MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 11:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 17, 2007 12:30 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Witam po długiej nieobecności na forum.
Miałem trochę na głowie i ciągle niedobór czasu...
Wreszcie doczekałem się tego momentu, mianowicie ukończenia prac nad moim 126 8) autko juz jest naprawione i polakierowane, teraz pozostało uzbrojenie i złożenie go w całość... po tak długim postoju chcę także wymienić w nim płyny eksploatacyjne, z czym wiążę się pierwsze pytanko:
Ile litrów wchodzi:
- oleju do silnika/skrzyni? (Jakie oleje syntetyk,minerał?? / dextron z jakim numerem ??)
-plynu w chłodnice?
-jeszcze czegoś o czym zapomniałem, a należałoby zmienić... ???

Na co jeszcze zwrócić uwagę?? przed odpaleniem autka i to "taaaakiego"-jak dla mnie... (pierwsze v8 i 126 i wogóle...) po takim prawie że rocznym postoju??

dodam że palec, kopulka, swiece, filtry itd beda nowe, hamulce zostały te które były- sprawdze je po tygodniu używania bo nic nie wskazuje zeby się kwalifikowały do zmiany...... nic nie przychodzi mi do głowy , ale może w V8 należy nad czyms jeszcze się skupić????

Dzieki za porady i jeszcze raz witam znowu na forum... 8)

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 1:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Płyn hamulcowy, olej w moście, olej w pompie wspomagania.
Nie wspomniałeś też o filtrach paliwa, powietrza :)

Płyn chłodniczy - około 13l ( [zlosnik] )
Olej w silniku - 8l ( [zlosnik] )

Wypadałoby jeszcze ściągnąć stare paliwo i nalać pełen bak świeżego ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 1:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 10:08 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Kłodzko,Stuttgart
Ogolnie takie pytania,jako forumowicza tegoz forum nie powinny dotyczyc moim zdaniem [cool]

_________________
W123 250
W116 280SE
W126 420SE
W126 420SEC
313 CDI-ex
316 CDI Maxi SprintShift
319 CDI
W215 CL500


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 9:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Przede wszystkim nie pałować zaraz po odpaleniu, rozgrzać delikatnie.

A o olejach to już było XXX wątków, co lać, ile lać, gdzie lać, dlaczego lać... Kolega chyba nie czyta, skoro o używa tak brzydkich słów, jak dextron? [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 12:08 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Bukol , te poszukiwania będą długie, żmudne a i tak nie przyniosą oczekiwanego skutku,(próbowałem...)
proszę więc powiedzcie mi po prostu ile i jakiego (chodzi mi o normy, standardy, typ, a nie markę ;) )oleju wlać, oraz gdzie:
silnik wiadomo , skrzynia wiadomo, ale ile i jakiego nie wiem... (do silnika 8L ok., a skrzynia???)
Czy nivo wymaga jakiegoś odświeżenia, wymiany czegoś???
to że nie pałować wiem, chodzi mi o podpowiedz jakie płyny użyć i czy czegoś nie przegapiłem.... tylko tyle...

Jarzyn dzieki za podpowiedź z ilościami , a co do filtrów to nie zapomniałem, po prostu było to dla mnie oczywiste, tak jak pełen bak nowego paliwka.... hehe "niech ma..."
Myślisz że olej w moście i płyn z wspomagania też??? oraz płyn hamulcowy???? mierzyłem zawartość wody w hamulcowym i wychodzi połowa dopuszczalnej normy... Czy przestój oliwie z mostu, i płynom wspomagania, hamulców mógł aż tak zaszkodzic?? przecież to sa obiegi zamknięte i nie wymiwnia się tego tak często... a pozatym te rzeczy chciałem zrobic po tygodniu jak się rozchodzi...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 12:16 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
JaKon pisze:
Myślisz że olej w moście i płyn z wspomagania też??? oraz płyn hamulcowy???? mierzyłem zawartość wody w hamulcowym i wychodzi połowa dopuszczalnej normy... Czy przestój oliwie z mostu, i płynom wspomagania, hamulców mógł aż tak zaszkodzic?? przecież to sa obiegi zamknięte i nie wymiwnia się tego tak często... a pozatym te rzeczy chciałem zrobic po tygodniu jak się rozchodzi...
_________________

Wiem, że jak teraz kupię samochód to nie będzie mnie obchodzić, które płyny wymieniał poprzedni właściciel - wymienię wszystkie płyny jakie tylko krążą po samochodzie oraz wszystko co budzi jakiekolwiek podejrzenie, że niedługo trzeba będzie wymieniać.
Takie jest moje zdanie i innym też polecam tak robić.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 9:53 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
JaKon pisze:
Na co jeszcze zwrócić uwagę??

Zanim odpalisz, pomierz ciśnienia i posprawdzaj podciśnienia.

JaKon pisze:
Czy nivo wymaga jakiegoś odświeżenia, wymiany czegoś??? (...) Myślisz że olej w moście i płyn z wspomagania też??? oraz płyn hamulcowy????

Jak w Erze Panie - tak, tak... I również tak - możesz wymieniać po tygodniu, ale po cholerę ma pracować na brudnych płynach, skoro i tak mają iść do wymiany? Co do tego co lać - wszystko w archiwum Panie Klubowicz. I o klasie ATF* do skrzyni oraz wspomagania i o oleju do NIVO.

Jarzyn pisze:
Olej w silniku - 8l

Wziąłbym 9, bo 8 może być mało [zlosnik]

* Ten czerwony ;)

P.S. Dodatkowe "?" tylko wydłużają tekst [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 10:01 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Co do typu oleju to nie ma jednoznacznej odpowiedzi - jedni będą się upierać przy mineralnym najlepszej jakości, twierdząc, że gęsty olej będzie najlepszy do samochodu już wiekowego ze sporym przelotem, do tego starszej konstrukcji. Jednocześnie będą zwracać uwagę, że syntetyk wypłucze nagromadzony latami nagar i rozszczelni silnik tu i ówdzie. Inni znowu stwierdzą, że tylko syntetyk, bo trzeba iść z duchem czasu, bo olej taki lepszy będzie w warunkach zimowych i rozruchu na zimno. Bo syntetyk, jako ciecz rzadsza niż minerał nie będzie powodował zapychania się magistrali olejowych (jak to się n.p. dzieje w silnikach BMW serii M40, czyli 1,6 i 1,8). Cóż - moje MB zawsze jeżdżą na mineralnym :)

BTW - silniki brytyjskie V8, montowane n.p. w Range Roverach, wymagają oleju 20W-50 :o Syntetyk wlany do takiego "wiejta" może spowodować spore spustoszenia.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 14, 2005 11:30 am
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
JaKon pisze:
chodzi mi o podpowiedz jakie płyny użyć i czy czegoś nie przegapiłem.... tylko tyle...


Jak tylko tyle to tak:
Silnik - Castrol RS 10W-60 ew. 10W-40 8litrów + filtr
ASB - orlenowski Hipol ATF IID ilość zależy od skrzyni - mniej więcej dla ASB 722.4xx - jest to 6.6 litra, zaś dla ASB 722.3xx - jakieś 9 litrów + filtr
Mechanizm różnicowy - Shell Tranself Type B 90 1.3litra (jak ze szperą to nie wiem)
Płyn chłodniczy - GLYCOSHELL 13litrów
Nivo nie wiem nie mam nie znam się chyba ZHM do tego zaleca Mercedes
układ kierowniczy - orlenowski Hipol ATF IID 1,1litra + filtr
Płyn hamulcowy - RESPONSE DOT 4 ew. Ferrodo DOT4 1litr
Łożyska kół przednich, smar LMX
zamki prowadnice ślizgi foteli Wurth biały smar w szpreju

Oczywiście to są moje typy :-)

_________________
traqutor
DB126 SEC M117 '83 (Paint 172) output 231hp@4750/min, torque 405Nm@3000/min


Ostatnio zmieniony czw sty 18, 2007 3:44 pm przez traqutor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 3:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
I jeszcze jedno. Jak przejedzeisz ze 100-150 km, to obejrzyj olej, bo może już być do wymiany.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 10:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
JaKon pisze:
Witam po długiej nieobecności na forum.
Miałem trochę na głowie i ciągle niedobór czasu

Jak miło.Moze w końcu załatwimy zaległe "sprawy"

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 10:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Syntetyka bym nie zalal, zwlaszcza po roku nieodpalania, bo tak jak przedmówca zauważyl - olej moze byc do wymiany w niedlugim czasie, i nie mowie tu o kosztach ale o wlasciwosciach syntetyka w silniku, w ktorym wszystko bedzie sie na pierwszych kilometrach "wycierać" po roku stania.

Po drugie, zerknijcie sobie do oryginalnej instrukcji mercedesa, co pisza o spalaniu oleju. Nie chce teraz wymyslac liczb, jak znajde instrukcje to podam konkretna informacje, ale jak zobaczylem ile moje M117 <MOZE> oleju brac to zdebialem - i to sie mierzy w litrach na 1000km i jest normalnym zuzyciem eksploatacyjnym. Wyobrazalbym sobie ze wlanie cienszego oleju spowoduje ze zuzycie wlasnie zacznie zblizac sie do norm katalogowych. A jeszcze kwestia przebiegu i wyplukiwania...
Jest nad czym myslec, zwlaszcza jesli informacja o tym co bylo lane w poprzednich okresach uzytkowania jest tak akuratna jak zbiory IPN...

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 8:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Zakupiłem ZHM, olej w motorku zmieniony, skrzynia też, zostal płyn hamulcowy, i nabicie klimy..... wszsytko chodzi super, silniczek cichutko tylko bzyczy,
nurtuje mnie jedna rzecz co to jest za ustrojstwo pod błotnikiem od strony kierowcy??
Obrazek
idą tap przewody od ASR, tylko czemu pisze kompresed gas?

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl