MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 12:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 19, 2007 1:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam!
jakis czas tem skarzylem sie ze w mojej 124-ce 250D Automat sa za niskie obroty. glownie po uruchomieniu zimnego silnika sa one zdecydowanie za niskie-niecale 500obr./min, przy rozgzanym juz troche wiecej ale dalej nie jest to norma, czego efektem jest bardzo slaba kultura pracy silnika. moj mechanik stwierdzil, ze jest najprawdopodobiej uszkodzony czujnik wolnych obrotow tylko nie wie ktory, bo jest ich podobno kilka :-? i pytanie do Was czy ktos potrafi sprecyzowac, ktory to moze byc lub ktory najczesciej pada,cobym wiedzial jaki zakupic.

dzieki i pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 19, 2007 3:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
A silownik podcisnieniowy na pompie mechanik wykluczyl? Albo chociaz probowal nim regulowac obroty?U mnie jest zamiast niego jakis elektromagnes, w wersjach z klima chyba obowiazkowo. No i moze byc jeszcze czujnik obrotow na samej skrzyni , ale nikt mi sie nie chwalil ze go wymienial, predzej chyba padlby sterownik elektroniczny. Z tym ze nie wiem czy w ogole takowy jest u Ciebie, w 300tce jest.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 19, 2007 5:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
beet pisze:
A silownik podcisnieniowy na pompie mechanik wykluczyl? Albo chociaz probowal nim regulowac obroty?U mnie jest zamiast niego jakis elektromagnes, w wersjach z klima chyba obowiazkowo. No i moze byc jeszcze czujnik obrotow na samej skrzyni , ale nikt mi sie nie chwalil ze go wymienial, predzej chyba padlby sterownik elektroniczny. Z tym ze nie wiem czy w ogole takowy jest u Ciebie, w 300tce jest.


kurde nie wiem co on tam wykluczyl czy nie.ja mam tez klime a do skrzyni nie zagladal dlatego pytam Was o rade co i gdzie jak sprawdzac bo ja sie wole na forum upewnic zanim jakis mechanik cos zepsuje [zlosnik]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 19, 2007 9:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 16, 2005 7:20 pm
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecin
Tu jest schemat:
Obrazek
Lokalizacja elementów:
L3 na kołnierzu skrzyni biegów
B11/1 w głowicy
N8,K1 ,N6za akumulatorem
Y22 na pompie wtryskowej

_________________
R 107 E 45 ,W 123 ???,EX:42MB
Jurek tel: 880-310-005


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 19, 2007 9:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
dzieki adler za schemat! mam nadzieje ze za jego pomoca jakos problem zostanie rozwiazany,bo wkurzaja mnie te wolne obroty strasznie [zly]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Mam podobny problem, tylko u mnie obroty są trochę za wysoko.

Czy normalna jest sytuacja, gdy włączając klimę obroty opadają? Czy jakiś regulator nie powinien tego niwelować. Podobnie dzieje się gdy uruchamiam światła itd.

Jak to jest u Was? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Gwoli ścisłości: mam silnik 250D 20V z klimą manualną

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 12:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Grigorij0 pisze:
Czy normalna jest sytuacja, gdy włączając klimę obroty opadają?


Calkowicie normalna, silnik ma dodatkowy opor i zawsze o te kilkanascie/kilkadziesiat obrotow na minute zwolni. Ale co do swiatel, to odkad zregenerowalem alternator, nie odczuwam zadnej zmiany w obrotach (to subiektywne odczucie, ale na obrotomierzu tez zadnych wahan nie widze). Moze masz jakies ultranowoczesne i ultramocne zarowki? :)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 1:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
beet pisze:
Calkowicie normalna, silnik ma dodatkowy opor i zawsze o te kilkanascie/kilkadziesiat obrotow na minute zwolni.


No dobra ale w takim razie od czego jest ten regulator obrotów, chyba powinien troche niwelować te zmiany...

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 1:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
ale to chyba chodzi o regulator wolnych obrotów, więc jak sama nazwa mówi ingeruje on na wolnych obrotach, żeby silnik nie zgasł?? ;)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 2:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Meeta pisze:
żeby silnik nie zgasł??


Mi też chodzi o wolne,
żeby silnik nie zgasł to już takie regulatory były pewnie z 50 lat temu, natomiast po samochodzie z połowy lat 50tych wymagałbym już stałych obrotów, regulowanych jakimś inteligentnym, dokładnym urządzeniem. Może za dużo wymagam, ale u mnie spadek obrotów jest dosyć znaczny

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl