MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 11:40 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z ABS
Post: sob gru 09, 2006 8:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Witam problem polega na tym że abs załacza sie w koncowej fazie hamowania ( na suchej drodze), nawet przy słabym hamowaniu. Zaczeło to sie po wymianie łażyska w przednim prawym kole. prawym sworzniu i lewym wachaczu górnym
pozdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 11:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Zawsze w przypadku dziwnego zachowania ABS należy zacząc od kontroli czujników przy kołach oraz ich okablowania. Może masz jakiś luzny kabelek, uszkodzony styk itp.?

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 11, 2006 5:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Jeżeli lampka się nie zapala (i nie jest spalona) to z czujnikami i ABSem OK.

Opony przód i tył - te same rozmiary?
Opony z przodu równomiernie (nie)zużyte?

A moze naprawiane koło ma tak mały opór własny, że jest tak duża różnica do koła lewego, że układ działa poprawnie?

S-ka to duże auto, moze lekkie hamowanie wcale nie jest takie lekkie.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 5:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Gerri pisze:
>Jeżeli lampka się nie zapala (i nie jest spalona) to z czujnikami i ABSem OK.

Pochopny wniosek: kabel czujnika może być przełamany, jednak przełamane nitki nadal stykają się ze sobą. W momencie hamowania następuje "iskrzenie" pomiędzy poszczególnymi drucikami przewodu i nieumotywowane zadziałanie regulacji ABS. Wykryć przerwę można, ale trzeba w czasie pomiaru dosyć mocno naciągać kabel.
Swoją diagnozę oceniam z doświadczenia na ok. 95 procent.

P.S.: przy nie równym rozmiarze opon nie ma efektu załączania się ABS przy lekkim hamowaniu. Po prostu: kontrolka zapala sie zawsze po przekroczeniu tej samej prędkości (nawet bez hamowania).

Pzdr.


Nic dodać.

Naciągaj kabelki.

Myślałem, że ABS zasygnalizuje lampką taką awarię - przeskakujące iskierki.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 6:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Zgadzam sie z Gerrim i rowniez z doswiaczenia... mam tak samo u siebie i ewidentnie mam uszkodzony przewod jednego czajnika - i na 100% to jest to. Lampka zapala mi sie podczas zimy jak wsyztsko sie kurczy i wtedy nie ma nawet tego delikatnego styku. W lecie jest ok i ABS dziala normalnie

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl