MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 8:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 12, 2006 10:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
na końcu pompy wtryskowej jest podwójny pin na jakąś kostkę, co to jest??? po podłączeniu do 12V coś jakby się włącza w pompie ale silnik chodzi niezależnie od tego czy jest podłączone czy nie, zapala też normalnie.

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Jakiś numer, jakieś zdjęcie?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 3:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
Obrazek

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Jest to uklad ELR czyli czesc ukladu EDS. Ze zdjecia wniskuje ze masz ztylko jeden taki silownik na pompie. Akurat ten silownik sluzy do stabilizacji obrotow biegu jalowego, a jest szczegolnie przydatne w zimie gdyz po zapaleniu zimnego silnika silownik podnosi obroty i trzyma je az do zagrzania silnika. Gdzies pewnie wala sie kostka ktora nalezy wpiac w silownik.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 7:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
nie mam kostki, bo to była 5.0 benzyna a teraz jest diesel i chodzi bez tego, odpala normalnie i dlatego się dziwie??? nie wiem czy powinienem to podłączać czy nie...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 29, 2006 9:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
adam.ok pisze:
nie wiem czy powinienem to podłączać czy nie...

No to jeszcze raz:
szeryf pisze:
Gdzies pewnie wala sie kostka ktora nalezy wpiac w silownik

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 12:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
jeszcze raz, nie ma możliwości by walała się kostka, bo to 500sec z silnikiem 300td i nie ma tam takiej kostki, wpakowałem tam ten silnik od 124 i dlatego się pytam do czego w w124 300td było to podłączone, do stacyjki, czujnika może gdzieś indziej, jaką funkcje pełni w pompie???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 6:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
IMO jakby wszystko było przeniesione w komplecie, to powinno być i "to" do czego podłączyć.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 30, 2006 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
kupiłem kompletny silnik ze skrzynią i nie było reszty... co radzisz???, szukałem w schemacie elektrycznym od w124 ale nie ma tam tego, albo nie potrafię zlokalizować, podobno to od wolnych obrotów, ale obroty są ok, czy zimny czy ciepły, chodzi tak samo, jedynie mocno klekocze na wolnych, (ale to może być wina ustawienia pompy), odpala na pierwszym grzaniu pomimo tego, że grzeją tylko 4 świece, bo przekaźnik od grzania ma upalone 2 ścieżki

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 02, 2007 9:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No to radzę cieszyć się, że silnikowi nie przeszkadza takie traktowanie.
Jak Cię najdzie na miłość do MB, to zacznij od rzeczy podstawowych, chyba że masz jeszcze tel. do sprzedawcy i możesz mu zadać pytanie o brakujące detale.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 02, 2007 8:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
dzisiaj miałem okazje kuknąć na 300d bez turba w 124 89r automat i po odłączeniu tej kostki nie zapala??? ale miał troszke inną pompe...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 2:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Wymontuj ten silownik i zamontuj zwykly na podcisnienie. Wtedy musisz tez zmienic zaworek w glowicy.
Jesli chcesz to moge od ciebie ten elektryczny silowniczek odkupic.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 8:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
możesz jaśniej???, nie jestem mechanikiem..., nie wiem czy ten co mam działa bo czy podłączony czy nie auto chodzi normalnie...

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 03, 2007 9:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
jak działa to nieruszaj [zlosnik]
bardziej bym sie martwił jak by działał - a tak...
zmień świece i w droge


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 04, 2007 10:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
No jasne, jak dziala skoro nie jest podlaczony?
Jasniej:
Ten silownik to tzw przyspieszacz obrotow biegu jalowego gdy silnik jest zimny. W zaleznosci od rocznika byly 2 rodzaje tych przyspieszaczy/silownikow. W starszych pneumatyczny sterowany zaworem w glowicy i podcisnieniem, a w nowszych elektryczny(taki jak Twoj) sterowany czujnikiem temp w glowicy i ukladem elektronicznym. Skoro masz swapa bez elektroniki to najlatwiej wymontowac ten przyspieszacz elektryczny, wsadzic pneumatyczny, dolozyc zaworek w miejsce czujnika temperatury w glowicy podpiac podcisnienia i juz.
Efektem dzialania takiego przyspieszacza jest podnienisienie obrotow silnika po uruchomieniu gdy jest zimny - po prostu sie nie trzesie i chodzi rownomiernie. Odczuwalne najbardziej zima. Po zagrzaniu obroty spadaja do przepisowych.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch

124 E300D i 190 D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl