MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 3:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 25, 2006 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Próba:

Zresztą, gdyby ktoś był zainteresowany to zamierzam (dopóki mi się nie znudzi ;-) ) prowadzić dzienniczek auta - przy każdym tankowaniu wylicza spalanie od ostatniego i średnie biorąc pod uwagę wszystkie tankowania i przebieg całościowy.

Pozdrawiam! 8) <br>Dodano po 1 minutach.:<br> [OT]No właśnie - i niech mi teraz ktoś powie jak to jest, że jak zmieniam treść posta to nie działają URLe i inne ustrojstwa, a jak dodaję nowy post to działają?

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 10:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
[b]kropi[/b] , M103 2,6 litra ma zdaje sie 160KM a nie 140... Tak przynajmniej podaje niemiecka serwisowka, zreszta w obiektywnym porownaniu ze 136-konnym M102 2,3 tej mocy jest sporo wiecej, co by raczej nie wskazywalo na 4-konna roznice :)
Popraw w tym dzienniczku, jesli sie da bo glupio wyglada :)
Pozdrawiam!

P.S.No chyba ze chodzilo Ci o moc na gazie..Zreszta chyba okreslenie mocno nieprecyzyjne.. Ale ja tam sie nie znam..
Pozdrawiam raz jeszcze :)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 10:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Borys pisze:
M103 2,6 litra ma zdaje sie 160KM a nie 140...


Oj Kolega kropi jest skromny po prostu :) Zreszta moze to i prawdziwe dane, szkoda ze sprawdzenie na hamowni nie kosztuje 50 zlociszy, bo sam bym sie pokusil i pewnie jeszcze wieele osob sprawdzic, ilez to konikow ucieklo przez lata :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 11:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
hehehe.. masz racje..
Chociaz z drugiej strony.. W codziennej jezdzie, nawet dynamicznej i tak nie wykorzystujemy pelnej mocy i mozliwosci swoich aut, wiec te kilka koni w lewo czy w prawo.. bez roznicy..
Najlepszym dowodem jest to, ze mimo zalozenia gazu, jezdzi sie calkiem podobnie, a przy dobrej regulacji przewaznie nie czujemy wiekszej roznicy..
Co do hamowni.. Nigdy nie interesowalem sie jak wyglada taka procedura i ile kosztuje.. Masz jakies dane/namiary?

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 11:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Borys pisze:
Masz jakies dane/namiary?


Orientowalem sie tylko jesli chodzi o usredniony koszt takiej zabawy. Nawet nie bardzo wiem czy u mnie w miescie cos takiego funkcjonuje, wszyscy mowia o Chojnackim, V-techu etc. Nie wiem jak dokladnie to teraz wyglada, ale kiedy ja sie tym interesowalem, to koszt pojedynczego zbadania silnika pod wzgledem mocy i momentu obrotowego oscylowal w okolicy 150 zlociszy, wiem ze sa dostepne jakies dluzsze sesje badan, ale nie do konca wiem o co w nich chodzi :roll: Tak czy siak juz nawet 100 zlotych wydalbym na takie cos, ale zebym chociaz hamownie mial blizej.. Moze Ty masz blizej [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 1:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Wiesz, na pewno we Wrocku jest jakis warsztat z hamownia. Oczywiscie mowimy o hamowni ciernej, dla sprawdzeniu mocy calego napedu. Juz nawet na mojej uczelni na wydziale mechanicznym mielismy zajecia w jednym instytucie PWr na hamowni silnikowej. Mierzylismy przebiegi momentu, mocy, spalanie i inne takie.. Niewiele z tego pamietam bo bylem na ciezkim kacu i koledzy odwalili za mnie sprawozdanie lacznie z calymi badaniami.. Ale pamietam ze byl silnik z Leylanda (8 garow, diesel) i glosno pracowal...
Nie wyobrazam sobie jednak zeby wymontowywac silniczek z mojej Laluni w celu takich badan :) Po prostu jest jeszcze na tyle "dziewicza" ze nie chce tam w niej specjalnie grzebac :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 1:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Borys pisze:
Nie wyobrazam sobie jednak zeby wymontowywac silniczek z mojej Laluni w celu takich badan


Oj moj ojciec magisterke robil ze smarowania silnikow, wiec tez troszke czasu spedzil na hamowniach, ale to nie to co teraz [zlosnikz] Wyjecie silnika nie jest potrzebne, po prostu przyjezdzasz jak na przeglad, przypna te swoje czujniki i jazda :lol: Ale swoja droga, przy "zwyklej" silnikowej hamowni tez bym sie pobawil, ale z tego co ojciec mowil to jest raczej zmudna robota, a nie zabawa. Az szkoda, ze nie wybralem mechanicznych studiow [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 8:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Spalanie:
Moje 5 literków łyka ile wleje:) A tak poważnie to średnio miasto trasa (mieszkam pod miastem, codziennie w sumie 60km) wychodzi mi ok. 16l Pb na 100km. Przy normalnej jeździe, po prostu jak trzeba to depne, jak nie to tocze się jak emeryt. LPG średnio w okolicach 19l na 100km.

W trasie udaje mi się zejść do poziomu 11l Pb, a LPG jakieś 16l

Hamownia:
Jest profesjonalna hamownia we Wrocławiu na ul.Opolskiej 159 "Jetronik". Zajmują się diagnostyką i szeroko rozumianą elektroniką samochodową. Hamownia umożliwia badanie aut z napędem 4x4 i chyba do 300km/h.

(Hamownia motocyklowa znajduje sie u dealer'a Harleya-Davidsona ul.Partynicka 8 "Appaloosa".)

Co do cen, to nie pamiętam,ale jedno jest pewne te pare stówek trzeba mieć w portfelu.

Swoją drogą kilka razy widziałem jak stroili turbine w jakimś Subaru i wrażenie jest niesamowite jak samochód przypięty pasami rozpędza się do 200km/h:)
Kiedyś rzuciłem temat zbadania mojej Pani i w sumie nie było problemu, tylko smędzili coś o oprogramowaniu które musieliby ściągnąć. Ale gdybym się zdecydował to oczywiście no problem.

_________________
W126 500SE ile wleje tyle spali:)
Fiat 125p 1.4MPI 103KM:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 9:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Co do hamowni to silnikowa wygląda tak:
[img]http://www.airkomin.acx.pl/forum/ham02.jpg[/img]
W tym przypadku widzimy hamulec elektrowirowy (najprawdopodobniej), czyli rzecz działająca jak licznik prądu zmiennego tylko w drugą stronę i w większej skali (w sumie nie pozwala na zbyt wiele).

Tutaj natomiast hamownia podwoziowa:
[img]http://www.airkomin.acx.pl/forum/ham20.jpg[/img]

Czyli w najprostrzym przypadku duża masa o znanym momencie bezwładności napędzana przez rolki w podłodze. Pomiar mocy odbywa się na drodsze dokładnego i częstego pomiaru prędkości obrotowej i znając zmianę prędkości w czasie oraz moment bezwł. można nietrudno wyliczyć moc dostarczoną do ukł. Kłopot z taką hamownią jest tylko taki, że nie nadaje się do niczego poza sprawdzeniem mocy, a to z tego powodu, że nie można modulować momentu oporowego na rolkach (nie da się więc zrobić żadnego testu emsji itd). Pełnowymiarowa hamownia ma jako obciążenie maszynę elektryczną i normalny tor pomiaru momentu oporowego.
Widać z tego, że obie hamownie (silnikowa i podwoziowa) mają się do siebie jak 02 i 20.

Co do roboty na hamowni to wszystko zależy od tematu jaki się bada i zabawek jakie się ma do dyspozycji. Wystarczy, że jest urządzenie do indykowania (pomiar ciśnienia szybkozmiennego w komorze spalania), możliwośc zmian kalibracji ECU i np. dwa rodzaje paliwa do przebadania.

Co do spalania przytoczonego na pierwszej stronie to podejrzewam, że jest ono wyznaczone właśnie z hamownianego testu jezdnego, najprawdopodobniej NEDC. Przebieg tego testu poniżej:
[img]http://www.airkomin.acx.pl/forum/NEDC.jpg[/img]
Zużycie wyznacza się metodą bilansu węgla, czyli z emisji (tego co wylatuje z wydechu) i jest to o dziwo dokładne. Rzecz w tym, że taki test to nie rzeczywista jazda (choć da się tak jechać). Dla przykładu Opel Corsa z dieslem 1.3 SDE spala w tym teście 3,5l ON/100km
Aha co do ceny 50 zł to baardzo tanio
[i]ps. zdjęcia ukradłem z internetu ze strony ilotu jakigoś loreno i jakiegoś warsztatu[/i]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 10:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
No to ja nie wiem jak wy jezdzicie...

...Mi w moim M102 w automacie i kombi na Pb czystym (znaczy z normalnym wlotem powietrza) jak nie jechalem na trasie to palil 10-11l/100km, w miescie 12-12,5l/100km....Kiedys jak mialem gaz ktory strzelal spalanie LPG bylo takie same...

..teraz LPG nie strzela (i miejmy ze stan ten bedzie trwal dlugo) a auto na trasie pali ok 13 litrow (przy predkosciach 110-130 i momentami 140) a w miescie przy kreceniu zaleznie od biegow 2,5-3,5 tys obrotow do 15l/100...Czyli jak znajomemu szesciogarowe BMWe 525 '90 rocznik w manualu...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 10:49 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Mój 124 200D - 6L/100 ON w trasie na oponach 195/15 do 9L/100 ON w mieście na oponach 205/16 ;)

Ps. nie pisze o dynamice jazdy bo tym sie nie da jeździć dynamicznie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 11:17 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
~ertee na trase zakladasz inne opony niz do miasta? Mi by sie niechcialo [zlosnik]

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 1:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
W 124 200 E -118 KM -rok 1991 Pb only:

w trasie - po niemieckich autobahnach -V = 130-140 km/h - ok. 8l/100
u nas: bez szaleństw czyli max 110 km/h - około 8-9 l/100
auto obciążone w pełni bez oszczędzania- 10 l/100

miasto - normalna jazda po Poznaniu bez wielkich korków -11.5 / 100

ogumienie :lol: 205/55/16 [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 1:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
zebda pisze:
na trase zakladasz inne opony niz do miasta?


Na lato inne na zime inne, tylko nie pomyśl że zimą jeżdżę tylko w trasie a latem tylko po mieście [zlosnik]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 4:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
mój MB 250D palił około 10ltr ON w trasie. Jak zrobiłem pompę żeby nie ciekła to pali około 6,5ltr w trasie przy V=120km/h, w mieście to różnie ale 10ltr to max.

ps.

podobno od 01.02.2007 auta mają mniej palić. Jakaś ustawa wchodzi w życie czy coś że wszystkie będą brać 4,5 ltr/100km. Fajnie!!! :) , nawet smoki pięciolitrowce

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl