MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 3:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 06, 2006 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich,
Jestem na tym forum nowy i prawdopodobnie od piątku będę szczęśliwym posiadaczem 300TD 24V 136KM 93 rok. Mam na wstępie pytanie gdyż nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie czy ten model powinien mieć wlot na błotniku (dodam , że ma klimę). A drugie pytanie czy lepiej szukać wersji Turbo 147Km, gdyż od 4 miesięcy właśnie szukałem takiego modelu, ale trafił się 24V 300D. Bardzo proszę o opinie użytkowników takich modeli chodzi mi oczywiście o plusy i minusy obu wersji jak i o stosunek ekonomii do dynamiki. Spotkałem różne odpowiedzi ale któż będzie lepiej wiedział od użytkowników.
Gorąco pozrawiam forumowiczów i proszę o ciepłe przyjęcie do Szacownego Grona.
Mikołaj


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 10:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Jesli jest juz jako Eklassa to kazdy diesel ma wlot na blotniku, wczesniej mialy tylko wersje turbo...poszukaj na forum, generalnie bardzo wszyscy odradzaja silniki z turbodoladowaniem z tamtych lat...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 10:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
zebda pisze:
Jesli jest juz jako Eklassa to kazdy diesel ma wlot na blotniku, wczesniej mialy tylko wersje turbo...poszukaj na forum, generalnie bardzo wszyscy odradzaja silniki z turbodoladowaniem z tamtych lat...


Nie każda :-) E200D na pewno nie miały :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 2:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
To taki mały wyjątek potwierdzający regułę :)

Ja bym wybrał jednak niedoładowany. Podobno te starsze 3litrowe diesle (doładowany opiera się na tym starszym) potrafiły się zacierać na ostatnim tłoku, a te nowe z 24 zaworową głowicą to już nowa konstrukcja (tak jak 20 zaworowe 250D)

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
Post: czw gru 07, 2006 11:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
niestety, a może stety nie jest to E-klasa, wiem, że w 93 roku był lift tego modelu więc jest to jeszcze starsza buda. Dzieki za odpowiedzi uświadomiliście mnie w słuszności mego wyboru.

Pozdrawiam Miki

Za wszystkie sugestie jestem zobąwiązany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt gru 05, 2006 7:58 pm
Posty: 96
witam, ja posiadam E300 D 24V i tez rozglądałem się za wersją turbo. Turbo jest oczywiscie mocniejsze o jakies 10KM (147KM) ale jak posypie sie głowica to znalezienie dobrej uzywki graniczy z cudem. Generalnie wersje turbo bazują na silniku 12V ( 115KM) ale z 70% silnika jest inne niz w wersji wolnossącej. Polecam Ci 300D 24V ładnie pracuje, potrafi mało spalić (w miescie przy szybkiej jezdzie 9l/100km, przy delikatnej zejdzie do 7l/100km) i jak znajdziesz model w dobrym stanie to bedziesz z niego zadowolony.
Niewiedziałem ze w budzie przed liftem wkładali ten silnik, VIN sie zgadza ?

_________________
W201 2,8 M104 "black widow"


Na górę
Post: sob gru 09, 2006 11:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 30, 2006 10:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy ZAŁAMKA!!!

Pojechałem wczoraj po upragninego MB, który notabene był naprawdę w super stanie, jechałem po niego ponad 400 km i .... w papierze składak :-(
Niestety nie kupiłem mimo naprawdę stanu super. Szukam dalej nie poddaję się. Poza tym powiedzieli temu skądinąd przesympatycznemu i naprawdę wspaniałemu człowiekowi, że to wersja 24V, a to zwykła 12V.

A szkoda bo już bym dzisiaj pływał moim MB


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 1:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
przemek_ pisze:
Niewiedziałem ze w budzie przed liftem wkładali ten silnik


Raczej nie bardzo, co sie potwierdziło

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 1:56 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
przemek_ pisze:
...(w miescie przy szybkiej jezdzie 9l/100km, przy delikatnej zejdzie do 7l/100km)


300D 24V w miesie 7l? Tyle to spali 200D ;) Wynik 9l bedzie juz dobry, o ile za miasto uwaza sie kilka skrzyzowan, ze swiatlami i jakies korki, a nie teren miedzy bialy tablicami przy wjezdzie i wyjezdzie, przez ktory leci sie na odpuszczonym gazie 70km/h ;)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 1:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam

Ja posiadam 300 TDT czyli kombi rocznik 92 z silniczkiem z turbiną i jak narazie to silnik chodzi jak złoto, poza normalnymi czynnościami czy zużyciem się elementów typu szkalnik, regularna wymiana oleju to do silnika mechanik się nie dotykał, odnośnie spalania to trasa 7l/100 miasto 10l/100km przy normalnej jeździe, czyli tam gdzie się da to też się przyciśnie. Acha skrzynia automatyczna i full wypas. Autko ma boczny wlot powietrza i co dziwne maska i lampki z E klasy.
Znajomy ma też takie samo autko tylko sedana i to znacznie dłużej niż ja i jak narazie to mu tylko uszczelka pod głowicą padła.

Moim zdaniem warto mieć jakieś wytyczne ale najważniejszy jest stan techniczny w jakim jest autko, oraz dalsza dbałość o jego podzespoły wtedy potrawi się odwdzięczyć długoą i bezawaryjną pracą

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 2:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
adamkatowice to nic dziwnego:
- albo poprzedni wlasciciel chcial miec "nowszy model" [zlosnik]
- albo mial dzwona i tez chcial miec nowszy model [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 4:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
zebda pisze:
- albo poprzedni wlasciciel chcial miec "nowszy model"


Ja cos takiego zauwazylem w Reichu dwa lata temu, stoi sobie sliczna coupetka E-klasse, a jak zaczalem ja ogladac to sie okazalo ze to okaz z 91r, przerobiony na zyczenie wlasciciela w 93r na co byly wszystkie rachunki etc. Zawsze myslalem ze konserwatywny Niemiec na cos takiego sie nigdy nie zdecyduje, a tu psikus :roll: Ale taka przerobka dokonana w ASO w polskich warunkach jest chyba zjawiskiem marginalnym 8)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 5:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:51 pm
Posty: 67
Lokalizacja: k/Radomia
Proponuje brac pod uwage wypowiedzi osob ktore maja taki silnik lub miały a opinie w stylu "ponoc" "kolega kolegi" itp mozna o kant ..... :lol:
Od niespełna 4 lat mam taki w domu 300DT 147KM,kupiony z przebiegiem 190tys km (mało wiarygodne),na obecna chwile ma 530tys.km,silnik jezdzi od poczatku na mobil 0W40,brak dolewek miedzy wymianami,jedyne naprawy w silniku to 2 tyg. temu szklanki!
Nic innego nigdy nie ruszane a silnik w swietnej kondycji,jak ktos nie dbał lub kupił parcha to czy to bedzie turbo czy 24V bedzie sie tak samo sypało

_________________
W140 CL 5.0 & w210 2.7CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 5:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
necro pisze:
na obecna chwile ma 530tys.km


Przy takim przebiegu, skoro w silniku wymieniales tylko szklanki (rozumiem ze calej "reszty" nie ruszales), to jest to juz raczej szczatkowe turbo.. Nie spotkalem sie zeby sprezarka przy takim przebiegu dawala jakiegokolwiek kopa :-?

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 6:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:51 pm
Posty: 67
Lokalizacja: k/Radomia
Zapraszam sie przjechac,jezdzilem wieloma 300DT i tylko jedna szt.chodzila jak moj,reszta przymulone jakies.To jest stare proste jak cep turbo,bez zadnej zmiennej geometrii czy innych wynalazkow,jezeli dbasz o turbo(odczekanie pare min po szybkiej jezdzie przed zgaszeniem silnika,delikatnie na zimnym,dobry olej) to bedzie dlugo słuzyc,tam sie nie ma co psuc oprocz uszczelniaczy i łozysk

_________________
W140 CL 5.0 & w210 2.7CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl