MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 3:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 18, 2006 12:45 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 18, 2006 12:05 am
Posty: 3
Witam wszystkich !!
Posiadam mercedesa 190e 2.0 benzyna (ke-jet)z 1991r.
Mam problem z wolnymi obrotami ( rytmiczne wahanie sie obrotow pomiedzy 500 a 950).Temat poruszany wielokrotnie na innych forach .
podejzewam potencjometr klapy spietrzajacej ktorego zdjecie zamieszcze( http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11663 ... C01663.jpg ), regulator minimum wyczyszczony i na moje oko dziala bez zarzutu, uszczelnione przewody cisnieniowe,nowe kable swiece,kopulka aparatu oraz palec .Czy ktos mial juz podobny problem? Prosze o pomoc.
Pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 9:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam nowego użytkownika.

Ja znalazłem coś takiego:.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... lne+obroty

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... lne+obroty


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 11:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawdz czy jest napiecie na regulatorze wolnych obrotow. Sprawdz przelaczniki na przepustnicy i przelacznik jalowego.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 2:19 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 18, 2006 12:05 am
Posty: 3
dzieki chlopaki za pomoc ale to juz przerabialem wielokrotnie dodam tylko ze napiecia sa w porzadku i chyba postawie na ten potencjometr ,teraz dam sobie spokoj bo jade do polski na swieta ,zalatwie ten potencjometr i dam wam znac co i jak .Jeszcze raz dzieki i wesolych swiat wszystkim ...pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
potencjometr sprawdz omomierzem - po co inwestowac kase jezeli sprawny?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 18, 2006 6:37 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 18, 2006 12:05 am
Posty: 3
potencjometr sprawdzalem omomierzem i gdy dojerzdzalem do tego wytartego miejsca gwaltownie skoczyl do gory a po tym miejscu znowu stopniowo szedl normalnie. Regulator obrotow jest dobry , przelutowalem luty w srebrnym przekazniku i to samo ,wiec gdzie szukac jeszcze ?? Jeszcze rozwazalem kwestie sondy lambda lecz ja odrzucilem poniewaz ayto przeszlo tylu mechanikow ze wychodze z wniosku ze ja sprawdzili ja niemam sprzetu do sprawdzania sondy. Jutro o 6 rano lece do polski wiec odezwe sie za jakies 2 tygodnie . Dzieki i pozdro.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 2:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wyglada ze w potencjometrze wystarczy przygiac toche slizgacz i bedzie dobrze (no chyba ze juz na calej szerokosci jest bardzo wytarta).
Sonde sprawdzisz analogowym miernikiem (wychylowym voltomierz na rozgrzanym pracujacym silniku) - wkazowka powinna latac wmiare szybko miedzy ~0 a 1V (moze nie docierac do wartosci granicznych ale powinno rytmicznie latac tam i z powrotem)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
riplej pisze:
potencjometr sprawdzalem omomierzem i gdy dojerzdzalem do tego wytartego miejsca gwaltownie skoczyl do gory a po tym miejscu znowu stopniowo szedl normalnie.


No i sam odpowiedziałeś sobie na pytanie co masz uszkodzone. Podgięcie slizgu, czyszczenie itp to półsrodki przerabiałem temat dość długo - tylko wymina ratuje sytuację.
Swoją drogą bardzo ciężko o dobrą używkę, łatwiej cały wtrysk kupić.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 21, 2006 8:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
A co ma potencjometr do wolnych obrotów?
przepustnica zamknieta, sygnał o sciągnięciu nogi z gazu, klapa w górnym położeniu - sterowaniem wolnych to tylko regulator, czujniki i sterownik.
Wg mnie potencjometr, to jakby były problemy powyżej 3kobr/min.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 21, 2006 10:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
[quote="mza"]A co ma potencjometr do wolnych obrotów....
...klapa w górnym położeniu[/quote]

Właśnie informacja o min wychyleniu klapy jest praktycznie najważniejsza dla sterownika w przypadku wolnych obrotów, jest to układ pomiarowy podający dane w czasie rzeczywistym do ECU o minimalnych zmianach w wychyleniu klapy i jeśli są przekłamania w odczycie obroty falują, pływają itp. niuanse, w skrajnym wypadku sterownik ke-jeta wyłącza sterownie nastawnikiem wolnych obrotów - wtedy mamy wrażenie, że sie naprawiło a tak naprawdę nastawnik nie pracuje a wolne mamy tylko dlatego, że jest w nim "awaryjna szczelinka" dla przepływu powietrza". Jeśli silnik nie jest rozgrzany zapali obroty zafalują i reaktor zgaśnie.

Mały opis sprawdzenia czy winowajcą jest potencjometr klapy spiętrzającej:
1. znaleźć, kupić lub zdobyć rezystor 1,1 kΩ oraz 4 kΩ
2. odpinamy wtyczkę od potencjometru
3. pomiędzy pin 1 - 2 wpinamy rezystor 1,1~1,2 kΩ
4. pomiędzy pin 2 - 3 wpinamy rezystor 4 kΩ
5. odpalamy reaktor i obserwujemy zachowanie na wolnych obr.
Jeśli falowanie ustało to "mamy cie" jeśli buja dalej szukamy gdzie indziej (nastawnik, sonda, lewe powietrze).

Opis powstał na podstawie własnych walk z falowaniem M103 w 300TE, mogąc podstawiać elementy z drugiego M103 wykluczyłem wszystko a winowajcą okazał sie właśnie potencjometrem klapy.

Pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 22, 2006 8:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Jurand pisze:
Właśnie informacja o min wychyleniu klapy jest praktycznie najważniejsza dla sterownika w przypadku wolnych obrotów

A co z informacją z czujnika na lince (mówi, że ściągnąłeś nogę z gazu) i informacją z przepustnicy?
Naprawdę sądzisz, że klapa na wolnych się wychyla?
Wg mnie ważniejsze sa te dwa czujniki, które napisałem no i sonda lambda(jak jest).
Awaria w/w czujników spowoduje regulację "wolnych" przez układ główny (potencjometr), a nie dla wolnych (regulator). Upraszczając.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 22, 2006 10:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
mza pisze:
co z informacją z czujnika na lince (mówi, że ściągnąłeś nogę z gazu) i informacją z przepustnicy?
Naprawdę sądzisz, że klapa na wolnych się wychyla?

Sygnał z czujników o których piszesz jest odpowiedzialny za włączenie układu biegu jałowego czyli pośrednio odpowiada za wolne obroty.
Odnośnie klapy zdejmij sobie filtr i zobacz na ile klapa jest wychylona jak silnik pracuje na wolnych obrotach (może u ciebie ma zerowe wychylenie ? [oczko] ), pozdejmuj wtyczki zobaczysz jaka jest reakcja sterownika na błędny sygnał z czujników.

mza pisze:
Awaria w/w czujników spowoduje regulację "wolnych" przez układ główny (potencjometr), a nie dla wolnych (regulator). Upraszczając.

Awaria spowoduje, że układ główny sie nie włączy i nie ma co tutaj upraszczać.

A co tam poszukałem, nawet nie wyciągasz praktycznych wniosków z własnych tematów KLIKEN = patrz post kol. GERRI

_________________
S124 300TE 4-MATIC

S124 E280T

Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl