MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 11:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
jak zrobi szlif i nowe 6 tłokow to wujdzie drozej niz drugi silnik-powaznie,niewarto to nie opel 1,4 lub polonez ....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 11:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Borys pisze:
kropi
Tak przy okazji.. Jak Ci sie ogolnie sprawuje 260E?

Khem, to trochę kłopotliwy moment na zadawanie takich pytań ;-) Ogólnie to jestem wqr...ny bo kupiłem auto, a jeżdżę jakimiś chorymi busami i nie wiem ile bd musiał jeszcze na niego wydać. Mam także do zrobienia zawieszenie bo siedzi jak pies pod budą, zbieżność bo ściąga... Ogólnie to palił 18 litrów gazu po mieście z manualną skrzynią, więc nie powiem żebym był jakoś szczególnie pod wrażeniem tego auta [zlosnik] Do tego po volvo jest dla mnie za ciasny, praktycznie nie ma bagażnika i dupsko mnie boli po 3 godzinach jazdy, więc jak się mocno zdenerwuję to go spuszczę z jakiegoś mostu i kupię se fajną dwusetę :lol:

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 11:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
jak zrobi szlif i nowe 6 tłokow to wujdzie drozej niz drugi silnik

Egzakly. Kup 6 tłoków po 500pln (jak znajdziesz nowe) i już masz 3kPLN, a gdziesz szlif, gdzie planowanie głowicy, gdzie cała robota z wytarganiem i rozebraniem, a potem złożeniem i wsadzeniem silnika?

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 22, 2007 11:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Miły pan wycenił calość robót na 2500 zł (tulejowanie tego cylindra, wymiana prowadnic zaworów, szlif zaworów, planowanie głowicy, wymiana pierścieni tłoków, uszczelek, simeringu i czego tam jeszcze plus złożenie tego bałaganu do kupy), więc raczej odpuszczę sobie wymianę - wydam tyle samo a cholera wie, czy za chwilę nie będzie czegoś do roboty, tak przynajmniej wiem co mam.

Tym nie mniej dzięki wszystkim za wszelaką pomoc [cool] , może jeszcze coś będzie z tego sztrucla ;-)

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 10:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
kropi pisze:
Mam także do zrobienia zawieszenie bo siedzi jak pies pod budą, zbieżność bo ściąga...

Kolego, przeciez widziales jakie auto kupujesz... Szczerze przyznam ze sie troche rozczarowalem, bo myslalem ze masz calkiem sprawny egzemplarz i teraz tylko Ci sie wtopa trafila. A tu widze ruina na kolkach (no chyba ze Twoja irytacja poteguje zle wrazenie :) ).
W kazdym razie zycze Ci powodzenia i doprowadzenia gwiazdeczki do takiego stanu, zeby kazdy kolejny kilometr byl milym pretekstem do przebycia kolejnego :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 11:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
MOja rada.
Kupic silnik m103 ktora ma jeszcze kompreche.
http://allegro.pl/item157662994_mercede ... awory.html
http://allegro.pl/item159578031_silnik_ ... zesci.html

I albo przełozyc blok z walem i tlokami albo wsadzic i jezdic na tym kupionym a ten drugi jako dawca czesci [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 7:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Heh, masz rację - widziałem, choć też trochę za bardzo oparłem się na relacji kolegi, który z kolei oparł się na opinii swojego mechanika, który z tego co ja stwierdziłem - być może podnosił pokrywę silnika, ale niewiele ponad to.

Oczywiście, trochę mnie szlag trafił i zapewne opinia jest trochę krzywdząca dla tego autka - pisałem, że to nie jest odpowiedni moment ;-) - i zapewne jak wszystko się zrobi (nie wspomniałem o dziurawym katalizatorze i tłumiku I) [zlosnik] to będzie sporo radości z Mieczysława - w końcu kopa to on ma jak cię mogę, jeździ się super-komfortowo i dynamicznie, blacha i zawieszenie są w bardzo dobrym stanie... brakuje trochę klimatyzacji i bagażnik mógłby być większy (np. gdzie ja teraz wsadzę saneczki?), poza tym jest bardzo fajny.

BTW kolega ostatnio miał remont głowicy w Alfie 156, a przebieg ma chyba nawet poniżej 100,000 - a stan tego silnika, nie licząc luzów zaworowych i tej rysy, jest zupełnie przyzwoity. Pan mechanik twierdzi, że spokojnie co najmniej kolejne 100,000 powinien zrobić, zanim pojawi się problem kompresji...

A co do wymiany silnika - gdyby to było na miejscu, to proszę bardzo, można spróbować, ale płacić za przewóz z Gdańska czy Jelonki po to, żeby się okazało, że silnik nadaje się na złom to wolę nie ryzykowac. Zaordynowałem dziś remoncik, w przyszły poniedziałek bd miał już autko [cool]

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 9:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Jeżeli mogę Tobie doradzić po raz drugi to spróbuj oleju syntetycznego. Z początku może go trochę ubywać ale potem sytuacja powinna się unormować. Syntetyk na pewno lepiej uszczelni silnik na trafionym, cylindrze (lepsza wiskoza i wyższe temperatury pracy). Polepszy sie praca zaworów. Ogólnie same plusy i jeden minus - cena. Ale możesz spokojnie o 50% zwiekszyć przebieg.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
A to to bezwzglednie - jak stwierdzę, że nie musze dolewać po litrze na 1kkm, to zmieniam - mam w dobrej cenie Motula, Avanzę, no i w trochę gorszej - Mobila1. Co myślicie? Dodam, że Avanza i Motul na 100%oryginalne, z Mobilem - wiadomo [zlosnik]

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 10:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kropi pisze:
mam w dobrej cenie Motula, Avanzę, no i w trochę gorszej - Mobila1. Co myślicie? Dodam, że Avanza i Motul na 100%oryginalne, z Mobilem - wiadomo [zlosnik]

MOTULA!!?? Chętnie bym się "podłączył" jeżeli to możliwe i na pewno oryginalny. [zlosnik] [zlosnik]

P.S. Nie widziałem tych uszkodzeń gładzi cylindrowej w Twoim silniku ale jeżeli nie są zbyt głębokie i w nadmiernej ilości to lej Motula i zapomnij o sprawie. Jestem o tym przekonany.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
W gładzi była jedna fest rysa wyrąbana z góry do dołu, głębokości co najmniej z 0,5 mm, a miejscami może i głębiej, do tego przerwa w pierścieniu miała z 1,5 mm, że nie wspomnę o luzach zaworów [clown] Pozostawienie tej rysy na 100% owocowałoby dalszymi utratami oleum, a koszt rozwiercenia i wstawienia tulejki relatywnie nie jest taki wysoki, biorąc pod uwagę wszystko co trzeba w tym silniku zrobić. Więc jak już robią to niech robią wszystko, stówka w prawo czy w lewo mnie nie zbawi.

Motul jest oryginalny na tyle, na ile ma go dystrybutor, od którego biorą go moi koledzy. Jak będziesz przelatywał przez Łódź to się odezwij, warsztat mają akurat niedaleko od obwodnicy, niestety w soboty często mają zamknięte ale za to w tygodniu zdarza się że do 21 [zlosnik]

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 10:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
kropi pisze:
a koszt rozwiercenia i wstawienia tulejki relatywnie nie jest taki wysoki, biorąc pod uwagę wszystko co trzeba w tym silniku zrobić.
Czyli jak zrozumiałem robisz tulejowanie jednego cylindra?
No to Ciebie ostrzegam że jeżeli nie są to prawdziwi fachowcy to możesz mieć kłopot bo przy tej operacji można "zwalić" sąsiadujące cylindry. Technologia takiej naprawy jest dosyć "pokrętna" i wymagająca, potrzeba precyzyjnych maszyn i praktyki. Niemniej życzę Tobie powodzenia i pomyślnej operacji na serduszku Twojego "Mieczysława".
kropi pisze:
Jak będziesz przelatywał przez Łódź to się odezwij

Przez Łódź przelatuję raz na pięć lat. Częściej bywam w Warszawie. :cry:

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 12:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
MOtula - zajefajny olej. Szczegolnie na rajdy ai do miasta by sie przydal :D
Tulejowanie jednego cylindra??? Fakt troche trudna technologia jesli chodzi o nasze warsztaty pana henia i juzka. Pomodlic sie cza.

Ciekawe jak bedzie z komprecha na wszystkich cylindrach po tym ,oczywiscie wymiar cylindra bedzie mam nadzieje zblizony do tego co jest?
POwodzonka.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 10:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Komprecha bedzie.. gorzej chyba z wymiarem i kierunkiem.. Ale przy odrobinie wprawy i precyzji powinno sie udac.. zobaczymy...
kropi czekamy na dalsze wiesci..
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 6:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
AndyS pisze:
Czyli jak zrozumiałem robisz tulejowanie jednego cylindra?
No to Ciebie ostrzegam że jeżeli nie są to prawdziwi fachowcy to możesz mieć kłopot bo przy tej operacji można "zwalić" sąsiadujące cylindry. Technologia takiej naprawy jest dosyć "pokrętna" i wymagająca, potrzeba precyzyjnych maszyn i praktyki. Niemniej życzę Tobie powodzenia i pomyślnej operacji na serduszku Twojego "Mieczysława"


ponadto bedziesz mial niewywazony ukalad korbowo/tlokowy (nie sadze zeby panom od remontu chcialo sie szlifowac tloki w celu zrownania ich wagi) wiec taki silniczek moim zdaniem nie pojezdzi zadlugo a jego praca bedzie pozostawiac wiele do zyczenia

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl