MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 13, 2025 3:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 27, 2006 11:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam!
co sie moze stac jak w ASB jest za duzo oleju i czy jest jakies samoczynne go odprowadzenie czy trzeba go jakos samemu spuscic? koledze sie chyba za duzo nalalo i nie wie co robic...

dzieki i pozdrawiam

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 11:57 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
przeciez jest korek spustowy...lekko poluzowac-bedzie sie saczyc i wylac ile trzeba-ewentualnie podjechac do pkt wymiany oleju i odessac przez bagnet.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 12:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Samoczynnie to chyba nie bardzo.. A duzo za duzo nalal? Mozna probowac strzykawka z dlugim wezykiem cos wyciagnac jak wyjmie bagnet ale tego nie probowalem wiec nie wiem czy tak sie da :roll: No a tak normalnie to wypadaloby odkrecic wlew oleju w obudowie skrzyni i pozniej korek spustowy.. Raz sie przekonalismy juz ze za duzo oleju w ASB to nic dobrego, gosc kupil od nas audi, pojechal wymienic olej, nalali za duzo i po jakichs 2 tygodniach skrzynia byla do wyrzucenia (moze i do remontu sie nadawala ale wymienil na druga). Ogolnie to te skrzynie w ogole "lubia" jak jest nominalny poziom oleju. Z tego co pamietam to przy 300d w 124 na wymiane szlo 6 litrow, a pojemnosc skrzyni jest ponad 7l, pewnie Twoj kolega zle zrozumial ile idzie na wymiane :-?

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 12:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
beet pisze:
strzykawka z dlugim wezykiem cos wyciagnac jak wyjmie bagnet ale tego nie probowalem wiec nie wiem czy tak sie da

Da się bez problemu [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 1:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a poziom sprawdzacie na odpalonym silniku i cieplej skrzyni (po parunastu km) ... bo jak sie sprawdza na zgaszonym silniku to moze wygladac ze jest za duzo ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 2:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ok!sprawa ma sie nastepujaco bo mam teraz wiecej szczegolowych info! kolega wymienial olej w ASB w PL. i wyjechal do domu i wysiada z fury w polowie trasy i patrzy a tam caly tyl auta jakos pochlapany jakims tlustym syfem. schyla sie pod auto a tam caly spod w oleju :o czyli jakos ubywa. wycieklo go na tyle ze poziom na rozgrzanym i zapalonym silniku jeszcze jest.i stad pytanie czy moze go wlali jakos za duzo i ten olej jakos sam z nadmiaru przez jakis awaryjny otwor wyciekl.z tego co mowi to wlali rowne 7L. teraz jak twierdzi nie wycieka i stan jest niby ok. do tych co mu robili nie moze podjechac bo jest od nich oddalony o 700km i sam tez nie moze z korka sposcic bo nie ma jak...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Hmm awaryjny otwor chyba nie zostal przewidziany.. Moze nie do konca dokrecili korek spustowy? A nadmiar oleju musi sie w koncu gdzies podziac, w sumie jesli mu wychlapalo tylko to co za duzo to chyba dobrze 8) A moze i na simmeringi pasowaloby zerknac, ciezko powiedziec. A jaki to jest konkretnie model? Bo tak sobie od razu naciagnalem ze 124 ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
aegm pisze:
ten olej jakos sam z nadmiaru przez jakis awaryjny otwor wyciekl

lub rozlali przy wlewaniu a pęd powietrza ładnie rozdmuchał to po podwoziu [zlosnik] i/lub to nie jest oliwka ze skrzyni biegów tylko z motoru [szalone] niech sprawdzi od spodu miejsce prawie niecieknące
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Wojtyla pisze:
i/lub to nie jest oliwka ze skrzyni biegów tylko z motoru niech sprawdzi od spodu miejsce prawie niecieknące


to samo mu zasugerowalem,ale jest to wg.niego wylacznie olej od ASB bo wisza czerwone kropelki! :-? <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
beet pisze:
A moze i na simmeringi pasowaloby zerknac, ciezko powiedziec. A jaki to jest konkretnie model? Bo tak sobie od razu naciagnalem ze 124


tak jest to W124 i tez 250D jak moj.i wczesniej nigdy nie mial klopotow czy wyciekow z ASB i zawsze wymienial w ASO jak byl w PL ale taraz nagle jakos ktos go namowil by jechal do takich innych "fachowcow"! i on teraz wku... na maxa i w stresie co ma teraz robic bo duzo nim jezdzi...

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Moze szybko zasowal i przegrzal troche skrzynie a ze bylo za duzo to sie wychlapal. Czy przypadkiem nie ma dziurki przelewowej na rurce bagnetu?! W Jeepie tak mialem i jak sie przycisnelo pod gorke dluzszy czas to olej lecial pieknie prosto na rure wydechowa dajac piekne biale tumany dymu za samochodem ;-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 27, 2006 4:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
I do 250tki nalali mu 7 litrow? :o Qrcze to dla 300tki nawet za duzo, w mojej ksiazeczce jest napisane: pierwsze uzupelnienie 6,6l (300d - 7,1l) a przy wymianie oleju 5,5l, a w 300tce tak jak pisalem 6 litrow.. Ja bym im te poltora litra oleju wlal w gardla to moze by wtedy zrozumieli co zle zrobili.. :evil:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 11:44 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
beet pisze:
I do 250tki nalali mu 7 litrow? :o Qrcze to dla 300tki nawet za duzo, w mojej ksiazeczce jest napisane: pierwsze uzupelnienie 6,6l (300d - 7,1l) a przy wymianie oleju 5,5l,


no dokladnie!w mojej ksiazce jest tak samo,ale oni twierdzili ze "do tej skrzyni tyle wchodzi" jak kolega do nich dzwonil i opowiedzial im o calej historii :roll: to do silnika chyba tez leja 8-9litrow bo pod korek to chyba tez tyle wejdzie [zlosnik] [szalone]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 28, 2006 2:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Nie powiem za co powinni ich ludzie powiesic.. I tacy mechanicy chca zeby ich tytulowac "specjalisci" :evil: Tyle dobrego ze ja przy wiekszosci takich prostych napraw czy wymian nie musze korzystac z ich "pomocy" :-?

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl