MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 12:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 20, 2007 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Kiedyś pisałem, że mam problem bo bierze olej. Pomiar ciśnienia sprężania wykazał znaczny jego spadek na 2 cylindrze. Po zdjęciu głowicy i wyjęciu tłoka okazało się, że coś (prawdopodobnie porcelanka ze świecy) wpadło do środka i spowodowało uszkodzenia gładzi cylindra.

W poniedziałek mam podjechać, zobaczyć i zdecydować co dalej. Na razie nie znam jeszcze ewentualnych kosztów takiej naprawy. Co koledzy by poradzili w takiej sytuacji? Robić? Zmieniać silnik? (ile??) Czy złożyć ten co jest do kupy, zmienić uszczelniacze, dolewać oleju i jeździć sobie nie przejmując się nadmiernie? :lol: A może jakieś "cudowne środki" typu Xado, Xeramic itd?

Ciekaw jestem Waszych opinii.

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:25 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
a ile tego oleju tracisz i co to za olej?

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Cześć

Zrób po najmniejszych kosztach, uszczelnij, zalej specyfik (ceramizer)... i tak jeździsz na LPG, to nie ma co inwestować. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:38 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
ixes pisze:
a ile tego oleju tracisz i co to za olej?

Dużo - ze 2-3 litry na 1000, oczywiście najlepszy - Lotos Mineral :lol: . A nie wiecie ile może kosztować robienie takiej gładzi? Czy to się robi w jednym cylindrze czy we wszystkich? Ciśnienie na pozostałych 11 atm, trochę luzu na prowadnicach ale podobno do przeżycia, nie widziałem tego tylko gadałem z mechanikiem przez telefon.

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:46 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
kropi pisze:
A nie wiecie ile może kosztować robienie takiej gładzi? Czy to się robi w jednym cylindrze czy we wszystkich?

Z tego co wiem to się nie robi jednej gadzi. Przecież po oszlifowaniu zmieniają Ci się tloki na nadmiarowe... a chyba pojemność powinan być w każdym cilindrze taka sama. Koszty tloków, szlifowania, planowania gowicy, nowe oleje, nowe uszczelki, nowe filtry, roboczogodziny... i wychodzi, że cztery razy taniej jest kupić silnik i wymienić... wiem, bo mialem ten dylemat przy moim M110 i wymienilem (nie remontowalem), bo bym do dzisiaj nie jezdzil. :) Bardzo szacunkowe obliczenia wskazywaly na kwote remontu od 6kPLN do 8kPLN... i to wersja optymistyczna.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
8 tys? :o Fęk ju bat noł, fęk ju :lol:
A silniczek ile? I jak sprawdzić, czy nie jest to samo?

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 12:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
kropi pisze:
A silniczek ile? I jak sprawdzić, czy nie jest to samo?

Nie wiem ile M103 może kosztować, ja za M110 zapalacilem 2300PLN i za montarz i regulacje w sumie 1000PLN.
Na 100% wszystkiego chyba nie dasz rady sprawdzić, zawsze trochę ryzykujesz. Najlepiej jak byś kupowal jeszcze nie wyjęty silnik, tak żebyś mógl zrobic diagnostykę...
Oczywiście zawsze można zadzwonić do ASO i spytać ile 100% pewne, nowe M103 kosztuje i wtedy remont natychmiast robi się tani... :)) :pp

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 12:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
kropi pisze:
A nie wiecie ile może kosztować robienie takiej gładzi?


W Volvo mielismy spawany blok silnika, kompleksowo zregenerowana glowice itp. W sumie z czesciami wyszlo jakos 1400zlociszy, ale to pare ladnych lat temu. W Twoim przypadku, jesli powiedzmy wymienialbys sam blok, a nie bawil sie w szlifowanie, zregenerowal glowice itp, to cala zabawa powinna sie zamknac tez w tej kwocie, no moze ciut wiecej. Chodzi tylko o to, czy wolisz wyremontowac stary silnik czy zalozyc drugi, przy wymianie calego silnika nigdy tak na prawde nie wiadomo czy na nim jeszcze troche pojezdzisz czy za pare tys. km odmowi posluszenstwa.
Chyba ze masz pewne zrodlo, to wtedy moze i nie warto sobie glowy zawracac remontami. Za 2,5 tys zlociszy powinienes kupic ladne M103, ale to tylko teoria.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 12:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Szczerze mówiąc to mam dosyć ograniczone finanse i zakładałem na ten silnik max 2 tysiące. "Wolałbym" żeby działał bez potrzeby remontu czy wymiany :lol: , reszta to opcje awaryjne... jedna z nich zakłada złożenie i uszczelnienie (być może zmieszczę się w 500 zł) i zastosowanie np. Xado (www.xado.com.pl), na pewno nie będzie gorzej a może trochę lepiej. Inna to kupno używanego silniczka (mam już propozycję, z tym że jest on trochę daleko...) i swap, ale wtedy pojawia się pytanie,czy nie będzie podobnych (albo innych?) z nim problemów.
Ten co mam, chodzi dobrze, odpala na dotyk, zbiera się elegancko i śmiga do 200 km/h, ale na pewno nie bd się pakował w remont za 6-8 tysi, bo tyle kasy to ja nie mam (a nawet gdybym miał, to wolałbym sprzedać tego co mam za 4 tys i kupić za 12 jakiegoś kombiaka z klimą ;-) ).
Dzięki za zainteresowanie i pomoc koncepcyjną! 8)

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 1:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
jak zrobisz glowice znaczy prowadnice i uszczelniacze to zużycie oleju torchę się zmniejszy. Do tego ceramizer i powinno być jeszcze lepiej tak że da sie jeździć bez baniaka z olejem podlączonego na stale do silnika [oczko] Tylko czy to będzie 1l na 1000 czy 1,5 to nikt Ci nie powie przed remontem... :-? może się okazać że spadnie do 2,75 :-? Może jak gęstszy olej zapodasz to też coś da np. 20w-50 ?

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 2:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Musze jeszcze zobaczyć jak wyglądają te rysy. Ceramizer (jak się okazuje, Xado już chyba umarło, zastąpił je Auto-Repair) działa tylko na powierzchni tarcia, więc jeśli uszkodzenia są głębokie to ich nie "zaklei".
Najbardziej mnie boli, że auto kupiłem od kolegi, miało być w extra stanie i sprawdzone, więc nawet nie pofatygowałem się na przegląd przed kupnem [zly] .

Niech więc będzie to przestrogą dla wszystkich, żeby ZAWSZE sprawdzać samochód przed kupnem, bo można wjechać na minę... :roll:

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kropi pisze:
Ceramizer (jak się okazuje, Xado już chyba umarło, zastąpił je Auto-Repair) działa tylko na powierzchni tarcia, więc jeśli uszkodzenia są głębokie to ich nie "zaklei".

Myślę że są skuteczne środki aby zakleić rysy. Ładnych parę lat spędziłem na morzu i tam wielokrotnie używało się środków z pogranicza techniki kosmicznej. Pamiętam materiał o nazwie Belzona Molekular - Ceramic R-Metal. Tu jest ta firma http://www.belzona.com/
Żywica z zawartością dziewięćdziesięciu paru procent metalu i ceramidów. Wytrzymywała do 200 stopni i można nią było kleić (uzupełniać ubytki) tłoków sprężarek amoniakalnych w chłodni które pracowały w ekstremalnych warunkach. Widziałem jak "pokleili" tym w turbinie ściankę między dolotem powietrza a spalinami. Silnik 10tyś koni a turbina wielkości człowieka. I wytrzymało. Tak więc myślę że można by czegoś takiego spróbować tym bardziej że te rzeczy są dostępne w Polsce i nie są ekstremalnie drogie.
Ja osobiście używam trochę mniej ekstremalnej "pasty" DEVCON która kupuję tutaj http://www.meie.com.pl/manufacturers/manufacturer_504.html
Może poszukaj czegoś podobnego co Ci podpasuje bo słyszałem o naprawach gładzi cylindrowej chociaż jej nie stosowałem.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Ostatnio zmieniony ndz sty 21, 2007 1:05 am przez AndyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 12:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Dzięki za pomysł, wysłałem zapytanie, ciekawe co odpowiedzą [zlosnikz]

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 8:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Gdybys potrzebowal tloka to mam 6 szt uzywanych na zbyciu, wraz z pierscieniami i korbowodami. Jakby co pisz na PW bo w sumie oprucz bloku, i walu to mam caly silnik w czesciach. A co do gladzi to mozna ja kleic tylko naprawde dobry specyfik musi byc.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 10:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
kropi , chlopaki maja sporo racji, zwlaszcza ten ostatni pomysl.. moze wyda..
Jednak jesli autko masz sprawdzone a silnik jeszcze nie rzezi i dobrze chodzi, to moze warto sie pokusic o maly remont. Jesli to tylko gladz, to moze poszukaj jakiegos poleconego mechanika i niech Ci zrobi sam szlif cylindrow i zalozy nowe tloki na wymiar.. Autko posmiga z pewnoscia jeszcze kolejne 200tys km a Ty sie nie wpakujesz w tragiczne koszta..
Tak przy okazji.. Jak Ci sie ogolnie sprawuje 260E? Ja ze swojego jestem bardzo zadowolony, przyzwoita dynamika, cichy i w sumie na LPG nie wychodzi drogo w eksploatacji... To takie moje skromne zdanie OT :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl