MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 11:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 2:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
budka pisze:
To już nie wiem. Wymieniłem dwie spręzyny z tyłu+ amortyzatory na wakacjach...i byłem teraz przygotowany na ten lącznik stabilizatora

To jednak dokładnie "obejrzyj przy pomocy łyżki" TEN drążek (pozostałe też). Może zaoszczędzisz sobie wydatków jak ja. [zlosnik]

Obrazek

To jest nr 95

Obrazek

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 2:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Dzięki za odp. i wskazówki.

W razie uswzkodzenia wymienia się oczywiście komplet drążków?

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
budka pisze:
W razie uswzkodzenia wymienia się oczywiście komplet drążków?

W wersji ekonomicznej wszytko to co wykazuje luz. Trzeba sie liczyć z tym ze za jakiś czas znowu coś "wyjdzie" i przez to częściej sprawdzać.
W wersji luksusowej komplet żeby na długo był spokój. [zlosnik]

P.S. Przedstawiłem problem który rozwiązałem w moim W124. Ty masz W201 - troszkę się różni ale nie na tyle aby nie było analogii.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 5:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Jutro w miarę pogody, bo niestety nie mam kanału obadam wszystko.
Jeszcze jedno pytanie, czy przy sprawdzaniu tylnego zawieszenia ma znaczenie czy samochód stoi kołami na podłożu czy lewarkach/podnośniku?
Jeśli uda mi się zdiagnozować usterkę będe się staram wymienić obie strony tj. komplet, no chyba, że koszty przerosną moje możliwości finansowe.

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 10, 2006 9:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
budka pisze:
Jutro w miarę pogody, bo niestety nie mam kanału

To tak jak u mnie. [zlosnik]
budka pisze:
ma znaczenie czy samochód stoi kołami na podłożu czy lewarkach/podnośniku?

Najlepiej sprawdzić tak i tak ale luzy najlepiej wychodzą przy badaniu łyżką od kół po odciążeniu zawieszenia czyli na podnośniku (lewarku). Wskazana jest wymiana z obu stron chociaż chyba nie jest konieczna jak nie ma luzów. [zlosnikz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 12:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Pytań ciąg dalszy:
Czy drążek kierowniczy poprzeczny albo drążek posuwu(musze jeszcze dojśc, który jest który) powienien pod naciskiem "chodzić na boki" (3-4mm)?
Czy stabilizator oraz drążki przymcowane do niego powinny pod naciskiem ręki lekko"chodzić na boki" tak do 5-7mm?
Po podniesieniu prawego tylnego koła czuć, że ma luz. Jest to te samo koło, w którym rzekomo znalazłem uszkodzoną tulejkę. Czy to tylko wina łożysk?
Ps. jak uda mi sie zdobyć aprarat to postaram sie pstryknąć kilka fotek w/w elementów.

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 2:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
budka pisze:
Po podniesieniu prawego tylnego koła czuć, że ma luz

to najpierw sprawdź czy aby koło jest/było dobrze dokręcone [oczko]

budka pisze:
Czy to tylko wina łożysk?

zaciągnij ręczny jak luz będzie dalej to łożyska i/lub połączenie piasta-wahacze jeśli nie to łożyska(pod warunkiem że ręczny jest sprawny) [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 3:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Wojtyla pisze:
zaciągnij ręczny jak luz będzie dalej to łożyska i/lub połączenie piasta-wahacze jeśli nie to łożyska(pod warunkiem że ręczny jest sprawny)

Luz jest odczuwalny na ręcznym właśnie, który dobrze trzyma.

Poza tym samochód, a raczej tył chodzi na boki na nierównościach poprzecznych np. przejazdy kolejowe.

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl