MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 6:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 15, 2007 8:22 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 17, 2006 7:29 pm
Posty: 6
mam problem w moim mietku na tylnej osi koła a szczególnie prawe się "rozjechały" strasznie wcina opone od wewnątrz. byłem na stacji diagnostycznej tam stwierdzili, że nie ma da się ustawić kąta pochylenia koła. bardzo proszę o jakieś info w tej sprawie.

_________________
MB W124 90'r. 200 e benz, LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
A nie powiedzieli nic o ewentualnych luzach w zawieszeniu? jesli nie ma ich to moze ci sprezyny siadly/pekly lub co gorsza wozek.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 15, 2007 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 07, 2006 12:49 pm
Posty: 447
Lokalizacja: Dębica
no tak zawsze najlepiej powiedziec ze sie nie da :roll:
musisz wybrac sie na jakis podnosnik lub na kanal i skontrolowac dokladnie stan zawieszenia tzn.w jakiej kondycji jest wozek, czy nie ma nigdzie luzow, wspomniane juz wczesniej sprezyny (sprawdz czy dobrze siedza w gniazdach) itd. bo jesli auto wczesniej nie scinalo opon to poprostu musiala sie zuzyc jakas czesc zawieszenia ktora odpowiada za kat pochylenia kola.

Pozdrawiam

_________________
Mercedes W204 C220 CDI 170KM '08
Mercedes W202 C180 '97
EX-Mercedes S124 230TE + LPG '91
EX-Mercedes W220 S320 '99
Ex-Mercedes W201 "Coccon" 2.0E '92
EX-Mercedes w201 2.0D '87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 12:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Kupić tulejki do drązków w tylnym zawieszeniu (min 4 szt a najlepiej wszystkie 12 szt) i wymienić koszt ok 120 zł tulejki plus robocizna i drązki od zbieżności po 59 zł sztuka. Tak wyremontoweane zwieszenie nie bedziedze stukać o scinaniu opon nie wspomnę. Zastanawia mnie tylko jak można dopuścić do takiego stanu zawieszenie...............................................


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 9:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przeciez drazki maja regulacje w postaci mimosrodowych tulejek - tym sie zbieznosc i pochylenie kol tylnych reguluje!
Oczywiscie najpierw posprawdzaj czy ktores z tulei nie maja luzow a puzniej bierz sie za regulacje

ps. ja u siebie mam delikatnie pochylone oba kola tylne zeby opony zmiescily sie w nadkolach (225 na ET33) - ale juz niedlugo (?) sie wezme i popracuje nad nadkolami a wyprostuje kola bo jednak niesymetrycznie opony zbiera.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 10:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Pochylenie koła jest wynikowe, reguluje się tylko zbieżność. Może być tak, że luzy i ogólnie wibite zawieszenie nie da dobrego pochylenia.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 10:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 11:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
TReneR pisze:
A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?


Mimośrody są do zbeżności. Byłem wczoraj na geometrii 202 i wiem, że się nie reguluje. W 124 powinno być tak samo.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 12:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Grzegi pisze:
Pochylenie koła jest wynikowe, reguluje się tylko zbieżność

Grzegi pisze:
Mimośrody są do zbeżności

Nieprawda, jeśli 124 ma tak samo jak 201 a tak ma, to:
TReneR pisze:
A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?

masz normalne takie jak powinno być [zlosnik]
Obrazek
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 1:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Hmmmm.... to może w 202 jest inaczej.

GEOMETRIA KÓŁ
Warunki pomiaru: pojazd nie obciążony
Zbieżność kół przednich: 0°20’±10’ (2,2±1,1 mm)
- sposób regulacji: drążkiem kierowniczym
Pochylenie kół przednich:
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne: -0°35’±20'
- Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione: -0°20’±20'
- dopuszczalna różnica koło prawe/lewe: 20'
- sposób regulacji: śrubą przedniego mocowania wahacza do podwozia
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy:
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne: 4°40’±30'
- Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione: 4°20’±20'
- dopuszczalna różnica koło prawe/lewe: 30'
- sposób regulacji: śrubą tylnego mocowania wahacza do podwozia
Zbieżność kół tylnych: 0°33'±7' (regulowana)
Pochylenie koła tylnego: (nie regulowane)
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne*: -0°45’±30'
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne: -1°00’±30'
- Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione*: -0°37’±30'
*) dla wersji bez możliwości korekcji wzniosu nadwozia
Kąty skrętu kół
- wewnętrznego: 43°
- zewnętrznego: 32°

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl