedes 190e 2.0 benzyna/lpg automat 89 rok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 2:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Do sprawnego lpg potrzeba :
-układ dolotowy szczelny w 100%
-układ zapłonowy sprawny w 100%
-prawidłowo podłączone podciśnienia

Wtedy 230E nie musi mieć jakiś szmat gąbek itp. w dolocie .

Sam do tego doszedłem i nie strzela, nie gaśnie , nie faluje.
Kiedy wrzuca 3 przy pedale w podłodze, jeszcze opony piszczą.
I jak to nie można uszczelnić dolotu?
No jak?Ja zakrywam dolot dłonią i od razu gaśnie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 7:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
:)


Ostatnio zmieniony pn lut 01, 2010 9:58 pm przez Janfocus, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl