MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 11:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 19, 2006 12:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Witam i od razu pytam ;-)
Autko ma 17 lat, przejechane 300,000 (dziś stuknęło!) i oprócz wielu zalet także kilka wad. A mianowicie:

- bierze olej - ok. 2 l na przejechane dotychczas 700 km
- jedna ze świec jest upaprana olejem
- pali w mieście ok. 18 l LPG :-? (jeśli ktoś ma ten model to jakie powinno być spalanie?)

Dziś wymieniłem świece, które były strasznie zużyte, mam nadzieję że wpłynie to torchę na spalanie - a co do silnika to jak mu można pomóc?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 1:14 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Ajj ja wiem ze masz 260tke bo czytalem Twoj post w hyde parku, ale na nastepny raz sie popraw bo nie kazdy czyta w myslach (niestety) 8)

Oleju bierze stanowczo za duzo, moze to jest akceptowalne zuzycie od wymiany od wymiany ale przy takim zuzyciu to chyba chmara niebieskiego dymu sie unosi za Toba.. Poszukaj na forum - pierscienie, uszczelniacze, i wieeele innych przy takim zuzyciu, bo rozumiem ze silnik spala olej a nie go wyrzuca? :)

No i co do gazu sie nie wypowiem, napisz dokladnie jaka masz instalacje itp itd, poszukaj na forum, no a jak nie znajdziesz odpowiedzi to zapytaj forumowiczow, pewno ktos doradzi :)

Szukanie odpowiedniego postu na forum bynajmniej nudne nie jest, o ile masz chwile wolnego czasu to na pewno znajdziesz cos co przyda sie i na przyszlosc :)

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 19, 2006 10:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
kropi dobra rada.. wymien silnik na drugi taki sam...
Mialem w moim bialym kombiaku 2.0 benzyne, tez palila ok 2 litrow, za mna bylo siwo.. szczegolnie upierdliwe to bylo w cieple dni.
Dodatkowo jeszcze tracilem cisnienie na jednym garze.
Remont kosztuje duzo, a dzisiaj stosunkowo latwo bedzie Ci dostac sprawny silnik, ktory Ci jeszcze posluzy troche..
Tez mam 260-tke, tyle ze z o polowe mniejszym przebiegiem. Oleju nie pali nic, troszke wycieka spod glowicy, ale moze to pol szklanki na 1000km. W miescie pali ok 15-17 litrow gazu i z tego co wiem jest to wynik normalny. Zakladam ze masz zwykla mikserowa instalacje II gen, bez zadnego BLOSa.
Co do Twojego opisu usterki.. Nastepnym razem napisz troszke wiecej o swoim MB, bo w sumie ciezko diagnozowac calkowicie na slepo nie wiedzac nawet co to za silnik, skrzynia itd..
Zmierz sobie cisnienie na cylindrach, to byc moze wyjasni sie przyczyna oleju na swiecy (moze dziura w tloku, brak pierscieni). Nic nie pisales o wskazaniach wskaznika cisnienia oleju, jak sie zachowuje.
Mozliwosci jest wiele...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 21, 2006 9:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Teraz już mam w stopce dane o autku, a co do technikaliów to:
- wskaźnik ciśnienia oleju zachowuje się w miarę poprawnie, tzn. na zimnym jest 3 a na ciepłym między 1 a 2.
- chmury dymu nie ma, jest za to dosyć sporo pary wodnej (mam nadzieję, że to nie uszczelka tylko gaz...), więc być może wyrzuca.
- dziś tankowałem gaz, spalanie skoczyło do ok. 20 l :o i to już chyba normalne nie jest... Pojechałbym na diagnostykę gazu ale na razie nie ma co spalin analizować przy dziurawym środkowym tłumiku i katalizatorze (ktoś nie pomyślał i obniżył to auto tak, że wydech trze o progi osiedlowe, dziury są wytarte a nie przerdzewiałe)
- silnik "103": R6, 2,6 benzyna, skrzynia 5 manualna

A co do silnika używanego to zawsze jest pytanie co się kupi, nie sprawdzi się (przynajmniej ja bym nie umiał) silnika wyjętego z auta, no i dochodzą koszty przekładki. Nie mam pojęcia ile by taki silnik mógł kosztować...

To by było na tyle, będę wdzięczny za wszelkie sugestie, w tym - kto w Łodzi mógłby się wziąć za reanimację tego sprzęta, ja jakoś mało techniczny jestem [swiety]

_________________
W124 320CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl