MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 9:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 22, 2007 10:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
MERCEDES 4 EVER pisze:
Co ciekawe mam teraz 300D 124 automat i przy 100km/h ma 2400 obr/min czyli jak w 500 W 126!!!!!!!!!!! paranoja!!!!


Zgadza się, tyle gdzieś miałem przy 100kmh. Tylko nie porównuj diesla do benzyny inny zakres obrotów.


MERCEDES 4 EVER pisze:
przeciez M 103 ma 180 KM swobodnie by sobie poradziła przy 100km/h z obrotami nizszymi o 1000.To samo dotyczy M 110.


Myślę, że tak. 3,58 to duże przełożenie, takie miałem w W123. Tyle, że z drugiej zaś strony z tym przełożenieniem ma tylko 11sek do setki, a przecież 185KM więc wynik marny. Zmniejszenie mostu tylko pogorszyłoby sprawę.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 22, 2007 10:26 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MERCEDES 4 EVER pisze:
paranoja!!!! przeciez M 103 ma 180 KM swobodnie by sobie poradziła przy 100km/h z obrotami nizszymi o 1000.To samo dotyczy M 110.


Moc nie ma tu nic do rzeczy. Jeździ się momentem, a tego brakuje M110 i M103. Do tego trzeba spojrzeć przy jakich obrotach osiągane są maksymalne wartości silnika. Co z tego, że 300 ma 188KM (lub 179), skoro osiąga je przy 5700 obr/min, a max moment 260 przy 4400 obr/min. To oznacza, że trzeba ten silnik bardzo mocno wkręcać. Dla porównania dane 500: 245KM przy 4750 (lub 223KM przy 4700) oraz moment 400Nm przy 3750. Do tego wszystkie V8 mają bardzo korzystny przebieg krzywej momentu, powodujący, że 70-80% mamy dostępne "od zaraz". 80% dla 500 to 320Nm, lub 292Nm z katalizatorem. I to są te różnice.
Tak więc, aby optymalnie wykorzystać M103, trzeba by jeździć między 4400 a 5700 - ciekawe jak długo by to silnik wytrzymał :)
Z doświadczenia fałósemkowego wiem, że w praktyce, w codziennym ruchu nie przekracza się 2500 obr, z czego 70% czasu jeździ się poniżej 2000.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 22, 2007 11:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Cytuj:
Z doświadczenia fałósemkowego wiem, że w praktyce, w codziennym ruchu nie przekracza się 2500 obr, z czego 70% czasu jeździ się poniżej 2000.

A ile wciąga przy takiej jeździe 420SEC?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 22, 2007 11:35 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jarzyn pisze:
Cytuj:
Z doświadczenia fałósemkowego wiem, że w praktyce, w codziennym ruchu nie przekracza się 2500 obr, z czego 70% czasu jeździ się poniżej 2000.

A ile wciąga przy takiej jeździe 420SEC?


W cyklu mieszanym między 13 a 14. Tak samo jak 280SE.
Cykl mieszany w moim wydaniu, to dojazdy codziennie z Serocka do Warszawy, to jest około 40km w jedną stronę. W sumie dziennie robię około 90 do 100km, z czego 30-40% to jazda czysto miejska, ale bez stania w korkach, bo tego nie lubię :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 23, 2007 9:04 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Poprostu nie powinienes wsiadać do SECa. Ja jak wsiąde do 560 to też później tdt wydaje mi się wołowate, ale juz po tygodniu jeździ całkiem normalnie:)

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 11:33 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
I wystawiłem 280SE na sprzedaż - popatrzymy. Tymczasem negocjuję 500SEL [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 24, 2007 12:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
I wystawiłem 280SE na sprzedaż - popatrzymy. Tymczasem negocjuję 500SEL

Nie ukrywam, że będę Ci tego SEL'a zazdrościł jak go wynegocjujesz... ale trzymam kciuki. Lepiej żeby był w Twoch rękach. :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: czw sty 25, 2007 12:26 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
Oczywiście możecie się śmiać i jeździć po mnie jak po łysej kobyle [hehe]


Teraz Ci mogę jedynie pogratulować jedynie słusznej koncepcji, zastanawiałem się kilka razy co skłoniło Cię do zakupu 280SE tak naprawdę, teraz wiem że to chwila słabosci była. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: pt sty 26, 2007 11:48 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
georem pisze:
zastanawiałem się kilka razy co skłoniło Cię do zakupu 280SE tak naprawdę, teraz wiem że to chwila słabosci była. [zlosnik]


Niekoniecznie - po prostu ta 280SE jest absolutnie piękna kolorystycznie i pewnie gdyby nie to, że mam równolegle C V8 i mam bezpośrednie porównanie, to by mi do łba zamiana nie przyszła. Ale pośpiechu nie ma, bo 280 sprawuje się doskonale, a V8 trzeba troszkę poszukać, zwłaszcza, że wolę by był to SEL.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: pt sty 26, 2007 11:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
a V8 trzeba troszkę poszukać, zwłaszcza, że wolę by był to SEL.


I serii szukasz rozumiem?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: pt sty 26, 2007 12:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
georem pisze:
Bukol pisze:
a V8 trzeba troszkę poszukać, zwłaszcza, że wolę by był to SEL.


I serii szukasz rozumiem?


Fajnie by było, taka 1-szo seryjna, długa 500 ... ale na 2 serię też się nie obrażę. Nie wiem tylko czy bać się 380? Może się nie bać i zaraz po zakupie wymienić łańcuch? Ładny gang mają te 380.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: pt sty 26, 2007 12:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
Fajnie by było, taka 1-szo seryjna, długa 500 ... ale na 2 serię też się nie obrażę. Nie wiem tylko czy bać się 380? Może się nie bać i zaraz po zakupie wymienić łańcuch? Ładny gang mają te 380.


Zadbana I seria w SEL pięknie sie prezentuje i to w różnych kolorach, jest barziej klasyczna niż II seria. Ja bym szukał I serii od 1983, lub II od 1989 ale II tylko podoba mi się w czerni lub granacie. Reszta kolorów już wg mnie się nie prezentuje okazale. 380 to dobry silnik, oszczędny, pali mniej w mieście niż 280.

500SEL I seria

lub cos takiego:

560SEL II seria

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: pt sty 26, 2007 1:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
georem pisze:
Zadbana I seria w SEL pięknie sie prezentuje i to w różnych kolorach, jest barziej klasyczna niż II seria.

Zgadzam się, jest piękna. Ja jazdę 126 traktuję troszkę "klasycznie".

Cytuj:
ale II tylko podoba mi się w czerni lub granacie.

Moim faworytem jest Rauchsilber, podoba mi się też Antracyt. Nie przepadam za srebrnym

Cytuj:
380 to dobry silnik, oszczędny, pali mniej w mieście niż 280.


Tylko ten rozrząd...

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: pt sty 26, 2007 1:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
Moim faworytem jest Rauchsilber, podoba mi się też Antracyt. Nie przepadam za srebrnym.


Rauchsilber - sentyment po SEC został :) ten kolor i Champan w SEC w połączeniu z jasnym beżowym wnętrzem też mi odpowiada.
Jednak jak to moja Kasia mówi dostojna limuzyna powinna być ciemna.

Bukol pisze:
Tylko ten rozrząd...


Nie ma się czego bać, jak Cię "znam" [zlosnik] kupisz auto w dobrym stanie więc i silnik nie powinien sprawić klopotu. A może coś takiego kupić, prawie jak AMG [zlosnik]

380

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 26, 2007 3:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ło cie florek - do tego czarny SEC z czerwoną skórą [hehe] ... na Borbetach 16'' [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl